Gå til innhold

Barnehagestart - Merker dere sokker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Står i brevet at ALT av klær skal merkes.. Merker dere sokker? Er jo ingen vaskelapper å klistre lappene på

Anonymous poster hash: e4146...86c
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det gidder jeg ikke. Får heller tåle at noen sokker kan bli borte.

Har ikke skjedd etter 5 år med barn i barnehage.

Skrevet

Man må da ikke merke på vaskelapper. Fest lappen på høykant så løsner den ikke den ikke så lett pga elastiteten. Og ha lappen på baksiden, altså over hælen men på innsiden.

Jeg merker ALT!

Anonymous poster hash: 2f6ad...d91

Skrevet

Ja, jeg merker absolutt på alt. Vi har 2 barn som går på barnehage.

Anonymous poster hash: 2cda2...99b

Skrevet

De sier vel at alt man vil få igjen bør merkes. Altså hvis det ikke merkes må man regne med og akseptere at det kan forsvinne.

Min elsker å ta av sokkene og bære de rundt, helt vill etter sokker (og sko). Bærer og bærer, prøver å ta på, styrer og ordner.. Så jeg merker de.

Anonymous poster hash: c2af1...09b

Skrevet

Gjorde det til å begynne med, men lappene falt bare av etter noen ganger i vask og bretta sammen. Har ikke investert i noen god merke-tusj heller. Mister han noen sokker er det ikke mange kronene som skal erstatte de, så det tar jeg ikke så tungt. Selv om jeg skjønner det gjør det lettere for de ansatte å holde styr på ting.

Anonymous poster hash: 8256f...793
Skrevet

som annsatt i bhg vil jeg si JA JA JA   tenk på alt av tøy og smokker og ting etter barna vi må holde orden på vær dag også blir sokkene til "truls" borte . vi finner de ikke igjen pga de ikke var merket . 

pleas merk alt av klær også sokker . 

Anonymous poster hash: cc309...ef8
Skrevet

Jepp. Lindex har sokker med hvitt felt som man kan bruke tusj på. Ellers har jeg brukt strykelapper, bare strekk sokken når du fester. Ullsokker syr jeg fast stoffnavnelapper med symaskin.

Anonymous poster hash: 2785f...926

Skrevet

Man skal merke hver eneste ting ja 😆 anbefaler Nordic Print.jeg setter de rett klæra.holder lenge her

Anonymous poster hash: c1640...4ae

Skrevet

Jeg merker alt. Ikke fordi det gjør meg noe å miste noen sokker, men for at barnehagen slippe å sitte igjen med et lass umerkede klær.

Skrevet

Man skal merke hver eneste ting ja anbefaler Nordic Print.jeg setter de rett klæra.holder lenge her

Anonymous poster hash: c1640...4ae

Jeg bruker nordic print sine! Holder de virkelig rett på klærne altså? Kjekt å vite! Da merker jeg sokkene også  :D hi

Anonymous poster hash: e4146...86c

Skrevet

som annsatt i bhg vil jeg si JA JA JA   tenk på alt av tøy og smokker og ting etter barna vi må holde orden på vær dag også blir sokkene til "truls" borte . vi finner de ikke igjen pga de ikke var merket . 

pleas merk alt av klær også sokker . 

Anonymous poster hash: cc309...ef8

Støtter denne. Er og barnehageansatt

Anonymous poster hash: 41bae...ddb

Skrevet

Ullsokker, ja, men ikke vanlige bommulsokker. De får bare bli borte. Det er uansett et lite problem.

Anonymous poster hash: 90de6...c8a

Skrevet

Ja, kjøpte billig textiltusj på europris og strakk ut sokken og skrev navn på innsiden øverst.

Anonymous poster hash: 85067...b7e

Skrevet

Ja, merker vanligvis klær med klistrelapper på merkelappene. På klær som ikke har det (sokker og noe ullklær), bruker jeg strykelapper. Har bestilt fra Askeladden, veldig fornøyd. Noen få har falt av, men de aller fleste holder godt på.

Skrevet

Ja, jeg skriver med merketusj

Skrevet

Nei, ikke bomullssokker. Ser på det som forbruksvare.Ullsokker syr jeg navn i.

Skrevet

Nei. Merker ikke sokker.

Dersom barnehagen ikke vet hvem de er sine, havner de i låneskuffen. Og er det noe låneskuffen ikke kan få nok av så er det sokker.

Anonymous poster hash: 4fa97...a51

Skrevet

Nei det har jeg aldri gjort. Vet de ansatte i vår bhg ikke bruker ekstra tid pga det, da umerkede plagg på avveie havner rett i en felles kurv. Men barnet mitt har aldri tatt av seg sokkene selv før nå (5 år), og nå legger han dem i sekken sin selv når han finner ut han skal gå barbeint fordi det er varmt. Aldri mistet en eneste sokk. :P

Anonymous poster hash: 5331f...39f
Skrevet

Med førstemann merket jeg alt, også alle sokker.

Med andremann merket jeg noe.

Med tredjemann driter jeg i sokkene. Mister vi dem så mister vi dem. Ble for mye til slutt rett og slett.

Skrevet

Har aldri merket sokker. Kan ikke huske å ha mistet noen heller i løpet av 9 år med barnehagebarn. I de barnehagene våre har gått har de ansatte lagt alt umerket i en kurv som har blitt tømt med jevne mellomrom.

Skrevet

Merker kun ullsokker, ikke så farlig om de andre blir borte, men det har faktisk ikke skjedd til nå etter 4 år i bhg med 2 barn.

Anonymous poster hash: 4e6db...6ab

Skrevet

Jeg orker ikke å merke absolutt alle billige bomullssokker, det er tidkrevende og merkelappene koster litt. Pleier å kjøpe inn 2 5 pakninger med sokker og merker dem til bhg start og legger i en egen kurv i skuffen, så forsøker vi å ta sokker derfra på bhg dager. Slipper da unna med å merke 10 par.Ullsokker merker jeg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...