Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #1 Skrevet 8. august 2016 Har disse herlighetene krypene i kjellern min. Vet at det er litt fukt i kjellern... Uinredd, gammel kjeller som brukes til oppbevaring og klesvask... Disse er mellom 1-2,5 cm... Hva gjør jeg med dem? Tørr ikke røre dem, hvertfall ikke knase dem 😳 Så de må fjerns må annet vis?? Anonymous poster hash: 9a834...9ff
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #3 Skrevet 8. august 2016 Ser ikke noe Anonymous poster hash: e63ef...244
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #4 Skrevet 8. august 2016 Melbille Anonymous poster hash: 444d8...a17
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #5 Skrevet 8. august 2016 Melbille Anonymous poster hash: 444d8...a17 Disse er jo 2cm ++ ??? Melbiller er vell ikke så store? Og disse er jo bare i kjellern, vi har ikke noe form for mat der nede... Har ikke sett noen oppe, eller på kjøkkenet... Anonymous poster hash: 9a834...9ff
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #6 Skrevet 8. august 2016 Ligner veldig på Stor Melbille. Kontakt et skadedyrfirma i morgen, send dem et bilde med telefonen så får du nok sikkert svar med det samme + hva du ev. må gjøre med dem. Anonymous poster hash: bb90f...d42
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #7 Skrevet 8. august 2016 Her kan du lese om Stor Melbille: http://www.osloskadedyr.no/skadedyr-i-norge/biller/stor-melbille/ Noen biller er veldig like, så jeg garanterer ikke at det er det det er. Som du ser så kan de også leve av materialer i vegger osv. som er blitt vann-/råteskadet. Anonymous poster hash: bb90f...d42
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #8 Skrevet 8. august 2016 Melbille Anonymous poster hash: 444d8...a17 Melbillene er ikke mer en en halv cm lange. Anonymous poster hash: a1cc4...1c4
Helene Harepus Skrevet 8. august 2016 #9 Skrevet 8. august 2016 https://no.m.wikipedia.org/wiki/Nebria
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #10 Skrevet 8. august 2016 Er det ikke det man kalte tordivel i gamle dager? Aner ikke om det faktisk er et dyr, dialektord eller hva. Anonymous poster hash: a1815...f31
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #11 Skrevet 8. august 2016 Uff, æsj... er bare noen mnd siden vi kjøpte huset, vi visste jo at kjelleren var rå. Er det noen sjans for at de beveger seg opp i stue osv? 😳 Iflg den linken, hvis det stemmer, står det at man ikke trenger skadedyrfolk, at man kan gjøre det selv dersom det blir mange, ved å finne larvene? Ååå æsj dette tør jeg ikke 😖 Anonymous poster hash: 9a834...9ff
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #12 Skrevet 8. august 2016 Ikke melbille, dette er en løpebille. De spiser andre bugs. Vil du bli kvitt dem, knært de du finner, og spray kjeller, rundt vinduer og dør med permetrin. Anonymous poster hash: c8c37...c24
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #13 Skrevet 8. august 2016 Ikke melbille, dette er en løpebille. De spiser andre bugs. Vil du bli kvitt dem, knært de du finner, og spray kjeller, rundt vinduer og dør med permetrin. Anonymous poster hash: c8c37...c24 Helt sikker? Samboern min har sprayet kjellern med permetrin, har sett mye mindre av de etter det (men samtidig kunne det gå dager uten at jeg så en), usikker om det er pga permitrin... Kan de komme opp i huset? Er nemlig brennsikker på at jeg hadde en i senga her om dagen😰 Så det bare i halvsøvne, og fant ikke noe når jeg rista alt... Du kan tro at dette går ut over livskvaliteten min 😅 Anonymous poster hash: 9a834...9ff
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #14 Skrevet 8. august 2016 Er det ikke en Blåmann da? De liker seg der det er mørkt og vått. Vi har dem av og til i den ytterste delen av kjelleren mot nedgangen.. Anonymous poster hash: a6168...541
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #15 Skrevet 8. august 2016 Helt sikker? Samboern min har sprayet kjellern med permetrin, har sett mye mindre av de etter det (men samtidig kunne det gå dager uten at jeg så en), usikker om det er pga permitrin... Kan de komme opp i huset? Er nemlig brennsikker på at jeg hadde en i senga her om dagen Så det bare i halvsøvne, og fant ikke noe når jeg rista alt... Du kan tro at dette går ut over livskvaliteten min Anonymous poster hash: 9a834...9ff Jeg bytter gladelig med deg for jeg har funnet 3 husedderkopper på soverommet den siste uken Anonymous poster hash: 66ddc...fca
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #16 Skrevet 8. august 2016 Jeg bytter gladelig med deg for jeg har funnet 3 husedderkopper på soverommet den siste uken Anonymous poster hash: 66ddc...fca Hooly shit!!! Bor i nord, og aldri hørt om eller sett en slik her oppe... Du kan vell trøste deg med du neppe har andre kryp i hus da 😅 Men hadde selv aldri oppholdt meg på soverommet mer 😳😳 Anonymous poster hash: 9a834...9ff
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #17 Skrevet 8. august 2016 Jeg bytter gladelig med deg for jeg har funnet 3 husedderkopper på soverommet den siste uken Anonymous poster hash: 66ddc...fca Hooly shit!!! Bor i nord, og aldri hørt om eller sett en slik her oppe... Du kan vell trøste deg med du neppe har andre kryp i hus da 😅 Men hadde selv aldri oppholdt meg på soverommet mer 😳😳 Anonymous poster hash: 9a834...9ff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå