Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #1 Skrevet 8. august 2016 Så ble det altså slik... hormonene mine er så på styr allerede at jeg har kommet i overgangangsalderen som 37 åring. Bortsett fra sorgen over å ikke kunne få flere barn(sannsynligvis) og å føle meg "gammel" før tiden så lurer jeg på dette: Hva merket dere når overgangsalderen kom? Og når den har vart en stund, ble huden fortere gammel? Jeg er så redd for å SE gamlere ut enn jeg er. Helt ok å se ut som jeg er 50 når jeg er 50 liksom. Men er redd at jeg som 40-åring skal se mye gamlere ut enn jeg er. Går huden sin aldring mye fortere i overgangsalderen, selv om en fremdeles er ganske ung i alder? Anonymous poster hash: 69aee...0fb
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #2 Skrevet 8. august 2016 Aner ikke, men jeg håper jeg kommer i overgangsalderen asap!! Mensen og PMS ødelegger livet mitt. Blir suicidal halve måneden. Anonymous poster hash: 0f425...40c
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #3 Skrevet 8. august 2016 Aner ikke, men jeg håper jeg kommer i overgangsalderen asap!! Mensen og PMS ødelegger livet mitt. Blir suicidal halve måneden.Anonymous poster hash: 0f425...40c Har du forsøkt hormonspiral? Fungerer fantastisk for meg. Ingen blødninger, ingen smerter og ingen pms. Anonymous poster hash: 27be4...dbd
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #4 Skrevet 8. august 2016 Min svigermor kom i overgangsalderen tidlig. Hun er i dag 48 og ser ut som om hun er under 40. Hennes søster likeså. Hun er 55 og ser ut som 45. Det er de eneste eksemplene jeg har, men overgangsalderen har ikke påvirket deres utseende på noen måte:) Anonymous poster hash: 382c7...e9f
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #5 Skrevet 8. august 2016 Har ei venninne som kom i tidlig overgangsalder. Hun var vel yngre enn 35 hvertfall. Hun ser utrolig ung og fresh ut, men har sliti endel med symptomene. Anonymous poster hash: cfb89...b97
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #6 Skrevet 9. august 2016 Har ei venninne som kom i tidlig overgangsalder. Hun var vel yngre enn 35 hvertfall. Hun ser utrolig ung og fresh ut, men har sliti endel med symptomene. Anonymous poster hash: cfb89...b97 Godt å høre det i hvert fall. Det er noe med det å se ut som alderen(og helst litt yngre da, hehe). Jeg har også kava litt med symtomer. Men nå skjønner jeg i hvert fall hva det er og at det ikke rabla for meg. Humøret var helt koko. Det kunne komme ved brått hormonfall. Nyt tiden din som fruktbar og ikke ta den for gitt. Anonymous poster hash: 69aee...0fb
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #7 Skrevet 9. august 2016 Min svigermor kom i overgangsalderen tidlig. Hun er i dag 48 og ser ut som om hun er under 40. Hennes søster likeså. Hun er 55 og ser ut som 45. Det er de eneste eksemplene jeg har, men overgangsalderen har ikke påvirket deres utseende på noen måte:) Anonymous poster hash: 382c7...e9f Håper det gjelder meg også. Ille nok det som foregår innvendig i meg om en ikke skal plages av utsiden også. Rynker er helt ok og normalt når alderen kommer altså. Vil ikke høres helt overfladisk ut her. Takk for svar! Anonymous poster hash: 69aee...0fb
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #8 Skrevet 9. august 2016 Men får du ikke hormontilskudd? Legen min sier jeg MÅ ta tilskudd for det er så mange bivirkninger med tidlig overgang, tørre slimhinner, nedsatt sexlyst, slappere muskulatur og dermed større sjanser for prolaps, nedfall og inkontinens, fare for å utvikle benskjørhet osv osv Jeg var 40 og han mener jeg må ta tilskudd i 10 år. Jeg har en del bivirkninger på hormontilskuddet og kunne tenke meg slutte på det, men han sier jeg ikke må det så jeg er litt rådvill. Eneste jeg har merket på huden er kvisene jeg får av hormonene jeg tar. Ellers har jeg lagt på meg 5 kg, på magen og det er visst ganske vanlig. Etter overgangen trenger man mindre kalorier og muskelmassen svekkes litt så skal man holde seg slank må man spise litt mindre og/eller trene litt mer enn før Anonymous poster hash: a29a3...cd8
Anonym bruker Skrevet 9. august 2016 #9 Skrevet 9. august 2016 Men får du ikke hormontilskudd? Legen min sier jeg MÅ ta tilskudd for det er så mange bivirkninger med tidlig overgang, tørre slimhinner, nedsatt sexlyst, slappere muskulatur og dermed større sjanser for prolaps, nedfall og inkontinens, fare for å utvikle benskjørhet osv osv Jeg var 40 og han mener jeg må ta tilskudd i 10 år. Jeg har en del bivirkninger på hormontilskuddet og kunne tenke meg slutte på det, men han sier jeg ikke må det så jeg er litt rådvill. Eneste jeg har merket på huden er kvisene jeg får av hormonene jeg tar. Ellers har jeg lagt på meg 5 kg, på magen og det er visst ganske vanlig. Etter overgangen trenger man mindre kalorier og muskelmassen svekkes litt så skal man holde seg slank må man spise litt mindre og/eller trene litt mer enn før Anonymous poster hash: a29a3...cd8 Jeg kan ikke ta hormontilskudd siden jeg har økt fare for blodpropp(noe arvelig). Gynekologen min sa at under vanlige omstendigheter gir han ut hormontilskudd til de som har store plager i overgangsalderen. Det eneste han nevnte for meg er at jeg har økt fare for benskjørhet siden jeg ikke kan ta østrogen. Og får en tørre slimhinner i skjeden, så finnes det lokale legemidler å bruke der. Jeg har lest rundt om kring at det ikke er bare bare å pøse på med hormontilskudd heller. Kanskje du skulle fått snakket med en annen gynekolog også? For å få noen andres mening? Det er jo trasig hvis du føler du får mer plager p.g.a hormontilskuddet. Fikk du overgangsalder du var 40? Hvor lenge er det siden? Jeg syns det er nesten absurd at jeg kanskje aldri skal få mensen tilbake. Det er over 2 mnd siden forrige gang jeg hadde mensen og legen sier at det kan være jeg aldri får den tilbake fordi jeg har så lite hormoner. Det føles nesten som jeg er i en drøm som jeg ikke kommer meg ut av. Anonymous poster hash: 69aee...0fb
Anonym bruker Skrevet 18. august 2016 #10 Skrevet 18. august 2016 Så ble det altså slik... hormonene mine er så på styr allerede at jeg har kommet i overgangangsalderen som 37 åring. Bortsett fra sorgen over å ikke kunne få flere barn(sannsynligvis) og å føle meg "gammel" før tiden så lurer jeg på dette: Hva merket dere når overgangsalderen kom? Og når den har vart en stund, ble huden fortere gammel? Jeg er så redd for å SE gamlere ut enn jeg er. Helt ok å se ut som jeg er 50 når jeg er 50 liksom. Men er redd at jeg som 40-åring skal se mye gamlere ut enn jeg er. Går huden sin aldring mye fortere i overgangsalderen, selv om en fremdeles er ganske ung i alder? Anonymous poster hash: 69aee...0fb Noen flere erfaringer? Anonymous poster hash: 69aee...0fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå