Gå til innhold

Hva handler dere på innvandrer matbutikker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har endelig fått en sånn butikk her jeg bor :) Tenkte jeg skal innom, men jeg vet egentlg ikke hva jeg skal kjøpe. Så hva kjøper dere?

Anonymous poster hash: cb601...98a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjøper alt av frukt og grønt der, siden det er den butikken hos oss som har best utvalg og kvalitet av dette.

Jeg handler alltid olivenolje, aijvar (som tomatsaus, bare laget av paprika. Dette er også nydelig som pålegg), fetaost, ferske oliven, krydder,brød (her hos oss har de nydelig brød), blomster (om jeg trenger), tunfiskpostei med oliven (fantastisk!) og ris :)

Anonymous poster hash: d47cb...187

Skrevet

Curry paste, ajwar, feta, oliven, baklava, tahine, sauser - sriracha, grønn tomatsaus - og krydder, børek og andre brødvarer, sikkert mye mer.

Skrevet

Grønnsaker...digger at de selger koriander i bunter. Olivenoljer ol. Hermetiske kokte linser.. Krydder! Nøtter

Også selger min melk og slikt

Anonymous poster hash: 68397...63e

Skrevet (endret)

Frukt og grønnsaker, både vanlige og mer sjeldne ting. Forskjellig krydder, ting til vårruller, fersk chilli, te, noen ganger burek, pose med krydderblanding til cevapcici, ajvar, store glass med oliven, nøtter....

Endret av ❤lille stjerne❤
Skrevet

Mye som er nevnt over her, men også ris, ulike korn, sushistash o.l. Kommer litt an på sjappen, om det er f.eks asiatisk eller fra Midtøsten. Her jeg bor er det dårlig utvalg av grønnsaker, men god tilgang på andre matvarer fra Midtøsten, Asia, Afrika og Sør-Amerika.

Skrevet

Som regel ingenting. Jeg vet litt for mye om hvordan mange av de butikkene fungerer, med skatteundragelse, omdatering av varer, ekstrem utnyttelse av arbeidsfolk og smugling. Det er noen hederlige unntak, men de er for få til at jeg ønsker å legge igjen pengene mine i de butikkene.

Anonymous poster hash: a7873...5a4

Skrevet

Frukt og grønt, bønner, linser og couscous, tahini, syltede chili, tunfisk på boks, diverse nøtter, paprika på glass, harissa, krydder, urte, cannelinibønner på boks

Skrevet

Frukt, grønnsaker (som oftest både bedre kvalitet og billigere enn på kjedebutikkene), olje, ris, pasta, krydder, hermetikk, soyasaus...

Skrevet

Frukt, grønt, hermetikk, soyasaus, ris, krydder, vårrullpapir, osv osv :)

Anonymous poster hash: 9c2f8...02b

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...