Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #1 Skrevet 8. august 2016 I dag fikk vi beskjed om at en i BHG har vannkopper. Min sønn har ikke hatt det og vi skal til Spania på søndag. Ville du holdt barnet hjemme for å prøve å unngå smitte og håpe han ikke har blitt smittet allerede? Isåfall slår det vel ut når vi er på ferie.... Jeg er hjemme i permisjon så har jo mulighet til å holde han hjemme. Anonymous poster hash: 4a4f3...73d
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #2 Skrevet 8. august 2016 Hvis der allerede har vært utbrudd i barnehagen og sønnen din har vært der er nok sjansen stor for at han allerede har fått det han også... Anonymous poster hash: b8439...38b
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #3 Skrevet 8. august 2016 Han kan godt være smittet allerede, men jeg ville likevel prøvd å holde ham hjemme. Og ha reiseforsikringen i orden! Får han vannkopper mens dere er på ferie, får han ikke lov til å fly hjem. Been there, done that... Anonymous poster hash: 08778...410
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #4 Skrevet 8. august 2016 Ville holdt barnet hjemme ja. Mye mulig han er smittet, men ingen vits å øke risikoen vel? Anonymous poster hash: b57cf...ac7
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #5 Skrevet 8. august 2016 Han kan godt være smittet allerede, men jeg ville likevel prøvd å holde ham hjemme. Og ha reiseforsikringen i orden! Får han vannkopper mens dere er på ferie, får han ikke lov til å fly hjem. Been there, done that... Anonymous poster hash: 08778...410 Min fikk fly hjem! Da var det på hell, men hun hadde mye vannkopper. Fikk en fit to fly lapp hos legen. Anonymous poster hash: d6d0f...bf9
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #6 Skrevet 8. august 2016 Min fikk fly hjem! Da var det på hell, men hun hadde mye vannkopper. Fikk en fit to fly lapp hos legen. Anonymous poster hash: d6d0f...bf9 Uansvarlig lege Anonymous poster hash: 949a4...ff4
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #7 Skrevet 8. august 2016 Uansvarlig lege Anonymous poster hash: 949a4...ff4 Du vet at det ikke smitter når blemmene er tørket inn, sant? Anonymous poster hash: d6d0f...bf9
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #8 Skrevet 8. august 2016 Vi kan jo ikke la være å dra heller hvis han ikke blir syk før avreise? Hi Anonymous poster hash: 4a4f3...73d
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #9 Skrevet 8. august 2016 Vi kan jo ikke la være å dra heller hvis han ikke blir syk før avreise? Hi Anonymous poster hash: 4a4f3...73d Inkubasjonstiden er 10-20 dager. Om han så får vannkopper er det ikke verdens undergang! Det er kjedelig ja, men skjer det så skjer det. Anonymous poster hash: d6d0f...bf9
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #10 Skrevet 8. august 2016 Hadde holdt han hjemme. Vi fikk sydenturen ødelagt da et av barna fikk utbrudd to dager før avreise. Jeg hadde dratt hvis jeg var dere, men det kan ta tid før dere får dra hjem dersom det blir utbrudd. Barnet kan også bli nektet å bade i hotellets basseng. Tragisk at noen leger mener det er ok å fly med vannkoppeutbrudd, hva om det sitter et barn med kreft ombord... Anonymous poster hash: b120f...aea
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #12 Skrevet 8. august 2016 Hadde holdt han hjemme. Vi fikk sydenturen ødelagt da et av barna fikk utbrudd to dager før avreise. Jeg hadde dratt hvis jeg var dere, men det kan ta tid før dere får dra hjem dersom det blir utbrudd. Barnet kan også bli nektet å bade i hotellets basseng. Tragisk at noen leger mener det er ok å fly med vannkoppeutbrudd, hva om det sitter et barn med kreft ombord... Anonymous poster hash: b120f...aea Hvis det var meg du hinta til så måtte den hypotetiske kreftpasienten skrapt av skorpene på mitt barn og spist de. Man er ikke smittsom når blemmene er tørket inn! Derfor fikk vi fit to fly. Anonymous poster hash: d6d0f...bf9
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #13 Skrevet 8. august 2016 Hvis det var meg du hinta til så måtte den hypotetiske kreftpasienten skrapt av skorpene på mitt barn og spist de. Man er ikke smittsom når blemmene er tørket inn! Derfor fikk vi fit to fly. Anonymous poster hash: d6d0f...bf9 Når skorpene har tørket inn, er det greit. Men det hadde de ikke gjort hos vårt barn da vi skulle fly hjem, og da var det selvsagt uaktuelt å fly. Vi fikk legeattest på at han ikke kunne fly pga smittefare, og forsikringsselskapet dekket leiebil hjem. Vi var heldigvis ikke i Syden, da måtte vi jo sannsynligvis ha blitt der, isolert på hotellrommet, til blemmene hadde tørket inn. Det kan bli dyrt (i tillegg til at det er kjipt). Derfor: Ha reiseforsikringen i orden! Anonymous poster hash: 08778...410
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #14 Skrevet 8. august 2016 Jeg får holde han hjemme og håpe på at det går bra.. Vi har hatt et tøft år og denne turen er mest for hans sin skyld. Han gleder seg masse så får håpe vi har flaks.. Hi Anonymous poster hash: 4a4f3...73d
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #15 Skrevet 8. august 2016 Du vet at det ikke smitter når blemmene er tørket inn, sant? Anonymous poster hash: d6d0f...bf9 Det vet jeg veldig godt! Stod ingenting i innlegget at blemmene hadde tørket inn. Anonymous poster hash: 949a4...ff4
Gjest Antarctica Skrevet 8. august 2016 #16 Skrevet 8. august 2016 Det vet jeg veldig godt! Stod ingenting i innlegget at blemmene hadde tørket inn. Anonymous poster hash: 949a4...ff4 Så derfor kunne du slå fast at du allerede satt på nok info til å overprøve legen....? 😂
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #17 Skrevet 8. august 2016 Det vet jeg veldig godt! Stod ingenting i innlegget at blemmene hadde tørket inn. Anonymous poster hash: 949a4...ff4 Nå skrev jeg vitterlig at vannkoppene var på hell da. Anonymous poster hash: d6d0f...bf9
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #18 Skrevet 8. august 2016 Så derfor kunne du slå fast at du allerede satt på nok info til å overprøve legen....? 😂 Ja det er kjent for meg fra før. Men skjønner at noen tror at leger vet alltid best. Men de gjør faktisk ikke det Anonymous poster hash: 949a4...ff4
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #19 Skrevet 8. august 2016 Nå skrev jeg vitterlig at vannkoppene var på hell da. Anonymous poster hash: d6d0f...bf9 At vannkoppene var på hell sier meg faktisk ingenting. Aldri hørt det uttrykket før. Anonymous poster hash: 949a4...ff4
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #20 Skrevet 8. august 2016 Ja det er kjent for meg fra før. Men skjønner at noen tror at leger vet alltid best. Men de gjør faktisk ikke det Anonymous poster hash: 949a4...ff4 Nei så klart de ikke alltid vet best. Folk uten medisinsk utdannelse vet ofte myyye bedre Anonymous poster hash: ebcc2...f9f
Gjest Antarctica Skrevet 9. august 2016 #21 Skrevet 9. august 2016 Ja det er kjent for meg fra før. Men skjønner at noen tror at leger vet alltid best. Men de gjør faktisk ikke det Anonymous poster hash: 949a4...ff4 Nei, men den legen som faktisk har sett pasienten, vet nok bittelitt mer enn den forumdebattanten som ikke har sett henne - og som ikke helt skjønte beskrivelsen av pasienten engang.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå