Gå til innhold

Baby og soving på dagtid, er dette en periode?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen min har alltid likt å sitte i bil, sove i bæresele på tur og jeg kunne uten problem få han til å sovne med smokk på dagtid når han var klar for å sove.

Men nå i det siste gråter han i bilen, gråter når vi skal gå tur, vil ikke ligge i vogn etc. Den eneste måten å få han til å sove på dagtid er ved å amme han i søvn, og da må han få ligge i armkroken med puppen tilgjengelig helt til er ferdig å sove. Rører jeg på meg våkner han på sekundet å sovner ikke igjen.

Han er snart 5 mnd og sover tilsammen ca 1,5 time i løpet av hele dagen. Sover kun 20-30 min i slengen..

Noen som har hatt det lignende? Tips eller erfaringer? Er dette bare en periode som går over slik at han liker seg i bilstol/bæresele/vogn igjen?

Anonymous poster hash: 9adfc...f05

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Eldste min og yngste som nå er tre mnd var/er sånn. Sover aldri mer enn 30 min på dagen (max to timer på natta!). Eldste tok ikke smokk helker, så da fikk jeg ikke gjort så mye kan du si! Babyen ligger og sover på meg akkurat nå 😃. Våkner vanligvis av å bli lagt ned.

Mellomste gutten som nå er 4 var helt motsatt. Sov masse, mange timer i strekk, lett å legge. Han er sånn fortsatt, sovner på 3 minutter om kv. Mens 6-åringen fortsatt bruker laaang tid på å sovne.

Så jeg tror noen bare er sånn. Vi må bare tilpasse oss. Men tar gjerne imot oppskriften på sovebaby hvis du får den!

Skrevet

Må bare tipse om boken sove uten gråt. Holder selv på å lese den. Mange gode tips. Og 1,5 time er alt for lite søvn i løpet av en dag for en så liten baby.

Anonymous poster hash: afa62...492

Skrevet

Min på 8 mnd sover sjelden mer enn 2*30 minutt på dagen. Søsteren kunne sove 2-3 timer pr lur lenge. Barn er forskjellige!

Anonymous poster hash: 9c762...3a6

Skrevet

Tenker jo også at 1,5 time søvn i løpet av hele dagen er veldig lite for en baby på 4,5 mnd.. Han er tydelig trøtt og grinete når det blir så lite søvn, men vi får han jo ikke til å sove verken lenger eller flere dupper 😐

HI

Anonymous poster hash: 9adfc...f05

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...