Gå til innhold

Svigermor snurt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordi jeg ikke sparer på babyklærne til datteren hennes skal få barn! For det første har vi ikke bod i huset vårt og vi har mengder med klær etter gutta som hoper seg opp og bare lager rot i huset. Og for det andre har svigerinnen min akkurat fått seg kjæreste og skal ha karriere før hun vil ha barn, vi snakker flere år! Jeg orker ikke å ha alle disse boksene med klær stående midt i huset hvor vi ser de hver dag. De tar så mye plass! I tillegg til alt babyutstyret som må gå og. Tror hun vil jeg skal ta vare på det og. Er jeg egoistisk? Kvitter dere dere med babyklær/utstyr eller sparer dere på det til familiemedlemmer?

Anonymous poster hash: 0e04e...3d4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og forresten- ikke sikkert svigerinnen min får en gutt noen gang heller!

Skrevet

Kan ikke svigermor lagre klærene da

Skrevet

Fordi jeg ikke sparer på babyklærne til datteren hennes skal få barn! For det første har vi ikke bod i huset vårt og vi har mengder med klær etter gutta som hoper seg opp og bare lager rot i huset. Og for det andre har svigerinnen min akkurat fått seg kjæreste og skal ha karriere før hun vil ha barn, vi snakker flere år! Jeg orker ikke å ha alle disse boksene med klær stående midt i huset hvor vi ser de hver dag. De tar så mye plass! I tillegg til alt babyutstyret som må gå og. Tror hun vil jeg skal ta vare på det og. Er jeg egoistisk? Kvitter dere dere med babyklær/utstyr eller sparer dere på det til familiemedlemmer?

Be henne oppbevare det om det er viktig for henne :) ellers hadde jeg kastet det.

Anonymous poster hash: 915a8...afc

Skrevet

Hun bor et annet sted i landet hvor man må fly med Widerøe, det går ikke å frakte alt dit.

Skrevet

Kan du ikke spørre om svigermor kan ta vare på det da? Si at dere ikke har plass til å oppbevare slike ting i lang tid fremover, men dersom hun er interessert vær så god ;)

Skrevet

Hun bor et annet sted i landet hvor man må fly med Widerøe, det går ikke å frakte alt dit.

Alt kan sendes på pall!
Skrevet

Alt kan sendes på pall!

Hun har ikke tilbudt seg å oppbevare det, tror ikke hun er interessert i å ha så mye hos seg hun heller. De har bare et loft hvor det er fullt av ting allerede.

Skrevet

Hun har ikke tilbudt seg å oppbevare det, tror ikke hun er interessert i å ha så mye hos seg hun heller. De har bare et loft hvor det er fullt av ting allerede.

Men da er det ingen som har plass og da må det vekk. Med mindre svigerinnen vil oppbevare det da, til fremtidige barn.

Svigermor har ingenting å bli snurt form

Skrevet

Hadde sakt at det var greit skal ikke selge/kaste/gi bort.

Så hadde jeg pakket alt pent og pynterig i bilen, kjørt det hjem til svigermor. Satt et på trappa/i gangen med et smil og sakt "Her har du rubbel og bit, vi har desverre ikke plass hjemme, men siden et er så viktig å ta vare på det så regner jeg med du har plass. Jeg kommer med resten sånn etter hvert som vi ikke trenger det. " ☺ men nå hadde min svigermor vært like blid tilbake og spurt om jeg kunne bært det i boden sammen med henne.

Skrevet

Den som vil ha det får sørge for å få det i hus og oppbevare det. Har du snakket med svigerinnen din? Ee hun i det hele tatt interessert?

Skrevet

Her får du to enkle løsninger på problemet:

Du eller din mann ringer søsteren hans og sier at dere har mengder av barnetøy/-utstyr hjemme, og at hun er velkommen til å forsyne seg.  

Du eller din mann forklarer for moren hans at dere har trang økonomi og dårlig plass, derfor selger dere unna det dere kan av babytøy/-utstyr.  

Anonymous poster hash: 0e768...ce2
Skrevet

Guriland..det finnes altså så mange idiotiske svigermødre! *oppgitt*

Anonymous poster hash: 4322e...13b

Skrevet

Sett det babytøyet hos svigermor da ! 😆

Anonymous poster hash: a8e18...291

Skrevet

Vi sparte på det meste til mannens søster, men det var fordi visste de hadde begynt prøvingen da vi skulle begynne å pakke bort ting. Så det blir jo en annen situasjon. Ellers har jeg spart på noen plagg og småting som søsteren min likte ekstra godt bare i tilfelle, selv om det ikke er sikkert hun får barn i det hele tatt. Men det er bare en liten eske, kan jo ikke spare på alt i årevis.

Anonymous poster hash: 26b0f...22c

Skrevet

Hadde sakt at det var greit skal ikke selge/kaste/gi bort.

Så hadde jeg pakket alt pent og pynterig i bilen, kjørt det hjem til svigermor. Satt et på trappa/i gangen med et smil og sakt "Her har du rubbel og bit, vi har desverre ikke plass hjemme, men siden et er så viktig å ta vare på det så regner jeg med du har plass. Jeg kommer med resten sånn etter hvert som vi ikke trenger det. " ☺ men nå hadde min svigermor vært like blid tilbake og spurt om jeg kunne bært det i boden sammen med henne.

Så ikke før nå at hun bor langt unna, men da ber du henne om å enten betale for å leie et lager eller kostnadene for å ende at sammen. I samme slengen sier du "ja, for du har vel snakket med xxx om dette og fått bekreftet at hun ønsker klær++++++?"

Skrevet

Jeg sparer bare på de aller fineste og hjemmestrikkede plaggene, som mine barn skal få hvis de noen gang får barn.

Skrevet

Pøh hun har ingenting med hva dere gjør med klærne!

Anonymous poster hash: 36f61...9c1

Skrevet

Spør svigersøsteren din om hun vil ha det :)

Vil hun det, kan hun jo spare på det :)

Anonymous poster hash: 00f3a...e52

Skrevet

Tar ikke vare på noe til familiemedlemmer nei. De er så mye yngre, så blir årevis til de skal ha barn. Vi greide å starte helt på null, så greier nok de det også ;)

Er så mye fint og billig å få kjøpt brukt.

Men er det noe din svigermor har kjøpt, så kan du jo tilby å sende det tilbake til henne...

Anonymous poster hash: 9c351...28f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...