Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #1 Skrevet 8. august 2016 Er det noen som har noen erfaringer med å reise til disse stedene i skoleferien? Jeg har forsøkt å lese litt på nett, men synes det er vanselig å finne skikkelig informasjon. Mange sier at deler av Thailand er like fint om sommeren, man må bare regne med en kort ettermiddagsskur på 15-45 minutter en del dager i uken og at resten av tiden er været helt supert, andre nevner mye mer regn og flom osv. Ang Vietnam har jeg bare lest at det ser ut for at regntiden er i oktober/november i sentral-Vietnam, men jeg et egentlig lite om dette. Vi har ikke mulighet til å dra når det er sesong, så derfor spør jeg Anonymous poster hash: 34972...df9
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #2 Skrevet 8. august 2016 Jeg var i Vietnam i en lengre periode for noen år siden. Var i Da Nang og Hoi An. Nydelige plasser. Vi var der fra august til desember og regntiden startet vel i midten/slutten av oktober. Da var det typisk en skikkelig regnskur på ettermiddag/kveld som kunne var fra 15-20 min til en time eller to tror jeg. Det ble flom mens vi var der da, det regnet så mye og da rodde de rundt i gatene istedet for "motobike" og sykkel😃 Det var fint likevel altså, men fikk ikke så mye ut av kveldene annet enn å gå ut å spise og dra ut på fest. Varmt var det uansett 😊😊 Har ikke vært i Thailand på sommers tid men har hørt at det er regntid da. Skal dere på en kortere ferietur (et par uker) ville jeg styrt unna regntiden. Da ville jeg satset på Vietnam. Det er godt og varmt, og et helt fantastisk land og veldig gjestfrie folk 😊💕 Anonymous poster hash: db4fa...386
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #3 Skrevet 8. august 2016 Det er midt i regntiden, så helt safe er man ikke. Men: Jeg har hatt god erfaring med Koh Samui, Koh Phangan og de andre små øyene på østsiden av Thailand. Regntiden treffer ikke så hardt der. Men varmen kan være drepende, så det er deilig å bo i nærheten av havet eller litt i høyden. Vietnam har jeg kun vært på våren, så der er jeg usikker på vær og forhold. Mui Ne er veldig deilig, og der er man også i nærheten av strand. Anonymous poster hash: 79d46...df9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå