Gå til innhold

Hjelp! Skal jeg avlyse timen til legen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gruer meg allerede så mye at jeg er helt kvalm og timen er ikke før torsdag. Hatt vondt i et bryst siden januar, og blitt verre de to siste ukene, men ikke sånn at jeg ikke klarer å leve med det. Jeg tenker det ikke er noe alvorlig siden det ikke har skjedd noe mer siden januar, bare vært passe vondt med jevne mellomrom døgnet rundt. Føler meg som en hypokonder og gråter alltid når jeg er hos legen uten at det er noe grunn for det! Føler meg helt idiotisk.

Anonymous poster hash: 75312...6e5

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du skal gå til legen. Om du tror du kommer til å gråte, kan du skrive det du trenger å si på en lapp og gi ham. Alvorlig eller ei, dette plager deg og du tenker mye på det. Ingenting vil bli bedre av å utsette legetimen.

Skrevet

Fastlegen min sa kreft gjør skjeldent vondt.

Finnes to b krefttyper som gjør vondt.

iPad skulder Jan gi smerter i brystet, om du spiller veldig mye, skriver mye med dn hånd?

Anonymous poster hash: 4ed41...fcf

Skrevet

Det er på siden jeg ikke skriver eller sånn. Når det verker er det utsiden av det ene brystet og oppover i armhulen. Jeg tenker også at kreft sjelden gjør vondt, så derfor føler jeg meg som en hypokonder. Men dette har pågått siden januar og begynner å plage meg.

HI

Skrevet

Jeg var hos legen med samme problem. Det gikk veldig fort og greit, tror jeg var inne i 2 minutter. Hun trodde ikke det var noe siden jeg ikke hadde kul, hudforandringer eller andre symptomer, men hun sa hun skulle henvise meg til mammografi uansett fordi det var viktig at jeg slapp å gå og bekymre meg. Fikk absolutt ikke følelsen av at hun så på meg som hypokonder av den grunn.

Mammografien gikk også veldig fort og greit, var ikke vondt og alt var bra. :)

Anonymous poster hash: 8faf3...7e1
Skrevet

Smertene forsvant forøvrig mens jeg ventet på mammografitimen, men jeg dro likevel for sikkerhets skyld. Greit å være på den sikre siden når vi er så heldige å ha muligheten til det. :)

Anonymous poster hash: 8faf3...7e1
Skrevet

Det er på siden jeg ikke skriver eller sånn. Når det verker er det utsiden av det ene brystet og oppover i armhulen. Jeg tenker også at kreft sjelden gjør vondt, så derfor føler jeg meg som en hypokonder. Men dette har pågått siden januar og begynner å plage meg.

HI

En venninne fikk samme beskjeden av sine leger. Kreft i brystet gjør sjelden vondt. Hun hadde omfattende brystkreft.

Du skal gå til legen for å få sjekket ut dette. Mest sannsynlig er det ikke noe farlig, men det vet du ikke før du har fått sjekket ut brystet.

Lykke til.  :klem:

Anonymous poster hash: f2929...e20

Gjest Antarctica
Skrevet

Man kan få mastitt også når man ikke ammer. Og dét gjør vondt!

Skrevet

Klart du skal gå, dette plagerdeg jo tydeligvis (ikke bare fysisk). En proff lege skal jo ta deg på alvor uansett hvor hypokonder han mener du er (det er jo en sykdom det også forresten). Du får nok time til mammografi (kanskje du må be om det direkte) , og så kan du sannsynligvis slappe av etter det.

Skriv en lapp hvis du vet at du får problemer med å ordlegge deg sånn som du vil. Ingenting er mer frustrerende enn å gå fra et "møte" uten å ha fått sagt det du ville.

Skrevet

Ja, det plager meg mest siden jeg har gått med det så lenge. Jeg blir irritabel av hele greia. Synes det er rart med vondt hver dag i 8 mnd? Da får jeg bare bite tennene sammen og gå til legen. Mulig jeg må utsette timen litt pga barnevakt, men skal gå. Kommer til å skrive en lapp, takk for tips om det. Har tenkt det flere ganger, men så glemmer jeg det. Takk for alle støttende ord. 

HI

Skrevet

Ja, det plager meg mest siden jeg har gått med det så lenge. Jeg blir irritabel av hele greia. Synes det er rart med vondt hver dag i 8 mnd? Da får jeg bare bite tennene sammen og gå til legen. Mulig jeg må utsette timen litt pga barnevakt, men skal gå. Kommer til å skrive en lapp, takk for tips om det. Har tenkt det flere ganger, men så glemmer jeg det. Takk for alle støttende ord.  HI Anonymous poster hash: 75312...6e5

Nei, ikke utsett timen!!

Ta heller med barnet, og hold det distrahert med feks iPad med hodetelefoner (så det ikke hører samtalen mellom deg og legen). Om du utsetter nå så kan det hende du finner på unnskyldninger for å ikke få en ny time.

Vær så snill å sjekke disse smertene nå på torsdag! Om alt er bra så kan du endelig puste lettet ut, om det skulle vise seg å være noe farlig, så får du starte behandling så snart som mulig. Det skylder du barnet ditt!

Anonymous poster hash: c5df7...55d

Skrevet

Jeg har tre barn under 7 år, så føler det blir litt slitsomt å dra alle med. Tenker bare å utsette en uke så de er startet i barnehage/skole? Vet det er dumt, men nå har jeg utsatt det så lenge at en uke til eller fra er vel ingenting tenker jeg?

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...