Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #1 Skrevet 8. august 2016 Hun sier det er kjedelig osv.. Hvor vanlig er dette i starten? Jeg kan jo skjønne at det er kjedelig når deg ser opplegget de har - sammenliknet med barnehagen som hadde større boltreplass osv Men jeg blir litt lei meg, og bekymret for at hun ikke skal finne seg til rette på skolen/SFO Anonymous poster hash: d031f...ea4
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #2 Skrevet 8. august 2016 Min kjeder seg og på SFO. Mange plasser er SFO dessverre mer oppbevaringsplass. Anonymous poster hash: 38a0e...922
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #3 Skrevet 8. august 2016 Hun sier det er kjedelig osv.. Hvor vanlig er dette i starten? Jeg kan jo skjønne at det er kjedelig når deg ser opplegget de har - sammenliknet med barnehagen som hadde større boltreplass osv Men jeg blir litt lei meg, og bekymret for at hun ikke skal finne seg til rette på skolen/SFO Anonymous poster hash: d031f...ea4 Det går seg nok til når skolen begynner da blir SFO gøy siden de ikke leker så mye på skolen Anonymous poster hash: 46d18...8fa
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #4 Skrevet 8. august 2016 Det går seg nok til når skolen begynner da blir SFO gøy siden de ikke leker så mye på skolen Anonymous poster hash: 46d18...8fa Støtter dette. Min 2.klassing som begynte å elske SFO, sier nå at han har alt for lange dager (har kortere enn han hadde med skole+SFO). Anonymous poster hash: 34624...b3a
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #5 Skrevet 8. august 2016 Tar dere opp dette på foreldremøtene eller med FAU? Det er dessverre mange som sier barna kjeder seg ute å ta grep. Hos oss snakket FAU lederen med rektor så fikk vi en stor endring på sfo med månedsplaner fulle av aktiviteter som gjør at barna har det kjempekjekt 😊 Koster ikke skolene noe mer, men dagene er mye mer innholdsrike 😊 Trengs det penger til å bedre tilbudet? Lag et loppemarked, basar eller innsamling til innkjøp av kjekke leker og materialer. Ja, det er kommunenes ansvar, men når de ikke har økonomi så må en tenke alternativt. Vi foreldre har mye vi kan gjøre for å bedre hverdagen til barna våre. Anonymous poster hash: b5fab...cba
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #6 Skrevet 8. august 2016 Min kjeder seg og på SFO. Mange plasser er SFO dessverre mer oppbevaringsplass. Anonymous poster hash: 38a0e...922 Det er masse barn der, leker, uteplass.....oppbevaring?? Hva er galt med barn når de ikke klarer å leke sammen, finne på noe? MÅ ungene underholdes hele tiden?? Min 6 åring elsker SFO. De har ikke noe spesielt opplegg. Barna får velge om de vil leke ute med klatrestativ, sykler, sparkesykler, bygge ting av sånne plastsaker, spille fotball, leke i skogen, bygge hytter....og inne har de spill, lego, tegnesaker, biler, klosser m.m....oppbevaring?? Synes det er tragisk at barn skal underholdes 24/7....La de kjede seg, bruke fantasien. Skjønner virkelig ikke hvordan det er mulig å kjede seg når så mange jevngamle barn er sammen og kan faktisk LEKE!!!! Til deg HI, det kan være at 5 åringen trenger tid på seg, at "kjede seg" er et ord for usikkerhet siden han/hun er helt ny. Gi det tid.... Anonymous poster hash: 73b71...e59
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #7 Skrevet 8. august 2016 Det er masse barn der, leker, uteplass.....oppbevaring?? Hva er galt med barn når de ikke klarer å leke sammen, finne på noe? MÅ ungene underholdes hele tiden?? Min 6 åring elsker SFO. De har ikke noe spesielt opplegg. Barna får velge om de vil leke ute med klatrestativ, sykler, sparkesykler, bygge ting av sånne plastsaker, spille fotball, leke i skogen, bygge hytter....og inne har de spill, lego, tegnesaker, biler, klosser m.m....oppbevaring?? Synes det er tragisk at barn skal underholdes 24/7....La de kjede seg, bruke fantasien. Skjønner virkelig ikke hvordan det er mulig å kjede seg når så mange jevngamle barn er sammen og kan faktisk LEKE!!!! Til deg HI, det kan være at 5 åringen trenger tid på seg, at "kjede seg" er et ord for usikkerhet siden han/hun er helt ny. Gi det tid.... Anonymous poster hash: 73b71...e59 [/ Enig i dette! Barnet har vel nettopp startet i SFO, det er ennå ferietid så ikke alle er i gang. Man må bli kjent og komme inn i rytmen. SFO og barnehage er to forskjellige ting. Kanskje dere har skapt for store forventninger? SFO er på en måte barnas tid. Det er barna som styrer denne og de aller fleste aktiviteter er valgfri og barnet må ta initiativ selv for å bli med. Prat med barnet og få fokuset over på frileken og samværet med de andre barna. Når skolehverdagen begynner er det tidlig opp, mye stillesitting på skolen, lek med venner på SFO, hjem med lekser, middag og så er det omtrent kveld. Barnet vil etterhvert sette pris på leken på SFO. Det er der man møter vennene, ikke så mye hjemme på kvelden. Anonymous poster hash: 5b4bd...265
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #8 Skrevet 8. august 2016 Min 5-åring sier også at det er kjedelig på SFO, men jeg ser han har det fint når jeg henter. Tror det er mer et uttrykk for usikkerhet dom han kamuflerer som "kjedelig". Anonymous poster hash: 967fa...b32
MammantilNurket Skrevet 8. august 2016 #9 Skrevet 8. august 2016 Så flott at hun kjeder seg! Det er et privilegium i dagens samfunn. Vi aktiviserer barn alt for mye. SFO er barnas fritid. Snakk med henne om at det av og til er greit å gjøre ingenting og at det egentlig er ganske fint. Det er i frileken barna innhenter seg og at de lærer å samhandle med andre. En proppfull aktivitetsplan er ikke nødvendigvis en god ting. Vi tillater ikke at barn kjeder seg. Når det skal skje noe _helt_ tiden frarøver vi dem gleden over å glede seg til noe. Når skolen kommer igang er jeg sikker på st dette vil rette seg og at hun vil oppleve SFO som en arena for frilek og rekreasjon hvor hun har mulighet til å være sammen med jevnaldrende på tvers av klassene. Lykke til
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #10 Skrevet 8. august 2016 Det er masse barn der, leker, uteplass.....oppbevaring?? Hva er galt med barn når de ikke klarer å leke sammen, finne på noe? MÅ ungene underholdes hele tiden?? Min 6 åring elsker SFO. De har ikke noe spesielt opplegg. Barna får velge om de vil leke ute med klatrestativ, sykler, sparkesykler, bygge ting av sånne plastsaker, spille fotball, leke i skogen, bygge hytter....og inne har de spill, lego, tegnesaker, biler, klosser m.m....oppbevaring?? Synes det er tragisk at barn skal underholdes 24/7....La de kjede seg, bruke fantasien. Skjønner virkelig ikke hvordan det er mulig å kjede seg når så mange jevngamle barn er sammen og kan faktisk LEKE!!!! Til deg HI, det kan være at 5 åringen trenger tid på seg, at "kjede seg" er et ord for usikkerhet siden han/hun er helt ny. Gi det tid.... Anonymous poster hash: 73b71...e59 Så utrolig enig!! SFO er vår tids " gata", hvor ungene får leke fritt med det de vil. Da vi løp ute i gatene som små hadde vi ikke voksne med oss som aktiviserte oss( noen pappaer ble med på snøballkrig av og til) og vi kjedet oss ikke det grann. Om hun kjeder seg fordi hun ikke blir aktivisert av en voksen bør dere jobbe mer med frilek og egen aktivisering Anonymous poster hash: 76c4e...d21
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #11 Skrevet 8. august 2016 Det er da vel en masse både leker, tegnesaker, garn, perler osv der? Er hun vant til å bli aktivisert hele tiden? Anonymous poster hash: e4ee5...7d0
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #12 Skrevet 8. august 2016 Hvis barnet ditt kjeder seg på SFO, så er det fordi hun, sammen med de andre ungene, faktisk må starte leken selv. Sånn blir det når ungene har blitt aktivisert 24/7 og aldri har lært seg å finne på noe selv. Tragisk er feil ord å bruke, men jommen er det likevel litt tragisk at unger ikke lenger klarer å leke. Anonymous poster hash: 6db2c...515
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #13 Skrevet 8. august 2016 Har hun vennene sine der da? Kanskje det er mange nye fjes og hun ikke har funnet plassen sin helt ennå? Anonymous poster hash: 5a6fc...be4
TinaK 1990 Skrevet 8. august 2016 #14 Skrevet 8. august 2016 SFO er supert. Barn er altfor vant til å bli aktivisert.
februarprins2013 Skrevet 8. august 2016 #15 Skrevet 8. august 2016 (endret) gi henne litt tid, det går nok bedre med tiden Endret 8. august 2016 av Blair Waldorf
Anonym bruker Skrevet 8. august 2016 #16 Skrevet 8. august 2016 Har hun fått noen venner der da? Eller går hun mye alene? Anonymous poster hash: 34c98...546
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå