Gå til innhold

sende han i barnehagen eller holde han hjemme?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen min på 4.5 år er blitt veldig forkjølet å hoster og er veldig tett i nesen.

Matlysten er veldig variende.

Han sier også at han er sliten å legger seg faktisk frivellig på sofaen å slapper av litt,noe som ikke er likt han.

Så kommer spørsmålet om jeg bør holde han hjemme i morgen eller ikke?

Liker ikke helt tanken på at skal være så mye ute når han er så veldig forkjølet,samtidig vil han gjerne i barnehagen i morgen siden bestekameraten ENDELIG kommer hjem fra ferie.

Jeg har fri i morgen uansett så ingen problem å holde han hjemme i morgen.

Hva gjør jeg?

Anonymous poster hash: 25153...fb3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nedsatt allmentilstand, jeg hadde holdt han hjemme.

Anonymous poster hash: b3997...f11

Skrevet

Du sender ikke en syk unge i barnehagen,bare fordi han vil det.

Han har godt av å være hjemme. Og de andre barna slipper å bli smittet 👏

Anonymous poster hash: 65185...3db

Skrevet

Er du i tvil holder du gutten hjemme.

Skrevet

Hjemme. Siden du uansett har fri burde valget være enkelt.

Skrevet

Er det i hele tatt noe å vurdere?! Du er hjemme og barnet er sliten og ikke i form.

Anonymous poster hash: e7c72...c45

Skrevet

Han sier han er sliten så ligger han 10 minutter å slapper av også snakker han om å gå i skogen å leke,så veldig sliten er han nok ikke :P

Holdt han inne i dag i håp om at han ikke skal bli verre.

Skrevet

Kanskje bestekameraten som kommer hjem fra ferie ikke har lyst til å bli smittet? Eller de andre ungene og ansatte?

Anonymous poster hash: c2807...26c

Skrevet

Du sender ikke et sykt barn i barnehagen. Og du lar ikke en fireåring ta den avgjørelsen selv. Rett og slett.

Tenk litt på smittefare for de andre barna i barnehagen. Tenk litt på ditt eget barn. Selv om han nå sier at han gleder seg veldig til å treffe bestevennen igjen, er han ikke i form. Tenk litt på at det er stor sannsynlighet for at de voksne i barnehagen vil ringe deg og be deg hente ditt syke barn temmelig kjapt på formiddagen. Tenk litt lenger enn til at din sønn gleder seg til å treffe bestevennen.

Skrevet

Jeg hadde valgt barnehagen klokka relativt tidlig. Er jo ofte sånn at de ikke går ut på formiddagen, særlig usannsynlig tror jeg det vil bli i morgen her i Bergen i alle fall. Det skal bøtte ned!

Anonymous poster hash: 89d2d...fa0

Skrevet

Hjemme

Anonymous poster hash: a0b1e...295

Skrevet

Jeg bor 3 minutter unna barnehagen så kan hente han kjapt igjen om han blir sliten/dårlig.

Vi bor faktisk i Bergen vi også,hørtes ikke så fristende ut å levere han i barnehagen i morgen hvis det skal regne så mye.

Har ofte sett at da er de gjennomvåt på klærene når de kommer inn og iskald på hendene.

Ikke så lurt når han allerede er veldig forkjølet.

Å han regnvotter med for inni bare så det er sagt,men han nekter visst å bruke de.

Skrevet

Når du selv først er hjemme hvorfor da lure på å sende gutten i barnehagen?

Han har det best hjemme. Og barnehagen kommer uansett til å ringe etter deg om de merker at guttens allmenntilstand er dårlig.

La han kose seg hjemme med fridag, så kan heller bestekompisen komme på besøk etter barnehagen?

Skrevet

Når du selv først er hjemme hvorfor da lure på å sende gutten i barnehagen?

Han har det best hjemme. Og barnehagen kommer uansett til å ringe etter deg om de merker at guttens allmenntilstand er dårlig.

La han kose seg hjemme med fridag, så kan heller bestekompisen komme på besøk etter barnehagen?

Vedder på at barnehagen ikke hadde ringt meg i det hele tatt,de er ikke flinke til å oppdage at han er syk.

TRE ganger har jeg hentet småen i barnehagen der jeg kjenner umiddelbart at han har feber.Jeg måtte selv ha gjort barnehagen oppmerksom på at han har feber.

Den ene gangen hadde han hatt hjertebank i barnehagen tidligere på dagen å når jeg hentet han i fire tiden så ar han kjempe var itellegg.Når jeg kom hjem hadde han 39 i feber,å ingen av de ansatte har fått med seg at han hadde feber.

Så når det kommer til sykdom så er de ikke så flinke til å oppdage sånt.

Skrevet

Vedder på at barnehagen ikke hadde ringt meg i det hele tatt,de er ikke flinke til å oppdage at han er syk.

TRE ganger har jeg hentet småen i barnehagen der jeg kjenner umiddelbart at han har feber.Jeg måtte selv ha gjort barnehagen oppmerksom på at han har feber.

Den ene gangen hadde han hatt hjertebank i barnehagen tidligere på dagen å når jeg hentet han i fire tiden så ar han kjempe var itellegg.Når jeg kom hjem hadde han 39 i feber,å ingen av de ansatte har fått med seg at han hadde feber.

Så når det kommer til sykdom så er de ikke så flinke til å oppdage sånt.

Da ville jeg hvertfall holdt ham hjemme...

Anonymous poster hash: e5225...7a8

Skrevet

Men det er jo ikke sånn det fungerer?

Dette må du ta opp med barnehagen.

Skrevet

Jeg har alltid først gått hjem for å sjekke om han faktisk har feber også har jeg ringt barnehagen å sagt at når jeg hentet han så hadde han feber osv.

Å da sier de gjerne ting som:  "det var sikkert forklaringen på hvorfor han ikke vil ha mat eller hvorfor han sa at han ville sove".

Så tegnene på at han var syk har jo vært der.Itellegg har han flere ganger vært helt blank i øynene å da tenker hvertfall jeg umiddelbart at han gjerne er syk,å kjenner på pannen om han er varm.

Det har tydligvis ikke de ansatte gjort her.

Får litt følesen av at de har for mange barn på avdelingen å dermed ikke klarer å følge opp barna så godt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...