Gå til innhold

Uff snart skole igjenn...ang barn med spesielle behov.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Barnet mitt er ikke som de aller fleste, og har allerede begynt å Grue seg til skolen og måtte takkle hverdagen alene.

Gruer seg til at alt skal gå så fort.

Gruer seg til å ikke forstå alt hen skal lære og som blir vannsklig.

Jeg har prøvd å snakke og forklare at ting ikke blir som før at hen skal få hjelp, at hen ikke blir alene hele tiden men det går ikke inn.

Noen gode råd?

Anonymous poster hash: 5bec0...b28

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Forstår deg. Gutten min begynner på skolen i år. Han har nylig fått diagnosen nonverbale lærevansker, noe som rommer både sosiale vansker, motoriske vansker og faglige vansker. Vi må ta ting som det kommer, følge godt opp og håpe på det beste. Han har allerede begynt på SFO, og det har gått fint. Hvor gammelt er barnet ditt? Hva har han fått av hjelp? Her har PPT tilrådd 120 timer spesialpedagog første skoleår. 

Anonymous poster hash: 1d60d...963
Skrevet

Vi fikk diagnose rett før sommeren. Hen har fått 210 timer i året med spesialpedagog. Resten av tiden med assistent.

De første årene har vært ille får barnet.

Har forklart at det blir bra nå men hen tror ikke på det.

Skrevet

Vi fikk diagnose rett før sommeren. Hen har fått 210 timer i året med spesialpedagog. Resten av tiden med assistent.

De første årene har vært ille får barnet.

Har forklart at det blir bra nå men hen tror ikke på det.

Hvem er "hen"? Du vet at du er anonym her og at det er maaange barn med spesielle behov? Ingen fare for at noen kjenner deg igjen.

Anonymous poster hash: 5824b...2bb

Skrevet

Det som blir utfordringen for barn med særskilt behov er at ofte får ufaglærte personale ansvar for barnet , gjerne flere med særskilt behov . Dette fører gjerne til at barna som roper høyest får hjelp , ofte går dessverre barn uten å få dekket sine behov . Det er så fint på papiret , men teori og praksis er ikke alltid det samme ;/

Anonymous poster hash: dbefa...25f

Skrevet

Siste anonym (nummer fem): Jeg er fullstendig klar over det du sier om at ukvalifisert personale ofte blir satt til å følge opp disse barna. En tilråding fra PPT betyr heller ikke at barnet får det timetallet som er tilrådd. Jeg har en del kjennskap til skoleverket selv. Jeg er først og fremst glad for at skolen nå er informert fra PPT og flere andre, om vanskene hans og hans behov for oppfølging. Da er det høyt oppe på agendaen, og ikke noe som bare kommer fra en bekymret mor og far.

Hilsen anonym nummer to (første svar i tråden).

Skrevet

Har barnet venner på skolen? Har han/hun det bra sosialt? Angående fagvanskene er det vel ikke så mye mer du kan gjøre nå, men barnet vil jo merke endringen når skolen begynner igjen. Håper barnet ditt får det bra nå.

Skrevet

Siste anonym (nummer fem): Jeg er fullstendig klar over det du sier om at ukvalifisert personale ofte blir satt til å følge opp disse barna. En tilråding fra PPT betyr heller ikke at barnet får det timetallet som er tilrådd. Jeg har en del kjennskap til skoleverket selv. Jeg er først og fremst glad for at skolen nå er informert fra PPT og flere andre, om vanskene hans og hans behov for oppfølging. Da er det høyt oppe på agendaen, og ikke noe som bare kommer fra en bekymret mor og far.

Hilsen anonym nummer to (første svar i tråden).

Bra , håper tiltakene de setter i gang fungerer bra for barnet :) lykke til, og håper dere får en positiv opplevelse :)

Anonymous poster hash: dbefa...25f

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...