Gå til innhold

Begynne på antidepressiva eller ei?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har vært borte fra jobben i to år nå. Ett år sykemeldt og ett år på aap. Jeg har fått forlenget permisjon fra jobben, så jeg har på meg frem til våren igjen med å komme tilbake, ellers mister jeg jobben. Problemet mitt er psykisk - ptsd. Jeg slet veldig for ti år siden, så var jeg så og si bra i fem år, før alt plutselig kom tilbake da jeg opplevde overgrep igjen. 

Jeg føler meg ikke direkte deprimert, mer at en del av meg er deprimert. Men den delen er jo mer eller mindre til stede hele tiden. Dvs, jeg ser lyst på fremtiden og har det på mange måter veldig bra. Men så er jeg likevel nedtynget av en konstant tristhet. Dog sier de rundt meg at de absolutt ikke merker noe til det. Jeg kan også bli "fjern"/ mentalt fraværende og da registrerer jeg veldig lite rundt meg. Da kunne jeg gått forbi min egen familie uten å se dem. Jeg er selvsagt veldig, veldig sliten, glemsk og surrete. Ukonsentrert. 

Jeg har hele tiden nektet å bruke antidepressiva, men lurer nå på om det kan være lurt likevel. Jeg må selvsagt snakke med terapeuten om det. Men er det noen her som har erfaring av at det hjelper, at det er til nytte? Eller bør jeg kanskje være i kontakt med følelsene mine etc? Det er så vanskelig valg. Av en eller annen grunn er jeg ordentlig redd for å begynne på slike medisiner. 

Anonymous poster hash: 8c034...e1a
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du prøver, finner ut om de virker for deg og slutter hvis de ikke gjør det.

Dine psykiske problemer er unike for deg, ingen andre har det likt.

Har du tenkt på at motvilje til medisiner kan være en del av din depresjon? Sterk bekymring og angst er en del av symptombildet.

Anonymous poster hash: 2a7ac...c0a

Skrevet

Jeg skulle begynne med antidepressiva. Men psykopateren min anbefalte meg boka a mind of your own av Kelly Brogan.

Jeg leste den og fulgte flere av rådene i den og depresjonen gikk etter hvert over.

Google og les om den!

Antidepressiva har mange bivirkninger og behandler kun symptomer (i den grad de virker) og ikke årsaken

Anonymous poster hash: df7fc...c93

Skrevet

Jeg skulle begynne med antidepressiva. Men psykopateren min anbefalte meg boka a mind of your own av Kelly Brogan.

Jeg leste den og fulgte flere av rådene i den og depresjonen gikk etter hvert over.

Google og les om den!

Antidepressiva har mange bivirkninger og behandler kun symptomer (i den grad de virker) og ikke årsaken

Psykiateren min skulle det stå :P

Skrevet

Jeg har hatt god nytte av antidepressiva, men jeg sliter med angst og det at det var utrolig mye trist som skjedde i løpet av veldig kort tid + at jeg hadde fødseldepresjon. Jeg måtte prøve flere typer før jeg fant den som passet meg. Noen ble jeg helt Zombie av, andre la jeg på meg. De jeg tar nå gjør meg nok lit "flat" følelsesmessig, men det er utrolig godt å ikke ha de store nedturene lenger hvor jeg bare sitter og gråter og skjelver. Men jeg blir fortsatt glad, rørt, sint, trist osv...men jeg gråter ikke av alt og angsten er nesten helt forsvunnet.

Anonymous poster hash: 14bb0...551

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...