Gå til innhold

Trenger råd, sitte på huset eller flytte ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har vært her en del før i det siste. Kona vil ikke mer og holder på med sitt før vi har landet på en løsning. Nå har hun fått ett tilbud fra son onkel. Han vil kjøpe huset(har nok av penger) og da får jeg penger til leilighet. Hun skal da leie av han inntil videre. Jeg har ikke lyst til og gi fra meg huset, klarer lånet. Men med leilighet får jeg mindre lån og mindre boltreplass. Nå er det litt sinne inni bilde og føler at hun "vinner" med og få huset. Jeg kommer jo best ut av det økonomisk, men er bedre og sitte på huset man har blitt glad i. Er vel kanskje i det lange løp bedre og sitte på hus en leilighet med for få soverom.

Anonymous poster hash: 7df83...280

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Barna først; hvem skal de bo fast hos? Begge foreldrene bør strekke seg for å gjøre det som blir best for dem.

Skrevet

Har vært her en del før i det siste. Kona vil ikke mer og holder på med sitt før vi har landet på en løsning. Nå har hun fått ett tilbud fra son onkel. Han vil kjøpe huset(har nok av penger) og da får jeg penger til leilighet. Hun skal da leie av han inntil videre. Jeg har ikke lyst til og gi fra meg huset, klarer lånet. Men med leilighet får jeg mindre lån og mindre boltreplass. Nå er det litt sinne inni bilde og føler at hun "vinner" med og få huset. Jeg kommer jo best ut av det økonomisk, men er bedre og sitte på huset man har blitt glad i. Er vel kanskje i det lange løp bedre og sitte på hus en leilighet med for få soverom.

Anonymous poster hash: 7df83...280

Gjør det du selv har mest lyst til. Du trenger ikke selge til onkel , du trenger bare kjøpe ut henne.

Anonymous poster hash: 1d1e6...9e1

Skrevet

antar dere har barn sammen. Har dere bestemt dere for samværsordning? Dersom hun skal ha mest samvær ville jeg gitt etter på huset, for det betyr å trygge ungene i større grad, og at de får en mer stabil hverdag og en mindre overgang. Dersom du skal ha mest samvær eller dere skal ha 50-50, ville jeg uten tvil beholdt huset. Forutsatt at du ikke bor deg ihjel. Men det er klart...i en leilighet har du mindre lånebelastning OG mindre vedlikeholdsansvar...det er en verdi i det også :)

Anonymous poster hash: 34fe9...1e7
Skrevet

At du klarer sitte på lånet er en ting, men klarer du å betale ut ex'en?

Anonymous poster hash: 9bf6b...b7c

Skrevet

Strekk deg for å gjøre ting best for barna! Er det sånn at kona skal ha hovedomsorgen for barna og onkelen hennes "gjør henne en tjeneste" ved å kjøpe huset og leie det til henne slik at hun kan bli boende med barna - langsiktig- så ville jeg anbefalt deg å selge. For barna.

Men, dersom barna skal bo tilnærmet 50/50 - eller moren ikke planlegger å bli boende annet enn kortsiktig - ville jeg anbefalt deg å kjøpe ut henne. Om du har mulighet til det!!

Da beholder barna hjemmet sitt.

Så er et spørsmål til - hvordan er det for deg å gå oppi alle minnene i huset??

Anonymous poster hash: f4fda...2e1

Skrevet

Jeg ville helt klart kjøpt henne ut og beholdt huset. Dersom jeg ikke hadde hatt råd til det, og hun heller ikke hadde råd til å kjøpe ut meg, skulle huset blitt solgt til markedspris på åpent marked. Absolutt ikke til onkelen hennes.

Anonymous poster hash: 1eee5...3ba

Skrevet

Tenk noen år fram i tid. Når du får deg ny dame, vil hun mest trolig ønske at dere kjøper noe nytt sammen. La exen din ta over huset. Så får barna det stabilt.

Anonymous poster hash: cbd5c...08d

Skrevet

Drit i stoltheten. Lag deg et godt liv med romslig økonomi, heller enn å vinne huset. Det er ikke så nøye hvor man bor, helt sant. Da jeg solgte og flyttet til nytt sted så jeg meg aldri tilbake og savnet aldri huset, men var heller sjeleglad for at jeg ikke satt med alle utgiftene det ville medført.

Anonymous poster hash: 47674...865

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...