GÃ¥ til innhold

Hvilke satser opererer Tannfeen med for tiden?

Anbefalte innlegg

Skrevet

😀

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her mistet mini sin første tann igår. Det var Veldig etterlengtet, så her dro tannfeen til med 5 euro 😂 (Drar til Spania i morgen) og personlig brev 😊

Anonymous poster hash: d6f0d...59b

Skrevet

En 50-lapp for vanlige tenner, en 100-lapp for jeksler, hilsen min mann, tannfeen.

(Jeg ville gitt mindre.)

Anonymous poster hash: 3c689...6e4

Skrevet

En tier.

Å gi hundre kroner er jo hinsides...nesten billigere å trekke hos tannlegen...

Anonymous poster hash: b8480...c86

Skrevet

Her blir det 20kr for vanlig tann og 30 for jeksel.

Men en gang fikk hun 50kr fordi tannfeen var så dum at hun glemte det.

Anonymous poster hash: 73d3f...0cc

Skrevet

Jeg hadde gitt 30 kr jeg.

Anonymous poster hash: bc69f...ddb

Skrevet

Her ga/ gir tannfeen 50 kr for første tann, 20 kr for de neste og 40 kr for jeksler

Anonymous poster hash: 8587f...e5f

Skrevet

Her er det 50 kr for første tann siden den er ekstra magisk i tannfe-land. Deretter 20 kr for vanlige tenner og 30 kr for jeksler.

Anonymous poster hash: 24303...6cc
Skrevet

En 50-lapp for vanlige tenner, en 100-lapp for jeksler, hilsen min mann, tannfeen.

(Jeg ville gitt mindre.)

Anonymous poster hash: 3c689...6e4

Oj....enorme summer for en 5-7 åring..

Anonymous poster hash: c26f8...88d

Skrevet

En femtilapp for den første. Ellers 36 kr pr tann, en tjuekroning, en tier, en femmer og en krone.

Skrevet

Her har mini mistet begge sine tenner mens vi har vært på besøk hos mormor og morfar. Tannfeen der har tydeligvis litt mere å rutte med for han fikk ca 160 fr første og 140 for andre. Han har heldigvis akkurat fyllt 5, så har ikke så godt begrep om penger enda. Blir ikke så mye herfra.

Skrevet

Det tannfeen måtte ha av mynt.

Anonymous poster hash: 515ab...17a

Skrevet

Oj....enorme summer for en 5-7 åring..

Anonymous poster hash: c26f8...88d

Enig med det! Ellers må jeg bare kommentere at de mister tenner til de er ca 11år gamle, ikke bare når de er 5-7 år :) Min på snart 12 år felte sin siste 2-årsjeksel for et par uker siden.

Skrevet

Hvor lenge får ungene penger for tennene? Føler det er forskjell på en spent 5 åring som legger tannen i et glass med vann, til en 12 åring som strekker ut hånda for å få penger

Skrevet

Her har barna lært av andre barn (noe som totalt ruinerer meg!!!) :

- 100 kr seddel hvis dem legger tannen i et glass uten vann

- 200 kr hvis de legger den i fryseren innpakket i kjøkkenpapir

- 50 kr hvis de legger tennene i ett glass vann

- Eventyrbok hvis de legger den under puta

Måtte dem se til h** og ikke trekke flere tenner nå på ei gooood stund!!! Skal huske å lage eget tann-fe budsjett til tredjemann når han blir så stor :(

Anonymous poster hash: f36b2...394
Skrevet

Her har tannfeen operert med kr 20 pr. tann. Det blir en del kroner av det også.

Anonymous poster hash: bc6cc...d07

Skrevet

Kjapt regnet har barna 20 tenner som skal mistes. (Er det ikke det a?) Hos oss opererer tannfeen med 10 kr pr tann. Det blir totalt 200 kr. Vi har tre barn, så da blir det tilsammen 600 kr. Syns det holder, jeg.

Gjest Antarctica
Skrevet

Melketenner står i en tjuekroning hjemme hos oss, men eksen er noen ganger framme med femtilappene.

Skrevet

Hvor lenge får ungene penger for tennene? Føler det er forskjell på en spent 5 åring som legger tannen i et glass med vann, til en 12 åring som strekker ut hånda for å få penger

Haha, ja, det er sant. Min snart 12-åring har jo skjønt dette med tannfeen for lengst, men han vil fortsatt putte tannen i et glass med vann. Det er nok litt stas likevel ;) Her har de eldste (har en 14-åring også) fått penger for alle melketennene de har mistet, selv om de var/er "store" når de siste faller ut. Det er mulig mine har vært litt treg, han på snart 12 år mistet ikke sin første tann før han var over 7 år.

Skrevet

150-200 her

Anonymous poster hash: 650d6...3d3
Skrevet

20 kr her. Gjerne i form av flest mulig mynter.

Skrevet

Her operere ikke tannfeen med en fast sum. Det varierer etter hva tannfeen måtte ha av cash og hvor tannfeen befinner seg. Det kan være kroner, euro, dollar. Svenske kroner osv.

Kursen ligger på sånn ca 20-30 kr pr tann.

Anonymous poster hash: 285f7...e35

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...