Gå til innhold

Anbefale mobil til 8 åring?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syns det er råflott med iphone til flere tusen når den egentlig bare skal ringes og meldes med. Når det er sagt er det jo touch skjerm dagens 8 åringer kan... Hva har deres barn?

Etter x-antall "leteaksjoner" i byggefeltet i sommer har vi bestemt å droppe vårt eget prinsipp om "ingen mobil før de er 11 år".

Anonymous poster hash: 87316...871

Videoannonse
Annonse
Skrevet

7åringen har iPhone

Anonymous poster hash: 7e80e...420

Skrevet

Da min var 8 år så hadde hun en gammel nokia tlf arvet fra sin oldemor. Kun sms og ringe.

Nå er hun 13 år og har en i Phone 5 hun har kjøpt for egne oppsparte penger.

Vet om småbarn som løper rundt med dyre tlf og det er en skam i mine øyne.

Anonymous poster hash: 8201b...e06

Skrevet

Hva med en tlf som noen av dere har hatt? Eller at dere kjøper ny til dere selv og barnet får deres.

Ellers skal de ha noen ok som ikke koster så masse på de fleste telebutikker.

Eller kjøp en billig på clas og ohlsen som ikke er touch men som de vertfall kan ringe og skrive sms med.

Anonymous poster hash: d0635...c2f

Gjest 5 andre
Skrevet

Våre har iPhone 4/4s på 8 GB som vi har kjøpt brukt for rundt 500 kr. De brukes stort sett til SMS og ringing samt å høre på musikk på iTunes/Spotify. De er ikke på nett utenom wi-fi og har kun 2-3 apper.

For oss har dette vært ideelt siden de mestret iPod, iPhone og iPad fra før.

Skrevet

Følger denne. Min 8 åring skal også få seg mobil. Men vet ikke helt hvilken. Jeg ønsker at mobilen skal være fri for kamera og internett. Men det er vel ikke så mange mobiler i dag som er?

Anonymous poster hash: f8292...f57

Skrevet

Våre har iPhone 4/4s på 8 GB som vi har kjøpt brukt for rundt 500 kr. De brukes stort sett til SMS og ringing samt å høre på musikk på iTunes/Spotify. De er ikke på nett utenom wi-fi og har kun 2-3 apper.

For oss har dette vært ideelt siden de mestret iPod, iPhone og iPad fra før.

God ide! Takk :)

Anonymous poster hash: 87316...871

Skrevet

Vi kjøpte først en rimelig Samsung Young til 8 åringen, som han har hatt en stund. Men den er rett og slett så dårlig og treg at selv jeg (som bruker  android til vanlig) sliter med å sende en melding. Programmene hakker liksom. 

Byttet den ut i en brukt iPhone 5S (arvet fra pappaen) og den behersker gutten helt perfekt. Kjøpt et Lifeproof-deksel til den som gjør at den tåler både vann og å falle i bakken (kjell og company) 

Anonymous poster hash: db4cf...8e2
Skrevet

Vår 7 åring fikk ny iPhone 5 nå i sommer. 3000 uten binding til abonnement.

Anonymous poster hash: ac7d3...85e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...