Anonym bruker Skrevet 7. august 2016 #1 Skrevet 7. august 2016 Jeg har en 10 åring med apofysitt i hælene. Han har fått spesialsåler men har likevel store smerter. Dette kan vist vare i opp til 2 år til i følge spesialist i ortopedi. Som det er nå så justerer han dette med å komme inn og se på TV eller spille når det blir for vondt å være ute og leke. Om en mnd. skal han på leirskole. Her blir det mye gåing i fjellet. Jeg er bekymret for å sende han avgårde på dette pga. dette med beina hans. Leirskolen er obligatorisk så ingen mulighet for at han kan være igjen på skolen og ha undervisning. Er så usikker på hva jeg skal gjøre. 1.Sende han avgårde og utsette han for enda sterkere smerter. Er jo ikke bare å sette seg ned på fjellet eller enda verre å måttet bli hentet på ene eller andre måten på fjellet. Det er også såpass langt unna at det ikke bare er å sette seg i bilen og dra for å hente. 2. Få sykemelding og ha han hjemme denne uka. Ser dere noen andre muligheter? Hva hadde dere gjort? Anonymous poster hash: 4d355...b0d
Superdolly Skrevet 7. august 2016 #2 Skrevet 7. august 2016 Tredje mulighet: Ta kontakt med læreren så fort som mulig, og forklar situasjonen. Ta gjerne med en legeerklæring. Spør læreren om det er mulig med tilrettelegging ifht mye gåing og lange fjellturer.
Tyra79 Skrevet 7. august 2016 #3 Skrevet 7. august 2016 Jeg har vært på leirskole med elever flere ganger. I hvert kull jeg har hatt med meg, er det alltid minst en med fysiske utfordringer. Det har vært null problem å tilrettelegge! Ta kontakt med lærer, så vil de ta det videre med leirskolen. På leirskole er det mye sosialt som skjer også. Barnet ditt vil føle seg utenfor i tiden etterpå, om han ikke får dra! Lykke til 😊
Anonym bruker Skrevet 7. august 2016 #4 Skrevet 7. august 2016 Snakk med læreren! Han kan jo være med på leirskole, men ikke akkurat på fjellturen f.eks. Det er så mye sosialt på en sånn tur at det bør han absolutt få med seg. Anonymous poster hash: 5d7e1...230
Anonym bruker Skrevet 7. august 2016 #5 Skrevet 7. august 2016 Jeg har en 10 åring med apofysitt i hælene. Han har fått spesialsåler men har likevel store smerter. Dette kan vist vare i opp til 2 år til i følge spesialist i ortopedi. Som det er nå så justerer han dette med å komme inn og se på TV eller spille når det blir for vondt å være ute og leke. Om en mnd. skal han på leirskole. Her blir det mye gåing i fjellet. Jeg er bekymret for å sende han avgårde på dette pga. dette med beina hans. Leirskolen er obligatorisk så ingen mulighet for at han kan være igjen på skolen og ha undervisning. Er så usikker på hva jeg skal gjøre. 1.Sende han avgårde og utsette han for enda sterkere smerter. Er jo ikke bare å sette seg ned på fjellet eller enda verre å måttet bli hentet på ene eller andre måten på fjellet. Det er også såpass langt unna at det ikke bare er å sette seg i bilen og dra for å hente. 2. Få sykemelding og ha han hjemme denne uka. Ser dere noen andre muligheter? Hva hadde dere gjort? Anonymous poster hash: 4d355...b0d Dette regner jeg med at hjem og skole allerede har en dialog rundt? Med tanke på gymtimer og skolehverdag generelt... Støtter forslag om å kontakte lærer for å snakke om tilrettelegging, ikke fritak! Anonymous poster hash: cc589...454
Anonym bruker Skrevet 7. august 2016 #6 Skrevet 7. august 2016 Da sønnen min var på leirskole, var jeg og noen andre foreldre med. Det var ganske åpenbart at de fleste av oss var med pga barna hadde ulike spesielle behov. To av oss hadde barn som ikke klarte å gå så lange turer. Da kunne vi foreldre snu med de barna om det ble nødvendig. Noe vi begge gjorde. Men det kommer kanskje an på hvordan leirskolen er lagt opp. Her hadde det vært vanskelig å kunne tilrettelegge uten nok foreldre med. Anonymous poster hash: fcfd8...152
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå