Gå til innhold

Noen som har hatt veldig krevende babyer?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når gikk det over?

Anonymous poster hash: 0504a...33d

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er 3 åe og er krevende enda. Hun andre ga seg når hun var rundt 10 år

Anonymous poster hash: 9425d...215

Skrevet

Huff. Har en baby på 5 mnd som er så lite fornøyd :( Første 3 mnd var kolikk, men etter at det gikk over, har hun fortsatt å gråte. Er fornøyd noen halvtimer i løpet sv dagen, resten må hun trøstes. Vet ikke hva jeg skal gjøre! Har vært hos kiropraktor uten effekt.

HI

Skrevet

Min første var veldig krevende, ville spise nesten hele tiden, urolig i magen (bæsj hver time) og veldig vanskelig for å sovne/våknet av hver minste lille lyd og sov bare 15 min dupper på dagtid. Skrek mye, var urolig og kavet mye, fant ikke roen med smokken osv. Det gikk aldri over, 9 år nå og fått diagnosene Adhd og Asperger syndrom.

Anonymous poster hash: 5583f...e2e

Gjest Stjerneklart
Skrevet

Mkn var veldig krevende fram til ca. 7 mnd. Gråt masse, ville kun bli holdt av meg og ville ikke ligge alene. Spiste lite og ofte og opptil 4 ganger om natta. Nå er hun 9 mnd og er verdens blideste unge som sover natta igjennom og to faste ganger på dagtid. Endelig roet seg nå :-)

Skrevet

Ja. Var så sliten av babylivet at jeg gråt på slutten av permisjon. Hun er to år og enda krevende... Heldigvis har hun BHG plass.

Anonymous poster hash: c6cfa...961

Skrevet

Huff. Har en baby på 5 mnd som er så lite fornøyd :( Første 3 mnd var kolikk, men etter at det gikk over, har hun fortsatt å gråte. Er fornøyd noen halvtimer i løpet sv dagen, resten må hun trøstes. Vet ikke hva jeg skal gjøre! Har vært hos kiropraktor uten effekt.

HI

Barna med kolikk kommer av og til inn i dårlig rytme i forhold til soving som de ikke går rett ut fra når kolikken gir seg. Når det ordner seg m sovinga så ordner det seg sikkert m humøret også. Kanskje hun rett og slett er sliten? Mini her i huset er også krevende i forhold til søvn og temperament. Men dagene der hun sover godt er også humøret pp topp!

Anonymous poster hash: 0b5d7...900

Skrevet

Førstemann var heftig! Kolikk de tre første månedene. Ble bedre etter det, men alltid full fart og ikke tålmodig i det hele tatt. Ble mye bedre etter at han begynte å gå rundt 11 måneder. Begynte i barnehagen da han var 15 måneder og der ble han plutselig beskrevet som en stille og rolig gutt! Så etter det har det bare gått en vei 😀 Mange som sa til meg at se som er urolige som babyer blir roligere enn andre etterhvert. Mulig bare for å trøste, men det stemte for oss 👍🏻 Mellomste var en "vanlig" baby, mens minstemann følger sin eldste bror. Han er 8 måneder og alt går i 110! Satser på det blir enklere med han også 😀

Anonymous poster hash: 55cb0...bc3

Skrevet

HI

Reflux, ørebetennelse, astma, melkeintoleranse... Min yngste var sånn, dvs det hjalp litt å ha besøk og å være på besøk. Han hadde kronisk ørebetennelse og astma. Fortsatt styr, men mye bedre. Men må si det varte lenge.. Gradvis litt bedre, men våknet og kunne gråte 1-3 timer i strekk helt til han fikk dren i øret som treåring.

Anonymous poster hash: ee83d...d4b

Skrevet

Første her var veldig krevende... Spesielt det første året(fikk påvist Kiss v 6 måneder). Det roet seg ned rundt året etter en del behandlinger. Da ble jeg litt mer "streng" også. Hadde faste rutiner som jeg ikke vek en tomme fra... :) Det går seg som regel til. Men har du prøvd manuellterapeut? Helt gratis og de er suuuper til å finne ut evt låsninger. 

Ikke uvanlig at unger som har hatt kolikk er mye grinete og krevende. De finner ikke like lett søvnen. De må liksom gråte litt for å få sove. De får for lite søvn og blir kanskje overtrøtt ;)

Det går som regel over :D Hang in there ;)

Nr 2 var heldigvis suuuuper lett :) 

Anonymous poster hash: 8f896...922
Skrevet

Min første var veldig krevende, ville spise nesten hele tiden, urolig i magen (bæsj hver time) og veldig vanskelig for å sovne/våknet av hver minste lille lyd og sov bare 15 min dupper på dagtid. Skrek mye, var urolig og kavet mye, fant ikke roen med smokken osv. Det gikk aldri over, 9 år nå og fått diagnosene Adhd og Asperger syndrom.

Dette skremte meg. Min er også veldig kavete og finner ikke roen.

Blid i en halvtime/time av gangen, gjerne i vippestol, og så er det på'an igjen.

HI

Skrevet

Jeg hadde også en veldig krevende baby. Samme alder som hun over nå, og har også lignende diagnoser. Like krevende fremdeles, bare større og sterkere. :P

Anonymous poster hash: 54365...d45

Skrevet

Mi på nå 7 mnd var ekstrem i starten. Litt bedre nå, sliter med reflux ennå. Det blir gradvis bedre, men det går saaaakte. Var kolikk her og. Og hun har en tvilling som er "normal". Vi har hendene fulle 😂

Anonymous poster hash: eb6a1...09e

Skrevet

Jente eller gutt?

Anonymous poster hash: 42a71...621

Skrevet

Min nr 3 var ekstremt krevende, hadde kolikk og illskrek både i vogn, bilstol, seng osv. Var misfornøyd store deler av dagen og ville helst bare bæres på. Det kom seg litt a han begynte å krabbe rundt (7-8 mnd) og løsnet veldig da han begynte å gå (11-12 mnd). Etter det ble han bare enklere og enklere. Fra han var ca 1,5-2 år har han uten tvil vært både den blideste, roligste og enkleste av mine fire barn. Han er 9 år nå.

Anonymous poster hash: 8adcb...5b6
Skrevet

Oh yes! Forferdelig slitsom barseltid og permisjon. Var veldig misfornøyd med det meste, avhengig av kroppskontakt og likte ikke bilkjøring, sitte i vogn eller å sove alene. Eller, sover og sove.. Sov dårlig de to første årene, mye hyling og styr. Alltid mye styr, både søvn, mat og alle "vanlige" ting var trøbbel. Tidlig ute motorisk, gikk da han var 8 mnd og konstant urolig og misfornøyd. Hadde raserianfall som ikke lignet noe. Jeg raste ned i vekt og så ti år eldre ut, haha. Det endret seg når språket løsnet. Fra ca 2,5 års alder har det bare gått en vei-oppover. Han er en veldig rolig og behagelig unge i dag, veldig lydig og ganske forsiktig av seg. Sover godt og er svært intelligent. Lærte bokstavene i 3 årsalderen og knekte lesekoden som fireåring. Lever seg inn i andres følelsesliv og er veldig empatisk. Husker alt! Har mange venner, selv som ny elev i første klasse og er egentlig ganske så fantastisk ;) Jeg tenkte også ADHD eller aspergers, men ser ingen tegn til det nå. Han har aldri vært som "alle andre", på godt og vondt.

Anonymous poster hash: 7bb5a...aee

Skrevet

Oh yes! Forferdelig slitsom barseltid og permisjon. Var veldig misfornøyd med det meste, avhengig av kroppskontakt og likte ikke bilkjøring, sitte i vogn eller å sove alene. Eller, sover og sove.. Sov dårlig de to første årene, mye hyling og styr. Alltid mye styr, både søvn, mat og alle "vanlige" ting var trøbbel. Tidlig ute motorisk, gikk da han var 8 mnd og konstant urolig og misfornøyd. Hadde raserianfall som ikke lignet noe. Jeg raste ned i vekt og så ti år eldre ut, haha. Det endret seg når språket løsnet. Fra ca 2,5 års alder har det bare gått en vei-oppover. Han er en veldig rolig og behagelig unge i dag, veldig lydig og ganske forsiktig av seg. Sover godt og er svært intelligent. Lærte bokstavene i 3 årsalderen og knekte lesekoden som fireåring. Lever seg inn i andres følelsesliv og er veldig empatisk. Husker alt! Har mange venner, selv som ny elev i første klasse og er egentlig ganske så fantastisk ;) Jeg tenkte også ADHD eller aspergers, men ser ingen tegn til det nå. Han har aldri vært som "alle andre", på godt og vondt.

Anonymous poster hash: 7bb5a...aee

Måtte smile litt nå, for det minnet som om min nr 3 som jeg skrev om over her. Ellers kan jeg også nevne at et av de andre barna mine var veldig rolig som baby, sov lite riktig nok, men aldri krevende. Ganske rolig smårolling også. Han har ADHD :P

Anonymous poster hash: 8adcb...5b6

Skrevet (endret)

Da han bikket 1 år og vi sluttet med puppen ble det lettere. Da gikk vi fra 10 oppvåkninger om natta, til 5. Etter 2 år sov han hele natta (nesten). Ikke så krevende på dagtid da han begynte å sove litt bedre, men var veldig avhengig av meg. Heldigvis rettet pappaperm på 6 mnd på mye av det.

Dessuten fant vi ut ar han slet med ørebetennelse. Nå er han 3,5 år og veldig easy going :D

Endret av Violeta
Skrevet

Min sønn var også virkelig urolig, krevende og kavet fælt som baby. Selv før hun kunne krabbe eller bevege seg måtte han ligge på armlengdes avstand unna andre babyer, for han sparket og slo med armer og bein. 13 år nå og har autisme. Det mest krevende gikk dog over, rundt 8-9-års alder. 

Anonymous poster hash: eb350...ef0
Skrevet

Min sønn var også virkelig urolig, krevende og kavet fælt som baby. Selv før hun kunne krabbe eller bevege seg måtte han ligge på armlengdes avstand unna andre babyer, for han sparket og slo med armer og bein. 13 år nå og har autisme. Det mest krevende gikk dog over, rundt 8-9-års alder. 

Ser jeg plutselig skrev "hun". Det var bare en feil, ikke et mislykket forsøk på å anonymisere kjønnet. Det er en han ;)

Skrevet

Min datter ble bedre når hun begynte i barnehagen.

Var da 20 måneder. Hadde hun begynt når hun var 15 måneder tror jeg hun hadde blitt bedre da også. Hun har ekstrem utforsker trang og stort behov for mye bevegelse. Jeg klarte ikke dekke hele hennes behov etter hun begynte å gå.

Barnehage var GULL for oss. Blid og sliten unge hver kveld.

Anonymous poster hash: fb313...bf0

Skrevet

Førstemann har vel aldri roet seg (han er nå 5 år). Han hadde kolikk frem til han var 5 mnd. Etter det gråt han store deler av dagen og var tydelig utilpass. Ingenting har noen gang vært godt nok, og enda den dag i dag våkner han alt fra 3-8 ganger om natten. Han trenger mye oppmerksomhet, blir fort sjalu, og vi må nesten alltid være der for han. 

Nr. 2 var født som en sovebaby. Fra hun var nyfødt har hun sovet natten gjennom. Hadde vel bare 2 våkennetter med henne. Hun har jeg lagt på gulvet eller i vippestolen og smilet har vært på plass så og si uansett. Hun har vært tydelig fornøyd (og passe lat) til å ta ting som de kommer. Hun er nå 3 år og har all tid i verden. Har ikke sett noe tegn til trass omtrent, så hun er den rake motsetningen av broren. 

Anonymous poster hash: 9af22...3bb

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...