Gå til innhold

Noen spm. om foreldrepenger...


Anbefalte innlegg

Skrevet

Man må ha vært yrkesaktiv i 6 av de 10 siste mnd, det vet jeg. Jeg blir arbeidsledig når jeg er ca 5 mnd på vei. Vil da få dagpenger etterpå. Vil jeg kunne velge hvilke mnd av de 10 siste de skal rekne foreldrepenger av, eller tar de de mnd som er nærmest termin? (Dagpengene er jo ikkje akkurat så mye i forhold til lønn). Så lurer jeg på, jeg som har termin i begynnelsen av mars.. permisjonen begynner i februar. Rekner man foreldrepenger frem til den datoen man går ut i permisjon, eller til termin? Har prøvd å google meg frem til dette, men blir ikke klokere.

 

Anonymous poster hash: ae4a1...4bf

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Man må ha vært yrkesaktiv i 6 av de 10 siste mnd, det vet jeg. Jeg blir arbeidsledig når jeg er ca 5 mnd på vei. Vil da få dagpenger etterpå. Vil jeg kunne velge hvilke mnd av de 10 siste de skal rekne foreldrepenger av, eller tar de de mnd som er nærmest termin? (Dagpengene er jo ikkje akkurat så mye i forhold til lønn). Så lurer jeg på, jeg som har termin i begynnelsen av mars.. permisjonen begynner i februar. Rekner man foreldrepenger frem til den datoen man går ut i permisjon, eller til termin? Har prøvd å google meg frem til dette, men blir ikke klokere.

 

Anonymous poster hash: ae4a1...4bf

De som mottar dagpenger før fødsel får foreldrepenger beregnet ut fra de seks beste av de ti siste månedene før permisjonen starter (tre uker før termin). I tillegg får du 9,5 prosent i ferietiellegg pr dag fordi du ikke opparbeider feriepenger av det.

 

 

Anonymous poster hash: 1fdf1...a0f

Skrevet

Tusen takk for svar :)

 

Anonymous poster hash: ae4a1...4bf

Skrevet

Du kan velge å starte permisjonen tidligere (enn tre uker før termin) hvis det vil gi deg bedre betalt. Men da mister du tid med barnet da...

 

Anonymous poster hash: 97c36...c58

Skrevet

Du kan velge å starte permisjonen tidligere (enn tre uker før termin) hvis det vil gi deg bedre betalt. Men da mister du tid med barnet da...

 

Anonymous poster hash: 97c36...c58

Nei, du har fortsatt rett til ubetalt permisjon.

 

Anonymous poster hash: bc5ee...951

Skrevet

Nei, du har fortsatt rett til ubetalt permisjon.

 

Anonymous poster hash: bc5ee...951

Ja, selvsagt, men det har man jo uansett.

 

Anonymous poster hash: 97c36...c58

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...