Gå til innhold

Mor som smokk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan få baby til å venne seg av m å tenke at hun må suge pupp for å sovne? Baby er fire mnd, så fortsatt liten. Men magefølelsen min sier at dette fyker feil vei. Nå krever hun pupp hver time på natt, men kan for å suge et par ganger og så sovne. Samsover. Hun finner ikke roa selv. Tar ikke smokk. Hatt kolikk. Og har litt reflux, så hun skulle egentlig ha sovet i egen seng m hevet hode og færre amminger, så magen ikke var full til enhver tid.

Hadde hun vært større skulle jeg nattvvent henne. Men det kan jeg jo ikke....

Anonymous poster hash: 36c9f...f55

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Begynn med grøt. Mine to diet hver time i fire mnd alder, det minka kraftig da jeg begynte med fast føde.

Anonymous poster hash: 11cb9...123

Skrevet

Startet med avokado/grøt da minste var 4 mnd.

Da kuttet hun nattamming til 1 gang. Og ammingen på dagtid ble redusert fra annenhver time, til ca 4-6 ganger.

Men jeg ammet henne i søvn til hun var 8 mnd.. 😂

Anonymous poster hash: 8c18c...1fd

Skrevet

Hvis hun er fire måneder kan du kanskje begynne å gi smaksprøver på mat. Vi ga MME på kvelden og Herr Sønn sov godt. Da vi startet med å fast føde ble han enda roligere. Vi ga most avocado på kveldstid, også risgrøt fra Holle på dagtid. I tillegg moste grønnsaker til middag.

Det første min mor og jeg gjorde da vi kom hjem fra klinikken var å "lære ham" å bruke smokk. Det var veldig lurt :) Vi samsov litt, men flyttet over i egen seng v.4 mnd. Eget rom fra 1 år. I etterpåklokskapens navn burde vi ha lagt ham i egen seng fra dag 1 og flyttet på eget rom fra ca.6 mnd.

Lykke til 😊

Skrevet

Begynn med grøt. Mine to diet hver time i fire mnd alder, det minka kraftig da jeg begynte med fast føde.

Hei, takk for svar! Grøt, rett og slett? Men hun er en skikkelig rund liten tjukkas? Har ikke inntrykk av at hun vil suge fordi hun er sulten. Men kanskje det vil hjelpe likevel?

Skrevet

Hei, takk for svar! Grøt, rett og slett? Men hun er en skikkelig rund liten tjukkas? Har ikke inntrykk av at hun vil suge fordi hun er sulten. Men kanskje det vil hjelpe likevel?

Mine var også tjukkaser, det ordner seg når de begynner å krype 😊 Gi det et forsøk, jeg angret ikke!

Skrevet

Startet med avokado/grøt da minste var 4 mnd.

Da kuttet hun nattamming til 1 gang. Og ammingen på dagtid ble redusert fra annenhver time, til ca 4-6 ganger.

Men jeg ammet henne i søvn til hun var 8 mnd.. 😂

Anonymous poster hash: 8c18c...1fd [/quo

Aha, så antall amminger gikk ned selv om baby brukte å sovne på puppen. Høres ut som det er håp. :)

Hi

Skrevet

Mine var også tjukkaser, det ordner seg når de begynner å krype 😊 Gi det et forsøk, jeg angret ikke!

Også tjukkaser kan vel være sultne, sa jeg til helsesøster sist. Det var hun ikke enig i. ;):D

Hi

Skrevet

Også tjukkaser kan vel være sultne, sa jeg til helsesøster sist. Det var hun ikke enig i. ;):D

Hi

Haha! 😊😊

Skrevet

Hi

Hadde det enda vært så vel! Jeg er tjukk og blir sulten hver dag. :P

Mitt barn holdt for øvrig på på samme måte til jeg nattavvente da han var 9 mnd. Hadde jeg visst at det skulle vare så lenge så hadde jeg prøvd litt hardere å få ham til å ta smokk. Det eneste jeg ikke prøvde var sukkervann på smokken, men jeg var livredd for sukker. Nå tenker jeg at det ikke hadde vært så farlig. ;)

Anonymous poster hash: e2b27...d59

Skrevet

Hadde det enda vært så vel! Jeg er tjukk og blir sulten hver dag. :P

Mitt barn holdt for øvrig på på samme måte til jeg nattavvente da han var 9 mnd. Hadde jeg visst at det skulle vare så lenge så hadde jeg prøvd litt hardere å få ham til å ta smokk. Det eneste jeg ikke prøvde var sukkervann på smokken, men jeg var livredd for sukker. Nå tenker jeg at det ikke hadde vært så farlig. ;)

Anonymous poster hash: e2b27...d59

Notert, har vurdert å dyppe smokken i malt. Men hun har så kjapp en mage fra før, ser for meg scenarioet om malten setter enda mer fart i magen.. 😝

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...