Anonym bruker Skrevet 7. august 2016 #1 Skrevet 7. august 2016 Vekker seg selv og får ikke sove. Går på reflux medisiner. Sover i egen seng store deler av natta, er veldig enkel og legge. Men sliter med søvn på dagtid og store deler av natta. Har forsøkt og forsøker pose innimellom (uten stropper). Men pga. vi ikke vet hvor plagsom reflux barnet kan ha har vi ikke tatt noen stor "skrikekur". Men nå tar det helt av. Trommer med armer og ben, klorer på madrassen og frem og tilbake. I mangel på bedre ord, mannen spurte i natt om barnet har abstinenser! Altså det er helt ekstremt. Har tatt det opp med både lege og helsestasjonen da barnet har vært veldig utrolig siden fødsel. Men det kan jo være refluxen. Andre med barn som har reflux som er urolig på tross av medisiner? Aner ikke hva vi skal gjøre med det.. Anonymous poster hash: 2ec75...d71
Anonym bruker Skrevet 7. august 2016 #2 Skrevet 7. august 2016 Vekker seg selv og får ikke sove. Går på reflux medisiner. Sover i egen seng store deler av natta, er veldig enkel og legge. Men sliter med søvn på dagtid og store deler av natta. Har forsøkt og forsøker pose innimellom (uten stropper). Men pga. vi ikke vet hvor plagsom reflux barnet kan ha har vi ikke tatt noen stor "skrikekur". Men nå tar det helt av. Trommer med armer og ben, klorer på madrassen og frem og tilbake. I mangel på bedre ord, mannen spurte i natt om barnet har abstinenser! Altså det er helt ekstremt. Har tatt det opp med både lege og helsestasjonen da barnet har vært veldig utrolig siden fødsel. Men det kan jo være refluxen. Andre med barn som har reflux som er urolig på tross av medisiner? Aner ikke hva vi skal gjøre med det.. Anonymous poster hash: 2ec75...d71 Det er nok refluxen og dere burde overhode ikke bruke noen form for skrikekur om den er aldri så mild. Ganske vanlig at de fortsatt har oppstøt tross medisin fikk jeg beskjed om (viste seg at vår ikke hadde reflux, men astma og kronisk ørebetennelse). Høyt hodeleie, høyere enn man tenker er mulig og ikke mat rett før han legger seg. Anonymous poster hash: 40dd6...e89
Anonym bruker Skrevet 7. august 2016 #3 Skrevet 7. august 2016 Nei jeg skriver jo det. Ikke skrikekur fordi vi vet ikke hvor plaget barnet er. Han er 15 mnd. så reflux burde vel gi seg snart håper jeg. Gir det seg virkelig på alle innen 1,5 år? Hvordan ble søvnen etter det for dere, sov barnet plutselig godt? Har hevet sengen med alle 3 klossene i pakken. Men i vår seng får jeg jo ikke hevet. Men får han ikke til å sove i egen seng hele natta, stort sett får vi best søvn om han får komme inn til oss. Men det har blitt mye verre den siste tiden... Takk for svar! Anonymous poster hash: 2ec75...d71
Anonym bruker Skrevet 7. august 2016 #4 Skrevet 7. august 2016 Det kom feil ut. Jeg er i mot skrikekur selv. Men kunne godt, om jeg visste han ikke hadde vondt noen plass vært strengere på at barnet skal sove i egen seng om natta, uten skrik og uten å forlate han. Men vil ikke det heller når vi ikke vet hvor mye plager han har. Anonymous poster hash: 2ec75...d71
Anonym bruker Skrevet 7. august 2016 #5 Skrevet 7. august 2016 Har også lurt på det med ørene men blir bare avvist med at han er for liten... Anonymous poster hash: 2ec75...d71
Anonym bruker Skrevet 7. august 2016 #6 Skrevet 7. august 2016 Vår første var 2 1/2 før hun begynte å sove natten igjennom og klarte seg uten refluks medisiner. Så får vi se hvor lang tid det tar med nr 2.. Han blir ikke roligere av å samsove? Anonymous poster hash: ee28c...7b9
Anonym bruker Skrevet 7. august 2016 #7 Skrevet 7. august 2016 Nei. Han er helt propell. Gråter ikke, er bare vanvittig urolig. Trommer med armer og ben, gjerne i halvsøvne og klorer med fingrene i madrassen/på oss, snur og vender på seg. Men tross alt så sover han bittelitt bedre der enn om jeg skal tvinge gjennom egen seng hele natta. Men det har blitt verre i det siste, å vi sover så lite nå. Han sovner på et blunk og sover godt til mellom 23 og 02 engang. Stor forbedring, for før medisiner våknet han hvert 20. minutt hele kvelden/natta. Over 2 år ja... Syns en del helsepersonell snakker bort reflux og plager. Virker ikke som de kan så mye om dette. Tilogmed sykehuset avviste oss jo npr barnet var 5 mnd. Fikk ikke hjelp før han var nærmere året. Vi går til spesialist nå da heldigvis. Men en stund mellom hvert besøk. Takk for svar. Anonymous poster hash: 2ec75...d71
Anonym bruker Skrevet 7. august 2016 #8 Skrevet 7. august 2016 Nei. Han er helt propell. Gråter ikke, er bare vanvittig urolig. Trommer med armer og ben, gjerne i halvsøvne og klorer med fingrene i madrassen/på oss, snur og vender på seg. Men tross alt så sover han bittelitt bedre der enn om jeg skal tvinge gjennom egen seng hele natta. Men det har blitt verre i det siste, å vi sover så lite nå. Han sovner på et blunk og sover godt til mellom 23 og 02 engang. Stor forbedring, for før medisiner våknet han hvert 20. minutt hele kvelden/natta. Over 2 år ja... Syns en del helsepersonell snakker bort reflux og plager. Virker ikke som de kan så mye om dette. Tilogmed sykehuset avviste oss jo npr barnet var 5 mnd. Fikk ikke hjelp før han var nærmere året. Vi går til spesialist nå da heldigvis. Men en stund mellom hvert besøk. Takk for svar. Anonymous poster hash: 2ec75...d71 Tror ikke helepersonell helt forstår rekkevidden av å leve med barn som har mye uro på natta... Og stakkars ungene, men det virker som om flere h.p. mener at siden de er små, så har de liksom ikke så vondt? Var ikke meningen å virke så krass med skrikekur, men har ikke tall på hvor mange ganger jeg har fått det foreslått. Tenk om jeg hadde latt han ligge å skrike alene mens han plagdes med øreverk og følelsen av ikke å puste.. Det tok ett år før vi fikk astmamedisin, måtte selv komme med forslaget. Dren måtte jeg nesten grine meg til etter 1,5 år hos ØNH. Var helt på gråten en time hvor kontordama skjente på sønnen min på venterommet fordi ham hadde høy stemme. Var hent frynsete fra før av år med avbrutt søvn. Anonymous poster hash: 40dd6...e89
Anonym bruker Skrevet 7. august 2016 #9 Skrevet 7. august 2016 Ikke sant! Nå har jeg en helsesøster som selv sa at skrikekur ville hun ikke anbefale for hun mente også at noe plaget han etter hvordan jeg beskrev han. Mens andre har sagt at vi må bli strengere. Men det blir helt feil når vi mener at han plages av noe. Tenk om han skulle grått seg i søvn å så har han vondt! Nei vet du hva da får heller vår søvn være som den er. Barnelegen på sykehuset bare kikket på han å så sa han: han har ikke reflux, så små barn har ikke reflux. Tenk om han kunne fått hjelp om smertelindring allerede ved 5 mnd. Men det har ikke vært mange tips eller råd før vi kom til spesialist nei. Bare enkle kikk i ørene og halsen. Når de ikke finner noe så er det ikke noe liksom... Så fælt for både barnet og deg, godt dere fikk hjelp! Hvor gammel var barnet når dere fikk henvisning til ønh? Merket du forskjell etter dren? Ja det er veldig synd på barna. Men det er slitsomt for de voksne også. Men det er jo han som har det verst. Vet bare ikke hvordan vi skal hjelpe han videre når medisiner ikke tar alt. Å ja, man blir jo helt utenfor uten sammenhengende søvn så lenge. Takk for svar Anonymous poster hash: 2ec75...d71
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå