Gå til innhold

Kan noen hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har jobbet i denne prosenten i over et år, og nedgangen begynte da jeg ble gravid. Skulle ønske dette hadde gått over 4 år, da vet jeg at jeg kunne banket i bordet og krevd en fast stilling.

Føler (og vet) at det er helt feil av arbeidsgiver å ikke gi meg kontrakt på sommerturnus. Her er et eksempel på hvordan situasjonen får meg som vikar til å stille meg. Godtroende?

Mener også at denne tilretteleggingen ikke skulle få økonomiske konsekvenser for meg (igjen, ikke fordi jeg "krever", men fordi jeg mener vi har rettigheter).

Takk for et svar jeg heller har ønsket, misforstå meg rett dere andre, all hjelp er god hjelp her- men jeg føler ikke feilen ligger hos meg.

Er så langt i fra inne i lovverket som du får det kanskje, på grensen til naiv, men føler det er blitt gjort feil her..

Tror jeg skal sende en Mail til fagforbundet hvor jeg er medlem.

Det er vel de færreste som er helt oppdatert på lovverket... noe flere av svarene du har fått her vitner om ;)

Jeg er det heller ikke, men vet at gravide kvinner som går fra natt til dag for tilrettelegging ikke skal tape penger på det lønnsmessig.

Så bra du er fagorganisert :) Send en mail til dem og vent med å snakke mer med arbeidsgiver inntil du har fått svar fra fagforbundet. Send mailen i morgen og ring forbundet mandag og hør hvor raskt de kan se på saken.

Jeg tror du kan ha en bedre sak siden kommunen har latt være å gi deg kontrakt for sommeren også, for da viser de tydelig at de ikke følger lovverket - noe som trolig bra for deg akkurat nå, for å få det du trolig har rett på.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 949ed...9af

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du bare går på løse vakter har du dessverre ikke så mange rettigheter, arbeidsgiver står fritt til å tildele deg vakter så lenge du ikke har kontrakt

Anonymous poster hash: 74429...f89

Skrevet

Det er vel de færreste som er helt oppdatert på lovverket... noe flere av svarene du har fått her vitner om ;)

Jeg er det heller ikke, men vet at gravide kvinner som går fra natt til dag for tilrettelegging ikke skal tape penger på det lønnsmessig.

Så bra du er fagorganisert :) Send en mail til dem og vent med å snakke mer med arbeidsgiver inntil du har fått svar fra fagforbundet. Send mailen i morgen og ring forbundet mandag og hør hvor raskt de kan se på saken.

Jeg tror du kan ha en bedre sak siden kommunen har latt være å gi deg kontrakt for sommeren også, for da viser de tydelig at de ikke følger lovverket - noe som trolig bra for deg akkurat nå, for å få det du trolig har rett på.

Lykke til :)

Anonymous poster hash: 949ed...9af

Jeg kan bare si takk.

Tusen takk, da gjør jeg det :)

Skrevet

Du er i permisjon nå hvis jeg forstår deg rett. Problemet ditt er da ikke hvilke vakter du skal jobbe, men på hvilket grunnlag svangerskapspenger skal beregnes?

Jeg vet ikke med svangerskapspenger, men i en del andre tilfeller kan du få brukt et gjennomsnitt av siste 3 måneder eller lenger (faktisk opptil 3 år i noen tilfeller) hvis inntekten din har variert mye.

Anonymous poster hash: f1e86...06b

Skrevet

Jeg har jobbet i denne prosenten i over et år, og nedgangen begynte da jeg ble gravid. Skulle ønske dette hadde gått over 4 år, da vet jeg at jeg kunne banket i bordet og krevd en fast stilling.

Føler (og vet) at det er helt feil av arbeidsgiver å ikke gi meg kontrakt på sommerturnus. Her er et eksempel på hvordan situasjonen får meg som vikar til å stille meg. Godtroende?

Mener også at denne tilretteleggingen ikke skulle få økonomiske konsekvenser for meg (igjen, ikke fordi jeg "krever", men fordi jeg mener vi har rettigheter).

Takk for et svar jeg heller har ønsket, misforstå meg rett dere andre, all hjelp er god hjelp her- men jeg føler ikke feilen ligger hos meg.

Er så langt i fra inne i lovverket som du får det kanskje, på grensen til naiv, men føler det er blitt gjort feil her..

Tror jeg skal sende en Mail til fagforbundet hvor jeg er medlem.

etter ett år kan du kreve å få denne prosenten fast!

Anonymous poster hash: 13d9e...9e0

Skrevet

etter ett år kan du kreve å få denne prosenten fast!

Ikke hvis hun går over navngitt vikariat?

Anonymous poster hash: 4f7e2...5cd

Skrevet

Ikke hvis hun går over navngitt vikariat?Anonymous poster hash: 4f7e2...5cd

uten kontrakt er det jo reelt ikke et vikariat? Men ekstravakter. Som hun kan søke seg fast stilling på.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...