Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #1 Skrevet 6. august 2016 Hodet mitt er ikke helt "med" for tiden, og jeg trenger hjelp til å tenke ut hvor jeg må aktivt gå inn for å endre til det nye navnet. Kommer bare på førerkort og visa... Anonymous poster hash: 411fc...4e9
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #2 Skrevet 6. august 2016 Pass. Personalmappa på jobb. Anonymous poster hash: 04f46...8db
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #3 Skrevet 6. august 2016 Posten? Anonymous poster hash: 71584...db7
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #4 Skrevet 6. august 2016 Pass. Personalmappa på jobb. Anonymous poster hash: 04f46...8db Pass har jeg ikke og har sagt ifra til sjefen Anonymous poster hash: 411fc...4e9
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #5 Skrevet 6. august 2016 Posten? Anonymous poster hash: 71584...db7 Finner ikke noe alternativ for å endre navn på posten, kun adresse. Anonymous poster hash: 411fc...4e9
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #6 Skrevet 6. august 2016 Lånekort på bibliotek, forsikring Anonymous poster hash: f5738...577
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #7 Skrevet 6. august 2016 Posten oppdaterer etter folkeregisteret Anonymous poster hash: a401b...146
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #10 Skrevet 6. august 2016 Fastlege, tannlege Anonymous poster hash: 70641...941
Superdolly Skrevet 6. august 2016 #11 Skrevet 6. august 2016 Folkeregisteret. Førerkort, bankkort, forsikringsselskap, biblioteket, alle kundeklubber du er medlem i (dra alle kortene ut av lommeboka di, da får du god oversikt). Telefonselskapet. Kirken (hvis du er medlem der). Barnas barnehage/ skole. Alle abonnementer, både blader, bokklubb, TV, Internett....
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #12 Skrevet 6. august 2016 Det er da ikke så mange steder du trenger endre selv. Pass,førerkort og bankkort må du fikse selv. Og sikkert noen nettsteder Ol. Ellers går det meste gjennom folkeregisteret. Byttet selv for tre år siden,og det er så si bare idbevis jeg måtte ordne selv. Telefonselskaper,strømleverandører etc går igjennom folkeregisteret. Anonymous poster hash: 7d5c5...5eb
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #13 Skrevet 6. august 2016 Til kommunen dersom det er ditt navn på regninger for kommunal barnehage eller kommunale avgifter. Helsestasjonen. Kommunen jeg bor i tar seg ikke råd til å oppdatere mot folkeregisteret... Anonymous poster hash: 6ee68...388
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #14 Skrevet 6. august 2016 De som skriver at du må melde til folkeregisteret har kanskje ikke skjønt det helt... er navnebytte medfører automatisk at folkeregisteret blir oppdatert med det nye navnet. Anonymous poster hash: 6ee68...388
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #15 Skrevet 6. august 2016 Jeg byttet navn for 10 år siden og har bare meldt det inn sånn etterhvert som jeg har sett behovet. Feks når jeg skulle til legen da jeg fra om nytt navn, når jeg måtte ha nytt bankkort sa jeg fra.. Reiste i flere år med gammelt pass (bestilte billett i gammelt navn) og har fortsatt førerkort i pikenavnet... Anonymous poster hash: bea84...c4a
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #16 Skrevet 6. august 2016 Pass, førerkort, bankkort (viktig å sjekke at alt stemmer. Mannen har fått bankkort med feil to ganger, hans datter fikk nytt nå med gammel signatur) Alt du er medlem i, det meste går jo greit helt til den dagen det kommer noe viktig. Mannens datter glemte å forandre navn på det hun bestilte fra kina, det måtte gå tilbake siden bankkortet ikke lenger var gyldig og kø til pass. Det kjipeste er de tingene tingene som kommer bare noen få ganger. Det går jo greit, men fryktlig tungvint når det er noe. Anonymous poster hash: 5e9f9...f7c
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #17 Skrevet 6. august 2016 Ser du har fått listet opp det meste jeg kommer på selv (skiftet navn i fjor, eneste som enda bruker mitt gamleber hennes & mauritz. Jeg gidder ikke sende kopi av passet mitt til de for å få endret navn... Har hittil fått hentet ut pakkene på postkontoret uansett, men så har jeg beholdt mellomnavnet mitt (som egentlig er et etternavn) og vi bor i en liten by. Hadde vi bodd i storby ville jeg ikke satset på at de godtok legitimasjon med "feil" etternavn Ellers kommer jeg bare på at det kan være lurt å oppdatere postkasseskilt om dere har dét. Anonymous poster hash: b7954...7ef
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå