Gå til innhold

11-åring som stirrer..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min på 11år stirrer veldig på folk, så intenst og lenge at det blir ubehagelig. Hun glor virkelig, helt til de enten spør "hva er det?", eller stirrer tilbake.. Ikke bare på fremmede, men på oss foreldre, søsken og venner også. Har snakket med henne om det, men hun klarer ikke å slutte med det. Er dette normalt?

Anonymous poster hash: 682e5...bde

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei det er ikke normalt. Ta henne med til legen om hun ikke klarer å slutte.

Det er ekkelt og ubehagelig med slike unger( voksne).

Anonymous poster hash: 3af01...334
Skrevet

Har du spurt henne om hvorfor hun stirrer da?

Anonymous poster hash: d0d76...52a

Skrevet

Har du spurt henne om hvorfor hun stirrer da?

Anonymous poster hash: d0d76...52a

Hun sier at det er tilfeldig, at hun ikke stirrer på folk, kun "ser ut i lufta i egne tanker". Men jeg ser jo at det uten unntak er rett på folk hun glaner, så tror det er en unnskyldning.. Hun er flink på skolen og er ei snill jente, men sosialt er hun litt merkelig noen ganger, og hun sliter litt med egen hygiene, renslighet ol i tillegg.. Synes det er litt rart, hun begynner jo å bli stor :/

Anonymous poster hash: 682e5...bde

Skrevet

Asperger? Epilepsi? Min tantejente "stirret" mye ut i lufta innimellom, hun fikk diagnostisert epilepsi som ti år. Det var liksom en form for anfall.

Anonymous poster hash: d43a0...768

Skrevet

Du blir nødt til å si at det faktisk virker truende å stirre på folk, og at hun må øve på å ha blikket i veggen hvis hun skal fortsette å falle i tanker og glo.

Anonymous poster hash: 02afb...f56

Skrevet

Snakk med legen eller helsesøster om hva du kan gjøre. Ja,man skal snakke med 11 åring om det,men jeg syns det er fælt å lese at et tips er å fortelle henne at det er ekkelt og føles truende 😕

Anonymous poster hash: c8401...4e3

Skrevet

Jeg er støttekontakt for en jente, når hun får anfall (epilepsi), så stirrer hun ut i luften lenge før hun "kommer tilbake", men dette merker jeg som regel for det skjer ofte mens vi er i en samtale hvor hun plutselig slutter å snakke og begynner å stirre. Se om hun er slik mens dere snakker også? Det trenger ikke være det.

Anonymous poster hash: 5e0aa...dfb

Skrevet

Snakk med legen eller helsesøster om hva du kan gjøre. Ja,man skal snakke med 11 åring om det,men jeg syns det er fælt å lese at et tips er å fortelle henne at det er ekkelt og føles truende 😕

Anonymous poster hash: c8401...4e3

Sannheten er fæl...

Les Desmond Morris' bøker om kroppsspråk og atferd. Der vil du se at et stirrende blikk er regnet som truende. Derfor er det tabu i mange kulturer. Vi har det i oss gjennom evolusjonen; det er krypdyrhjernen som reagerer.

Hva er galt i å lære barn opp til å fungere i samfunnet??

Anonymous poster hash: 02afb...f56

Skrevet

Jeg støtter de som tipser om lege. Som flere nevner kan det å "dette ut" og dermed at man får følelsen av at noen stirrer faktisk være en form for epilepsi. Mest sannsynlig er det ikke noe, men jeg ville i hvert fall sjekket det ut.

Anonymous poster hash: bacea...e28

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...