Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #1 Skrevet 6. august 2016 Hvor mye kan egentlig en 1 åring sitte og se TV? Har så mye husarbeid jeg må få gjort før mannen kommer hjem og fant akkurat at Thomas tog ligger på NetFlix som han elsker... Har lyst til å sette han foran det mens jeg får ryddet og vasket litt, ellers så går han bare i beina på meg Anonymous poster hash: 5f79a...0eb
❤lille stjerne❤ Skrevet 6. august 2016 #2 Skrevet 6. august 2016 Bør helst ikke se særlig mye på tv når de er så små, men jeg tror ikke at en liten stund av og til gjør skade. Min fikk se 15 min av og til i den alderen (hadde ikke tålmodighet til mer heller). Så litt på drømmehagen eller lille Jack.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #3 Skrevet 6. august 2016 Det skal nok mye til før han tar skade av det! Men det blir jo veldig passivt da... Sånn en sjelden gang går det nok helt fint! (f.eks når mor er syk og ikke orker å underholde så mye). Anonymous poster hash: 9c37f...414
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #4 Skrevet 6. august 2016 Hvorfor må du gjøre så mye husarbeid før mannen kommer hjem? Kan du ikke gjøre det når han har kommet så kan han være med barnet? Ellers tenker jeg at alle kan klare å gjøre husarbeid med en unge på 1 år rundt seg, barnet kan jo være med. Anonymous poster hash: 794ea...89b
februarprins2013 Skrevet 6. august 2016 #5 Skrevet 6. august 2016 min så fantorangen og drømmehagen fra han var 7mnd, og fra han var 2,5 år så han ubegrenset,men blir ikke så mye da han er seint hjemme fra bhg ,men i ferier og heller kan det bli litt for mye, er 3,5 år nå
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #6 Skrevet 6. august 2016 min så fantorangen og drømmehagen fra han var 7mnd, og fra han var 2,5 år så han ubegrenset,men blir ikke så mye da han er seint hjemme fra bhg ,men i ferier og heller kan det bli litt for mye, er 3,5 år nå Herregud.... Anonymous poster hash: 98d81...dca
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #7 Skrevet 6. august 2016 Første gang hun så på tv var hun rundt 2år. Nå er hun 7år og har aldri vært særlig interessert i tv. Jeg ser nesten aldri på tv. Kanskje det er arvelig? 😜😊 Anonymous poster hash: 2aa0d...3de
februarprins2013 Skrevet 7. august 2016 #8 Skrevet 7. august 2016 Herregud.... Anonymous poster hash: 98d81...dca ok
Anonym bruker Skrevet 7. august 2016 #9 Skrevet 7. august 2016 Det kan være svært skadelig for små barn å se for mye på tv. Jeg tenker at det ikke skader innimellom, men til hverdags så holder den halvtimen/timen med barnetv på kvelden! Skal du få unnagjort litt husarbeid, så sett nå på Thomas toget uten å ha dårlig samvittighet for det! Skjer det daglig at han ser time etter time på tv, er det ikke bra. Innimellom går fint, så lenge barnet har mulighet til å gå bort fra tven om han ønsker det (de små blir fort overstimulerte, og tv gir MYE stimulering). Anonymous poster hash: 20bd2...a43
februarprins2013 Skrevet 7. august 2016 #10 Skrevet 7. august 2016 Det kan være svært skadelig for små barn å se for mye på tv. Jeg tenker at det ikke skader innimellom, men til hverdags så holder den halvtimen/timen med barnetv på kvelden! Skal du få unnagjort litt husarbeid, så sett nå på Thomas toget uten å ha dårlig samvittighet for det! Skjer det daglig at han ser time etter time på tv, er det ikke bra. Innimellom går fint, så lenge barnet har mulighet til å gå bort fra tven om han ønsker det (de små blir fort overstimulerte, og tv gir MYE stimulering). Anonymous poster hash: 20bd2...a43 Tull, min så 1 time fra 7mnd, slutt og overdriv
Anonym bruker Skrevet 7. august 2016 #11 Skrevet 7. august 2016 På hvilken måte kan det være skadelig for de små og se mye på tv? Anonymous poster hash: 510d0...f92
Anonym bruker Skrevet 7. august 2016 #12 Skrevet 7. august 2016 Tull, min så 1 time fra 7mnd, slutt og overdriv Ditt barn er ikke alle barn. Jeg kjenner feks. en som alltid sykler uten hjelm. Betyr det at hjelmbruk er bare tull og tøys? Anonymous poster hash: 2aa0d...3de
februarprins2013 Skrevet 7. august 2016 #13 Skrevet 7. august 2016 Ditt barn er ikke alle barn. Jeg kjenner feks. en som alltid sykler uten hjelm. Betyr det at hjelmbruk er bare tull og tøys? Anonymous poster hash: 2aa0d...3de bevis og link at det er skadelig... helsesøster som abefalte det pga språk utvikling og læring
Anonym bruker Skrevet 7. august 2016 #14 Skrevet 7. august 2016 På hvilken måte kan det være skadelig for de små og se mye på tv? Anonymous poster hash: 510d0...f92 Du kan finne mye på nett. Feks. denne; http://www.aftenposten.no/norge/Hvor-mye-TV-bor-egentlig-barna-se-141663b.html Anonymous poster hash: 2aa0d...3de
Anonym bruker Skrevet 7. august 2016 #15 Skrevet 7. august 2016 bevis og link at det er skadelig... helsesøster som abefalte det pga språk utvikling og læring Du kan Google. Ligger masse på nett om små barn og for mye tv-titting. Vedr. språk er det ikke utviklende å se på tv. Det er utviklende for feks. fremmedspråklige som skal lære seg nytt språk. Da er barne-tv veldig bra. For små barn er det underutviklende fordi små barn trenger respons. Det får de ikke av tv. Dermed blir barna passivisert og understimulert ved å se mye på tv. Du kan selv lese deg opp på dette. Anonymous poster hash: 2aa0d...3de
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå