Gå til innhold

Baby 6 måneder

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er deres hverdag med baby på ca. 6 måneder?

Hvor mange gange ammer dere?

Hvilken mat får han/hun?

Hvordan er leggerutinene? Sover hun/han hele natten eller ammes det også om natten? 

Anonymous poster hash: 2c5fd...ad8
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Døgnrytme:

Våkner i 09-10 tiden. Første dupp rundt kl 12-13. Andre dupp rundt kl 17. Tredje dupp rundt kl 20. Sovner for natta rundt klokken 22-23.

På natta våkner (eller kaver/leter etter puppen) han rundt kl 01 og 06. Da får han pupp i senga. Han våkner ikke, vil bare ha litt pupp 😅

Pupp får han når han vil. Åpen bar! 😅 Ellers spiser han litt grøt, smoothie, fruktjoghurt, avokado, banan, potet/gulerøtter, skumpinner og frukt i fruktnettet (eple, vannmelon, pære)

Anonymous poster hash: c0b47...1b1

Skrevet

Opp :)

Skrevet

Ammer ikke, gir mme. Får 4 flasker om dagen mellom klokken 06.30 på morgenen og 18.30 på kvelden. Spiser ikke om natten. Spiser grøt kl 9 og middag kl 16. Innimellom der er det frukt og flasker. Legges 18.30 og sover hele natten til ca 6.30. Får da en flaske og sover videre til 8-8.30. Sover to ganger på dagtid, ca kl 11 og kl 14.

Anonymous poster hash: 20909...ba6

Skrevet

Takker for svar til begge:) 

Skrevet

Våkner ca 0730, ammer noen minutter mens jeg håper mini skal ville sove litt til :P dét skjer ikke så vi står opp kl 8.

Morgenstell (inkl kjapp dusj mens mini ligger på badegulvet med en leke eller to og lufter stumpen), og deretter frokost ca kl 9. Han får da 100ml MME og 1 porsjon risgrøt (eneste grøten han vil ha på morgenen).

Sover fra 10 til 11-1130.

12:30 - litt frukt (halv banan feks) og 120ml MME.

Sover igjen fra ca 1330 til 15. Ammer når han våkner.

16:00 - middag m/vann til drikke, 100ml MME etterpå.

Sover kort dupp fra 17 til 17:30 ca. Ammer når han våkner.

Kl 18 - 1 porsjon havregrøt. Vann til drikke.

Venter litt før kveldsstell (bader annenhver dag, ellers klutvask og bruke god tid på stellet før pysjen tas på).

19:30 - 120 ml MME (vet mange prøver gi mer på kvelden men jeg får ikke i han noe mer :P )

Leggetid kl 20. Han sovner vanligvis ikke før 2030.

Våkner halv 5-5 for et kort nattmåltid (da ammer jeg). Spiser i halvsøvne og sover videre uten problem.

Skjer enkelte kvelder/netter at han våkner lenge før og vil ha pupp både da (feks midnatt) og i 5 tiden. Men skjer også at han sover til kl 8 (idag fikk jeg sove til halv 9 uten avbrudd - kanskje mini skjønte at mamma trengte litt søvn:p ) :-)

Anonymous poster hash: c5735...477

Skrevet

Har en på snart 6 mnd som har veldig dårlige søvnrutiner på dagtid. Han sover 30 min før han våkner, uten å være uthvilt, så sover mange ganger, men korte dupper på dagtid..

På natten sover han stort sett fra 20/2-tiden til ca 8/9, med pupp 1-2 ggr.

Spiser pupp, grøt, fruktmos, banan, avokado, middag..

Anonymous poster hash: 748b3...e81

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...