Høstduft Skrevet 6. august 2016 #1 Skrevet 6. august 2016 I morges stod jeg og barnet på 5 år opp. Vi satt oss foran barnetv og barnet spurte om å få frukt. Jeg skar opp banan i en skål, og vi koste oss. Kl 10 står pappan opp og lager seg frokost, spør barnet om det har spist og h*n forteller at h*n har spist banan. Da blir pappaen sint på meg, forlanger at ungene skal spise frokost med en gang de står opp, at jeg har forferdelig dårlige matvaner og at han skal anmelde meg til barnevernet for underernæring hos ungene. Vi har også en datter som ikke er sulten på morgenen og ikke greier spise stort. Jeg selv har kanskje dårlige matvaner fordi jeg ikke alltid spiser frokost, men ungene får selvsagt alle måltider, inkl sunn middag med grønnsaker hver dag. Så spørsmålet mitt er om det virkelig er så forferdelig å servere barnet banan til kos foran tv, før frokost (evt lunsj da siden han ikke var sulten nå)?
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #2 Skrevet 6. august 2016 Klart det ikke er forferdelig. Hadde mannen min sagt noe sånt,så hadde han fort klappet igjen. Anonymous poster hash: ab9c0...09b
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #4 Skrevet 6. august 2016 Bare for å få alt klart her, truet mannen din med å anmelde deg til barnevernet pga en banan...? Og dere er lykkelige sammen fordi? Anonymous poster hash: 5c3a0...156
Gjest Antarctica Skrevet 6. august 2016 #5 Skrevet 6. august 2016 Banan er da en utmerket frokost. Karbohydrater og vitaminer.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #6 Skrevet 6. august 2016 Dummeste jeg har lest på lenge. Anonymous poster hash: 53ba7...d71
Høstduft Skrevet 6. august 2016 Forfatter #7 Skrevet 6. august 2016 Hi her Dette med barnevernet er bare tomme trusler, men at han kan klikke for noe som dette får meg til å undres. Men når det er sagt klikker han for mye, og sier mye stygt til meg. Han er dessverre den sterkeste av oss verbalt. Om et par timer skal vi typisk nok i familieselskap på hans side, og nå vurderer jeg å droppe dette. Nok er nok. Et sted går grensen for meg også.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #8 Skrevet 6. august 2016 Hvordan kan du leve sammen med en sånn mann? Som truer med barnevernet pga en banan? Anonymous poster hash: e9f73...a4b
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #9 Skrevet 6. august 2016 Omg!! Han har problemer med seg selv! Anonymous poster hash: 167a8...6b9
Gjest Antarctica Skrevet 6. august 2016 #10 Skrevet 6. august 2016 Hi her Dette med barnevernet er bare tomme trusler, men at han kan klikke for noe som dette får meg til å undres. Men når det er sagt klikker han for mye, og sier mye stygt til meg. Han er dessverre den sterkeste av oss verbalt. Om et par timer skal vi typisk nok i familieselskap på hans side, og nå vurderer jeg å droppe dette. Nok er nok. Et sted går grensen for meg også. Han trenger sinnemestringshjelp.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #11 Skrevet 6. august 2016 Foreslår at pappaen begynner å stå opp når ungene står opp og ikke ligger helt tii kl 10. Dessuten helt merkelig reaksjon Anonymous poster hash: 0122f...f2a
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #12 Skrevet 6. august 2016 For en idiot. Banan er helt fint til frokost en helgedag. Hva skal de få i selskap hos hans familie? Kake? Anonymous poster hash: bfe81...173
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #13 Skrevet 6. august 2016 Neimen ærlig talt, sånn går ikke an... At det bare er tomme trusler er én ting men reaksjonen i det hele tatt? Jeg har mange ganger tenkt at min mann har hisset seg opp uten grunn, og at han er helt idiot, men hadde han reagert sånn som det der ville det vært vanskelig for han å få meg til å bli værende... Anonymous poster hash: 315c4...e10
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #14 Skrevet 6. august 2016 Idiot! Hadde blitt drit sur og tatt med meg ungene og dratt bort til sengetid.. Da kunne han ha kosa seg på selskapet selv 😈 Anonymous poster hash: 4ab51...c40
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #15 Skrevet 6. august 2016 Prater han sånn til deg, foran barna? Jeg hadde virkelig ikke akseptert å bli snakket sånn til, og den dagen mannen min begynner true meg får han finne seg et annet sted å bo! Ærlig talt, du er en voksen kvinne og mamma, fullt kapabel til å selv bestemme hva som er greit å gi ungene å spise en lørdags morgen Hadde du gitt ungen potetgull og sjokolade hadde jeg skjønt det om han himler med øynene og ville ha en snakk med deg om barnas kosthold (utenfor barnas hørevidde), men en BANAN... Banan er sunt og godt, helt grei førstefrokost for en femåring som ikke er sulten med en gang han står opp. Regner jo med du gir han et skikkelig måltid når han blir sulten Anonymous poster hash: 9dd5f...c2c
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #16 Skrevet 6. august 2016 Tomme trusler er likevel trusler. Om noen truer med å drepe deg, men du vet det er tomme trusler, er det da ok? Anonymous poster hash: 5c3a0...156
Høstduft Skrevet 6. august 2016 Forfatter #17 Skrevet 6. august 2016 Idiot! Hadde blitt drit sur og tatt med meg ungene og dratt bort til sengetid.. Da kunne han ha kosa seg på selskapet selv 😈 Anonymous poster hash: 4ab51...c40 Hi her Det hadde faktisk vært en god ide, men siden dette er hos besteforeldrene og ungene ser de og resten av familien så sjeldent, så kan jeg ikke gjøre det. Ungene, iallefall minstemann, ville blitt kjempeskuffet.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #18 Skrevet 6. august 2016 Oi da. Her er det vår faste helgekos. Her serveres det oppskåret frukt, eller bær i en skål til Barne-TV både lørdag og søndags morgen. Han er helt på viddene, og måten han snakker til deg er ille. Du har ikke gjort noe galt, det er han som er en idiot. Anonymous poster hash: 4a66c...a7e
Marriet Skrevet 6. august 2016 #19 Skrevet 6. august 2016 Vet du, jeg har fått sove lenge noen ganger og to ganger har jeg stått opp for å oppdage at frokosten har bestått av potetgull og sjokolade på lørdag. Jeg må innrømme at jeg blir litt irritert da. Forteller hva jeg synes og at det ikke er en fullverdig frokost. Demonstrerer litt og står opp tidlig selv de neste helgene. Men jeg klikker jo ikke. De påvirker ikke dagen min noe videre. Og banan?? Da hadde jeg ikke hevet et øyenbryn en gang. Mannen din bør roe seg ned noen hakk. Og jeg hadde gladelig droppet det selskapet.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #20 Skrevet 6. august 2016 Oi, hvis min mann hadde snakket slik til meg så hadde han angret dypt etterpå! For en drittsekk! Orker du virkelig å ha det slik? Anonymous poster hash: 11034...d9a
soleia Skrevet 6. august 2016 #21 Skrevet 6. august 2016 Mannen er ikkje klok, og du skal ikkje finne deg i å bli snakka til på den måten. Om det skjedde framfor barna, så er det svært kritikkverdig! - og banan til tidleg frukost er heilt greit, men ville nok fylt på med litt meir substans utpå morgon/formiddag.
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #22 Skrevet 6. august 2016 Selvfølgelig skal ikke mannen din snakke til deg slik foran barna. Men er dette med mat et problem for dere? Høres litt ut som det er noe mer bak dette. Kanskje han er bekymret for at barna ikke spiser nok? En banan til frokost hadde ikke vært nok mat for min femåring, som er ekstremt aktiv - men her er det jo store forskjeller! Anonymous poster hash: 77ee7...5e8
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #23 Skrevet 6. august 2016 Din datter finner seg en mann som snakker ned til henne, fordi hennes mor aldri viste hva likeverdig behandling er. Din sønn blir en mann med raseri, og vond holdning mot sin partner, fordi hans far lærte ham det. Ta deg sammen kvinne. Denne mannen skal du ikke ha! Anonymous poster hash: 72765...95e
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #24 Skrevet 6. august 2016 Vi spiser ofte litt frukt til frokost mens jeg eller far sover lenge, så spiser vi sen frokost sammen når alle har stått opp. Dette er noe hele familien synes er koslig:) Anonymous poster hash: 4054c...f34
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #25 Skrevet 6. august 2016 Er det noe som skal meldes til barnevernet het så må det være måten mannen oppfører seg på... Anonymous poster hash: 9dd5f...c2c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå