Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #1 Skrevet 6. august 2016 "La barnet gå uten sko den første tiden etter at han eller hun begynner å reise seg. På den måten styrkes og utvikles muskler og sener på en gunstig måte, råder fysioterapeuten". Dette tolker jeg dit at vårt barn som har reist seg og gått med ting nå siden hun var 10 mnd. (nå 14 mnd.) kan fint få sine første sko? Tenker på bhg. start. Har trodd de må gå ordentlig en stund først. Er det feil, hva har dere lært? http://www.klikk.no/foreldre/smabarn/barnesko-1675503.ece Anonymous poster hash: 8377a...3fb
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #2 Skrevet 6. august 2016 Vi kjøpte første sko til sønnen vår da han var 10 måneder. Da hadde han reist seg opp og gått rundt og holdt seg i ting fra han var 7 måneder. Skal sies at han da og hadde begynt å gå, og gikk ganske stødig med en engang. Når barnet begynner å gå selv ute så trenger de sko 😊 Anonymous poster hash: 54035...732
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #3 Skrevet 6. august 2016 Men vår går ikke selv. Ikke i det hele tatt. Slipper seg nesten ikke engang. Men går alltid langs med ting. Så er mye på bena allikevel. Derfor jeg lurte på om vi allikevel kunne kjøpe de første skoene nå før bhg. start siden hun jo har gått og stått lenge. Takk for svar. Anonymous poster hash: 8377a...3fb
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #4 Skrevet 6. august 2016 Tenker så lenge barnet skal begynne i bhg og det går ute på bakken og holder seg fast i ting, så tenker jeg det kam være greit med sko. Og er nok like før barnet slipper seg😊 Anonymous poster hash: 54035...732
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #5 Skrevet 6. august 2016 Takk for svar. Ja begynner og helle mer mot at det er fornuftig. Er jo ikke så mye beskyttelse i myke skinntøfler.. Ja slipper seg nok snart ja. Tror det jeg også. Takk igjen! Anonymous poster hash: 8377a...3fb
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #6 Skrevet 6. august 2016 Jeg ville ventet til barnet slipper seg og går selv. Bruker bare "sko" med skinnsåle, fotposer og tykke sokker før det. Min erfaring er at sko er i veien når de er mye opp og ned. Dessuten blir de utrolig fort slitte og stygge på tåa når de reiser seg mye ved å dra seg opp. 😀 Anonymous poster hash: f5335...858
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #7 Skrevet 6. august 2016 Men hva med i bhg. Hva om hun får en sykkel over foten eller noe slikt? Er jo ikke særlig beskyttelse i sokker og skinntøfler (som vi har brukt til nå). Men ser hva du mener. For det er jo det jeg også har ment. Men så kom jeg over den artikkelen. Virker jo som det er greit med sko noen timer av dagen så lenge de har gått en stund uten. Men selvfølgelig som med alt annet er det mange meninger.. 😞 Takk for svar! Anonymous poster hash: 8377a...3fb
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #8 Skrevet 6. august 2016 Fikk anbefalt og vente helt til de går stødig av seg selv pga muskler i beinet. Helsestasjonen som sa det. Anonymous poster hash: a5ccf...165
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #9 Skrevet 6. august 2016 Å begynne med sko før de går uten støtte anbefales ikke. Små barn bruker tærne til å gripe med, noe de ikke får gjort med sko på beina. Så vent med sko til de går selv, tøfler og fotposer holder lenge. Anonymous poster hash: 5af98...0e5
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #10 Skrevet 6. august 2016 Nei. Barnet mitt begynte å gå (uten å holde seg) da hun var 13 mnd, jeg kjøpte sko da hun var 15 mnd. Har aldri brukt tøfler eller andre sko inne, heller ikke i barnehagen, det er ikke anbefalt. Best er barbeint, deretter sokkelesten (med antiskli) Anonymous poster hash: 64313...82c
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #11 Skrevet 6. august 2016 Noen kilder til at barn ikke bør få sko før de har gått selv en stund: http://www.klikk.no/foreldre/baby/barn-bor-ga-barbent-1474488.ece http://www.babycentre.co.uk/x1047721/when-should-i-buy-my-baby-her-first-pair-of-shoes Anonymous poster hash: 64313...82c
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #12 Skrevet 6. august 2016 Vi brukte bare skinntøfler ute til han gikk ordentlig selv. Dette var på sommertid da. På vinter kan man bruke stonz eller fotposer. Beina skal de ha resten av livet, så greit å høre på anbefalingene:) Anonymous poster hash: d8618...69a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå