Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #1 Skrevet 6. august 2016 Jeg var sykemeldt fra oktober til juni, ble så friskmeldt. Hva skjer nå dersom jeg blir sykemeldt igjen? Skjønner at det er 26 ukers karantene, men er det når du har vært sykemeldt i et år eller gjelder det meg også? Anonymous poster hash: 61d5a...ab3
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #2 Skrevet 6. august 2016 Det skjer ingenting om du blir sykemeldt, men siden det ikke har gått 26 uker mellom sykemeldingene blir de lagt sammen. Er du altså sykemeldt i 9 mnd, jobber 2 mnd også blir sykemeldt igjen så har du bare krav på sykepenger i 3 mnd før du har nådd makstiden på 1 år. Anonymous poster hash: baef0...0af
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #3 Skrevet 6. august 2016 Takk. Så de 2 mnd jeg var friskmeldt blit trukket ifra totaltiden på 1 år? Anonymous poster hash: 61d5a...ab3
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #4 Skrevet 6. august 2016 Takk. Så de 2 mnd jeg var friskmeldt blit trukket ifra totaltiden på 1 år? Anonymous poster hash: 61d5a...ab3 Ja, de legger sammen sykemeldingene før og etter de to månedene du jobbet. Anonymous poster hash: baef0...0af
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #5 Skrevet 6. august 2016 Jeg forsto det nemlig sånn på nav at det var viktig å være sammenhengende sykemeldt. Men da jeg var frisk nok til å jobbe i juni føltes det merkelig å være sykemeldt, mens nå begynner det å skrante.. Anonymous poster hash: 61d5a...ab3
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #6 Skrevet 6. august 2016 Hvorfor var det viktig da, hva skulle du oppnå med det? Her ser du regelen forklart, de plusser sammen sykemeldingsperiodene http://www.parkinson.no/rettigheter/arbeid/antall-dag/ Anonymous poster hash: baef0...0af
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå