Gå til innhold

Hjelp, 2 åringen kaster opp i bilen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nesten hver eneste gang vi kjører. Nå er det så ille at vi takker nei til å være med på ting for å slippe en kjøretur osv. Bakovervendt sete som er vanskelig å ta ut og rengjøre og gråtende jente med oppkast i fanget er ikke noe stas. Frister litt å prøve å sette henne forovervendt og se ommdet blir bedre, men hun er jo så lita....

Anonymous poster hash: 675b9...139

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi kapitulerte og snudde setet. Kom oss jo ingen steder. Det ble mye bedre. Hun blir fortsatt dårlig i bil (6 år) og får nå reisesyketabeletter. Har tenkt å teste ut sea-bands neste gang. Er noen armbånd med en kule på som skal presse på et punkt som visstnok skal hjelpe. Fås på apotek.

Anonymous poster hash: d3dff...47d

Skrevet

Persille festet med tape på brystbenet midt mellom brystvortene. Under klærne selvfølgelig. Må være fersk persille. Fungerer på min gutt. Fikk tips av ei dame på jobb👍

Anonymous poster hash: bc167...939

Skrevet

Persille festet med tape på brystbenet midt mellom brystvortene. Under klærne selvfølgelig. Må være fersk persille. Fungerer på min gutt. Fikk tips av ei dame på jobb👍

Hahaha!

Anonymous poster hash: 8bb36...c27

Skrevet

Særlig 😂😂😂

Anonymous poster hash: f7c6e...679

Skrevet

Plaster over navlen skal vist funke og sånn gummistropp ned mot bakken under bilen. Skader jo ikke prøve...

Anonymous poster hash: 69b17...6e6

Skrevet

Persille på magen og pladter på navlen og sånt har jeg ikke tro på. Ga henne reisesyketablett for å kjøre hjem fra ferie (langt) men kan ikke gi det for hver lille kjøretur.

Anonymous poster hash: 675b9...139

Skrevet

http://www.jollyroom.no/bilstoler/bilstoler/isofix/cybex-pallas-fix-pure-black det finnes jo denne typen bilstoler da.. Er nok bakovervendt som er anbefalt uansett men hvis det virkelig ikke funker så skal denne typen bilstol være ganske bra.

Men det dere kan prøve først er akupunktur-armbånd. Får kjøpt det på apotek, skal funke mot alt fra bilsyke til morgenkvalme. Jeg hadde i utgangspunktet null tro på det og tenkte det bare var psykisk men en venninne har brukt det på 3åringen sin og mener det har fungert kjempebra. Så kanskje verdt et forsøk? Billigere enn å investere i nytt bilsete iallefall ;) og ikkeminst veldig enkelt å bare ta på selv for korte turer, istedenfor reisesyketabletter.

Håper det ordner seg så hun kan få litt bedre opplevelser med bilkjøring :-)

Anonymous poster hash: 8a0c5...098

Skrevet

Vi snudde jenta vår da hun var 2 av samme grunn. Max ti minutters biltur så spydde hun. Kom oss ingen steder 😕

Vi kjøpte Cybex pallas sete da hun begynte å sitte forover. Nå er hun 4 og det hender hun spyr fortsatt, men det er veldig skjelden.

Anonymous poster hash: f0537...98a

Skrevet

Nær familie har to "spy"barn. De bruker tog og fly der det er mulig. Reiser minst mulig. Eldste har kommet over det, eller blitt bedre, først ved 6 års alder.

Gravide har armbånd(hjalp litt på meg) prøve å lage noe lignende til barnet? Går iallfall an å prøve!

Selv var jeg kvalm/spydde en fast strekning hele barndommen. Ga seg ikke før jeg tvang meg til å følge med å late som jeg kjørte selv. Var vel 13-14. Så dette kan jo vare en stund :P Var MYE svinger der da.

Anonymous poster hash: 915eb...530

Skrevet

Vi snude bilstolen og det hjalp.

Har også armbåndene, men er ikke sikker på hvor meget de hjælper?

Skrevet

Kjøp en sånn plastgreie du fester bak på bilen som går ned i veien. Det funker som bare det 👍 Gått fra å ikke kunne kjøre fem minutter uten å spy til å kjøre fra Oslo til Frankrike. Vet ikke hva det het, noe som tar bort spenningen fra bilen eller hva det nå er :)

Anonymous poster hash: 628e2...5b4

Skrevet

Stakkars liten. Jeg har selv spydd meg gjennom mange bilturer som liten og har også bli bilsyk i voksen alder. Jeg blir lett bussyk og sjøsyk, må alltid sitte i kjøreretning. Dette gjelder også på tog. Vi prøvde også rådene med persille og plaster, men det fungerte ikke. Det som virket var:

- Sitte fremovervendt.

- Fullstendig ro i bilen - ikke musikk, leker, prating osv.

- Følge med på veien. De voksne passet hele tiden på at jeg så rett frem.

- Reisesyketabletter da jeg ble større.

Jeg har i voksen alder fått fastslått at jeg gar noe som heter Ménièr. Dette innebærer at det skal veldig lite til før jeg blir svimmel og kvalm. Har medisiner, men jeg "gynger" i flere dager etter å ha kjørt lange strekninger eller vært i båt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...