Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #1 Skrevet 5. august 2016 Sitter å venter på at ting skal skje. Herregud. Jeg kommer til å føde snart. Er egentlig veldig glad, men samtidig livredd! Hørt så mange skrekkhistorier, må bare blokke alt slikt ut. Hva er deres beste tips for å komme seg gjennom fødsel? 😬😬😬 Anonymous poster hash: 74224...d5d
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #2 Skrevet 5. august 2016 Lytt til kroppen din . Pust rolig . Ikke stresse Anonymous poster hash: 71e8a...1ad
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #3 Skrevet 5. august 2016 Og masse lykke til ! Største opplevelsen i verden ! Gled deg ! Anonymous poster hash: 71e8a...1ad
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #4 Skrevet 5. august 2016 Jeg har ikke erfaring selv, men har snakket med flere jordmødre. De har sagt at det beste er å stole på kroppen sin. Ikke kjemp mot kroppen og det som skjer under fødselen, prøv å spille på lag med kroppen. Og pust! Masse lykke til - dette greier du, og gevinsten er fantastisk Anonymous poster hash: 860de...1aa
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #5 Skrevet 5. august 2016 Tenk på riene som bølger. De begynner litt forsiktig, øker på når bølgetoppen er der, for så å bli svakere igjen. Pust med magen. Lykke til! Anonymous poster hash: d525b...c1e
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #6 Skrevet 5. august 2016 Lykke til!❤️ Anonymous poster hash: 0ec9f...32f
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #7 Skrevet 5. august 2016 Lytt til kroppen, ikke motarbeide den. Hør på jordmor. Jeg fikk tips om å slappe helt av i haka (nesten så hodet henger) og hender. Da spenner ikke kroppen seg. Og husk at du ikke har smerter mellom riene. Har du ett minutt mellom, har du ett minutt uten smerter. Husk det, og bruk pausene godt. Tenk på en ri som en bølge. Går opp opp opp, så er man på toppen. Men så går det ned ned ned. Så pause. Anonymous poster hash: f6492...450
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #8 Skrevet 5. august 2016 Stol på kroppen din! Detter har menneskekroppen gjennom tusenvis av år perfeksjonert gjennom evolusjonen, dette er hva kvinnekroppen er skapt for å gjøre. Denne jobben ligger i instinktene dine, la kroppen gjøre jobben sin.. Ikke få panikk, ikke gi deg over, ikke kjemp imot, la den fantastiske kroppen din gjøre hva den er laget for å gjøre, reprodusere (og skulle ting gå galt og kroppen ikke klare jobben er du i gode hender på sykehuset, da får du hjelp. Jeg måtte ha hjelp i form av klipping og sugekopp, men det gikk også greit selv om det var skremmende der og da) Det beste tipset er nok å ikke låse seg, ikke spenne seg. Fokuser på hendene dine, knytter du hendene knytter du også andre muskler i kroppen. Prøv å "åpne opp" hele kroppen og slapp av i hendene. Jeg personlig synes riene ble dobbelt så vonde og mye vanskeligere å takle liggende, når jeg sto oppreist gikk det mye bedre. Prøv deg frem litt. Se på riene som en bølge, den blir vondere og vondere og vondere til den når toppen, så forsvinner smerten gradvis til bølgen er over. Jeg telte, fant et tempo å telle i og da visste jeg at en rie varte til 12, og var vondest på 6-7. Jeg telte inni meg og visste mentalt at jeg måtte holde ut, holde ut til 7 også slapp det gradvis taket. Det gav en mental mestring, jeg visste at jeg bare måtte komme til 7 og tålte på den måten mer. Det er vondt, det er intenst, det er en helt utrolig rush, en ufattelig bragd, og en så utrolig stor opplevelse. Er nesten litt misunnelig på deg siden jeg aldri skal oppleve det igjen. Lykke til på ferden, snart er du mamma Hilsen firebarnsmor. Anonymous poster hash: e8a70...842
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #9 Skrevet 5. august 2016 Her skjedde ingenting når vannet gikk så det var ingenting å stritte i mot. Men ble jo satt i gang. La det som skjer skje, ikke tenk at det skal være sånn og sånn om det ikke er noe spesielt. Kroppen din har kontroll! Masse lykke til! ❤ Anonymous poster hash: 76246...598
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #10 Skrevet 5. august 2016 Her har du fått mange fine tips. Lykke til ❤️ Min vannavgang ble igangsatt, og det var den mest intense, men også min beste fødsel (av to). 1 time fra 3 cm til hun var ute! Snart er du mamma! ⭐️ Anonymous poster hash: a237a...2a0
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #11 Skrevet 5. august 2016 Jeg er kanskje rar,men prøv å nyt øyeblikket (timene 😂) vips er det over ! Anonymous poster hash: 7bb97...e9c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå