Gå til innhold

Overreagerer jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi satt ute og hørte på musikk, og en bil kjørte forbi. Kjæresten min sa hva slags bil det var, og jeg kommenterte at den ikke ligna på hans som er nøyaktig samme bilen men en annen farge. Denne bilen minnet meg om en annen bil, en jeg kjente før hadde slik en. Å ja, en du var sammen med? Spurte han. Nei, men jeg var litt interessert i han. Ble det noe på han da? Spør han. Ja, sa jeg, en gang.

Så spurte han om navnet, sjekket facebookprofilen hans og kommenterte at han ikke var pen. Virket sur en stund, men nektet da jeg spurte om han var det.

Så viste det seg etterhvert at han var det likevel, og kunne ikke skjønne hvorfor jeg dro frem ekskjærester nå? Jeg nektet for at det var det, eller at vi hadde hatt et forhold. Men det var ihvertfall en jeg hadde hora med! Svarte han.

Jeg blir både såra, fornærmet og lei meg. For det første var det han som spurte og vedkommende var en del av mine barndoms sommere i flere år før vi hadde en one night stand. Overreagerer jeg eller er jeg lite taktfull? Det var jo bilen som var temaet, jeg relaterte bare til den, at jeg en gang lå med han som eide bilen var ikke i mine tanker da, men burde jeg lyve når han spør?

Anonymous poster hash: 18317...23c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han overreagerer ... Barnslig oppførsel.

Anonymous poster hash: b6d95...481

Skrevet

Hvis kjæresten min hadde sagt at det var en jeg hora med, så hadde jeg blitt lynforbanna. Herregud, hva slags syn er det han har på deg, for en utrolig stygg ting å si

Anonymous poster hash: 62d36...536
Skrevet

Den kjæresten hadde blitt en eks i det øyeblikket han sa jeg hadde horet med en annen mann!

Kom deg unna, mannen virker altfor sjalu til at det er sunt. Og holdningen han har overfor deg er ikke god. Dette blir trøbbel om du fortsetter forholdet. Mannen virker sykelig sjalu når han må google en du har hatt sex med én gang og etterpå påstår at du horet med mannen. Det at han deretter skylder det på deg "det var du som dro det opp" viser bare at denne mannen driver psykisk spill i tillegg til sine sykelige sjalusi.

Kom deg unna. Blir kvitt ham og spar deg selv for masse problemer i fremtiden!

Jeg tror jeg hadde sagt at jeg horer ikke for noen, heller ikke ham - og sagt at det er slutt, gjeldende fra her og nå og ingen rom for diskusjon!

Anonymous poster hash: 9a947...72d
Skrevet

Takk for svar. Han er sjalu, men til en viss grad er jo det litt søtt. Men jeg synes han drar det vel langt av og til, og har stort sett "gode" forklaringer i ettertid.

Skrevet

Takk for svar. Han er sjalu, men til en viss grad er jo det litt søtt. Men jeg synes han drar det vel langt av og til, og har stort sett "gode" forklaringer i ettertid.

Jaja, hvis du synes det er søtt å bli kalt for hore, så er jo det opp til deg

Anonymous poster hash: 62d36...536

Skrevet

Syntes han virket veldig sjalu. Du har jo rett til å ha hatt et sexliv før du møtte han. Og du nevnte det jo så vidt. Var jo han dom spurte om dere hadde hatt sex, og han fikk svar. Han har ingen rett til å si at du har horet rundt. Jeg hadde blitt veldig sint om noen hadde sagt dette til meg.

Skrevet

Jaja, du får fortsette dette forholdet da. Blir ikke så søtt lenger den dagen du sitter med barn med denne mannen, han kontrollerer livet ditt, kjefter på deg om du hilser på en bekjent, at du har mannlige kolleger, at du går ut med venninner, når han krever å lese loggen din på sosiale medier og telefon, når han ringer deg hele tiden om du er ute, når du blir kjeftet huden full fordi du ikke kan gi en forklaring han godtar på at du ble ti minutter lenger på butikken enn du sa du skulle osv. osv. osv.

At du synes at denne sjalusien er søt viser at du har problemer. Du har problemer med å forstå at sjalusi ikke har noe med kjærlighet å gjøre, og definitivt ikke har med styrken i kjærlighet å gjøre. Sjalusi er det motsatte. Sjalusi er manglende selvtillit (som regel hos begge), sjalusi er frykt, sjalusi er kontrollbehov, sjalusi som gir seg uttrykk slik du beskriver er komplett mangel på respekt. Bortforklaringer i etterkant er manglende vilje og evne til å gi en unnskyldning, manglende vilje og evne til å ta ansvar for egne handlinger.

Fortsett forholdet og du vil huske disse ordene på et senere tidspunkt. Husk da at du valgte det selv - helt bevisst valgte du et elendig forhold med en mann som ikke respekterer deg, som kontrollerer deg, som ikke er glad i deg. Han er glad i hva han tror du representerer for ham, men han har ingen respekt for deg eller riktige følelser for deg. Men det er det du ønsker å lure deg selv til å tro fordi du ikke tør være alene. Og dermed blir du det perfekte offer for en slik mann. Du finner på alle mulige unnskyldninger for å akseptere hans uakseptable oppførsel.

Fortsetter du forholdet så husk det jeg har skrevet. Ting blir ikke bedre, det blir verre. Kom deg unna så fort som mulig. Og få for all del ikke barn med mannen!!!

Anonymous poster hash: 9a947...72d

Gjest Antarctica
Skrevet

Han er jo en kontrollerende psyko.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...