Gå til innhold

Jeg vil egentlig bare ha 2 barn, jeg..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men de hersens hormonene! Instinktene gjør at jeg vil ha flere barn. Han yngste er 10 mnd og jeg kjenner det allerede, trangen til å få flere barn... Jeg er så lei av det! Noe som kan hjelpe? Jeg blir ikke babysyk av å se andres babyer, tvert imot, men det er noe med mannen... Han vil gjerne ha så mange barn som mulig før vi blir gamle og grå, men jeg vil ikke. Hjelper ikke at han er villig liksom! 

Jeg sliter med det og er redd for at jeg en dag gjør noe dumt, dvs blir gravid med vilje. Nå er jeg rasjonell, men jeg blir irrasjonell med én gang hormonene setter inn, det er en så sterk drift. Mine svangerskap er fæle, jeg spyr heldigvis lite (10-15 ganger), men jeg får en ekstrem bekkenløsning som er kjempevond, og så må jeg ta 2 sprøyter daglig i magen fra dag 1, noe jeg mildt sagt er livredd for pga arr i magen og smerter. Gråt meg gjennom hele det forrige svangerskapet pga det :( Og forrige fødsel var driiiiiiiiiiitvond (indusert). 

Allikevel så glemmer jeg det innimellom og "blir gal". Jeg synes det holder med 2 barn. Jeg vil fokusere på dem, min helse og så videre, ikke ny baby og svangerskap. Føler ikke jeg har kontroll over meg selv :o Særlig ikke rett for eggløsning. 

Tips?

Anonymous poster hash: 13851...1d9
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hormonspiral.

Anonymous poster hash: 2bbbd...a22

Skrevet

Hormonspiral.

Anonymous poster hash: 2bbbd...a22

Kan ikke ha spiral, og kan ikke bruke hormonprevensjon. Har snakket med legen. 

Skrevet

Kobber spiral?

Blir straks fruktbar igjen, om du så ønsker. Ingen hormonet. Men du må ha legetime for å få den ut, så ikke gult like enkelt som med å bare droppe kondom, eller bare hoppe avvi svingen.

Anonymous poster hash: 5246b...d8d

Skrevet

Sterilisering?

Det gjorde jeg :)

Anonymous poster hash: 80d76...efb
Skrevet

Kobber spiral?

Blir straks fruktbar igjen, om du så ønsker. Ingen hormonet. Men du må ha legetime for å få den ut, så ikke gult like enkelt som med å bare droppe kondom, eller bare hoppe avvi svingen.

Anonymous poster hash: 5246b...d8d

Jeg kan ikke bruke spiral. 

Skrevet

Sterilisering?

Det gjorde jeg :)

Anonymous poster hash: 80d76...efb

Jeg har vurdert det :) Men er bare halvveis til 50 :P Kan hende jeg vil ha (og at det er fornuftig å få) en attpåkladd om 5-10 år, det er noe med det. Hadde jeg vært 35 år hadde jeg nok følt meg sikrere på det :) 

Prøvde cerazette en stund (dempet sexlyst er bare positivt for min del), men blødde hele tiden i  3 måneder så ga opp :( 

Skulle vært en ufarlig pille mot sånt :) 

Skrevet

Jeg har vurdert det :) Men er bare halvveis til 50 :P Kan hende jeg vil ha (og at det er fornuftig å få) en attpåkladd om 5-10 år, det er noe med det. Hadde jeg vært 35 år hadde jeg nok følt meg sikrere på det :)

Prøvde cerazette en stund (dempet sexlyst er bare positivt for min del), men blødde hele tiden i 3 måneder så ga opp :(

Skulle vært en ufarlig pille mot sånt :)

Jeg er 40, fikk tilbud om sterilisering ifm keisersnittet. Jeg takket nei, så du trenger ikke å være sikker selv ved 35 eller 40. Ingen vet hvordan en tenker når en blir så og så gammel..

Akkurat nå sniffer jeg inn lukta på min nyfødte baby, og tenker at jeg er veldig glad for at jeg ikke sterilliserte meg... Kan hende jeg har lyst på en til snaaaart..😍

Anonymous poster hash: 0846e...afe

Skrevet

Jeg har det ganske likt. Er helt FERDIG med barn, har hatt to forferdelige svangerskap og er så glad jeg ikke må gjennom det igjen, vi har ingen familie rundt oss, to er akkurat det vi klarer, i blant føles det for mye, likevel tar jeg meg selv i å tenke at det hadde vært koselig med en liten lillesøster/bror..fatter det ikke, det blir ikke koselig! Det blir tungt og strev og sykdom og krangel og trass, haha.. tåler heller ikke hormonprev. Og spiral falt ut igjen, foreløpig bruker vi kondom men det er ingen varig løsning for oss. Tenker sterilisering men har ventet litt enda...jeg er 34 da så eldre enn deg. Vet ikke hvor slike tanker kommer fra og jeg kan vel ikke skylde på hormoner...

Anonymous poster hash: bfae2...9c1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...