Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #1 Skrevet 5. august 2016 Er du utdannet kunstner, isåfall hva gikk studiet ut på? Kan jeg som lager kunst(malerier) kalle meg for kunstner uten en slik utdannelse? Anonymous poster hash: d3264...5e9
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #2 Skrevet 5. august 2016 Kunstner er dessverre ikke en beskyttet tittel. Jeg har bare gått på vgs (musikk) og kaller meg IKKE musiker. Anonymous poster hash: 2b545...c32
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #3 Skrevet 5. august 2016 Selger du bilder , har utstillinger på gallerier og lever på det profesjonelt? Om ikke kan du ikke kalle deg kunstner, alle kan jo lage bilder. Kan jeg kalle meg danser fordi jeg danser magedans på den lokale klubben, bare fordi vi har oppvisninger? Er jeg sanger fordi jeg synger til døtrene mine? Er faktisk kunstutdannet og jobber utøvende men kaller meg ikke kunstner. De eneste som kaller seg kunstnere er ofte de som ikke er det, for å prøve å overbevise ( om ikke alpeluen og moccasinene overbeviser folk). Anonymous poster hash: 65a70...795
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #4 Skrevet 5. august 2016 Selger du bilder , har utstillinger på gallerier og lever på det profesjonelt? Om ikke kan du ikke kalle deg kunstner, alle kan jo lage bilder. Kan jeg kalle meg danser fordi jeg danser magedans på den lokale klubben, bare fordi vi har oppvisninger? Er jeg sanger fordi jeg synger til døtrene mine? Er faktisk kunstutdannet og jobber utøvende men kaller meg ikke kunstner. De eneste som kaller seg kunstnere er ofte de som ikke er det, for å prøve å overbevise ( om ikke alpeluen og moccasinene overbeviser folk). Anonymous poster hash: 65a70...795 Ja du har nok rett her, jeg tenkte det samme selv... HI Anonymous poster hash: d3264...5e9
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #5 Skrevet 5. august 2016 Men å kalle seg amatørkunstner må være lov? Anonymous poster hash: d3264...5e9
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #6 Skrevet 5. august 2016 Det er mange titler som ikke er beskyttet, som kunstner, så hvem som helst kan kalle seg kunstner. Ingeniør er heller ikke beskyttet, men det kreves praksis (og mange fler) Kunstner krever ikke praksis. Så kall deg kunstner om du vil Jeg har gått på mye forskjellig som har med kunst og gjøre, men aldri høyskole eller universitet. Jeg har også hatt utstillinger, og levde en stund som selvstendig næringsdrivende med kunst, men kalte meg aldri kunstner. Tittelen kunstner er noe svevende og mange som ikke kan noe om kunst kaller seg for kunstner, så for meg føltes det stigmatiserende å kalle meg kunstner. Når noen spør hva jeg jobber med, svarer jeg konkret hva jeg driver med, aldri at jeg er kunstner For, når jeg sier hva jeg driver med får jeg ofte til svar "ah så du er en sånn kunstner du da?" Hehe... Så, for meg er ikke den tittelen noe positivt Anonymous poster hash: 687f6...28d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå