Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #1 Skrevet 4. august 2016 Jeg var på byn med en venn av meg å vi satt først inne å drakk en stund før vi gikk ut å satt å drakk der en stund. Når det begynte å regnet så ville jeg gå inn,selv om det var tak over så ble jeg våt. Så jeg sier til han " Jeg går inn jeg". Da ble han kjempe sur fordi han syns jeg var uhøflig som ikke spurte "skal vi gå inn? " Jeg syns det blir teit å spørre om vi skal gå inn når jeg hadde gått inn uansett hva han svarte. Jeg var kald og ble våt når det regnet så da ville jeg inn. Hadde jeg spurt om vi skulle gå inn å han hadde svart at han ville sitte lengre ute,så hadde det vel vært uhøflig av meg å bare gå inn likevel selv om han svarte at ikke ville inn. Er det ikke å overreagere med å bli så sur på meg? Han var ikke full eller noe sånt heller.. Anonymous poster hash: 550b0...0a0
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #2 Skrevet 4. august 2016 Jeg ville ordlagt meg anderledes enn du gjorde... "nå blir vi våt, la oss gå inn" "skal vi gå inn så vi slipper å bli våt" "bli med inn så vi slipper å bli våt" "jeg blir våt og kald, la oss gå inn" Jeg ville stusset om du helt ut av det blå bare sa "jeg går inn jeg", for da virker det som om du vil gå inn alene. Men om du var en venninne så ville jeg trolig kjent deg såpass at jeg ville spurt, fordi du blir "våt/kald?", hun ville bekreftet og saken var over. Jeg har vært borti en venninne som kunne si som deg, hun var et mareritt å være ute sammen med (og vi har ikke kontakt i dag), hun mente da at hun gikk inn, om jeg ble med var helt uinteressant for henne. Hun tålte rett og slett ikke alkohol. Fra hun hadde mer enn en øl innabords (trengte ikke være full) så ble hun rett og slett litt pussig. Kunne bare gå inn eller ut uten å si et ord, bare gå på do uten å si fra, gå seg en tur uten å si fra osv. Ikke særlig morsomt når det bare var oss to ute. Du sier at det er teit å spørre fordi du ville gått inn uansett - men det er uansett høflig å spørre, ikke bare informere. Jeg synes ikke det er en stor sak, men synes det er sosialt klumsete av deg å si det som du gjorde uten å si noe mer. Det gir inntrykk av at du driter i selskapet du har, at det ikke betyr noe for deg. Var nok en overreaksjon fra hans side, men jeg synes du skal ta dette til deg, for hadde du formulert deg på en bedre måte så hadde du unngått å støte ham. Anonymous poster hash: f5c21...664
Ladybird2014 Skrevet 4. august 2016 #3 Skrevet 4. august 2016 Du virker litt ufølsom når du bare sier at du går inn. Jeg hadde sagt "Jeg vil gå inn jeg, blir du med?" Da kunne du gått inn uavhengig om han ville bli med, og du slapp å virke uinteressert/ekskluderende.
the amazing spidermamma Skrevet 5. august 2016 #4 Skrevet 5. august 2016 Dere høres jo kitt merkelige ut begge to. Men jeg synes det ville ha vært mer hyggelig av deg å spørre om dere skulle gå inn sammen. Når du sier at du går inn, ligger det liksom implisitt at han ikke er med i regnestykket. Hvis du hadde sagt noe sånt som 'nei, nå går vi inn, synes du ikke? Jeg blir våt' og han ikke vil, SÅ kan du si at du går inn likevel, (men det er hyggelig hvis han blir med). Hvis han da insisterer på å sitte ute, synes jeg han er litt sær.
Gjest Antarctica Skrevet 5. august 2016 #5 Skrevet 5. august 2016 Hadde glatt sagt "jeg går inn." Hvis det måtte utdypes ville jeg ha lagt til "her er det kaldt og vått." Det er mye mer uhøflig å la andre sitte og fryse enn å formulere seg uten spørsmålstegn. Ta ansvar for egne behov.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #7 Skrevet 5. august 2016 Jeg var på byn med en venn av meg å vi satt først inne å drakk en stund før vi gikk ut å satt å drakk der en stund. Når det begynte å regnet så ville jeg gå inn,selv om det var tak over så ble jeg våt. Så jeg sier til han " Jeg går inn jeg". Da ble han kjempe sur fordi han syns jeg var uhøflig som ikke spurte "skal vi gå inn? " Jeg syns det blir teit å spørre om vi skal gå inn når jeg hadde gått inn uansett hva han svarte. Jeg var kald og ble våt når det regnet så da ville jeg inn. Hadde jeg spurt om vi skulle gå inn å han hadde svart at han ville sitte lengre ute,så hadde det vel vært uhøflig av meg å bare gå inn likevel selv om han svarte at ikke ville inn. Er det ikke å overreagere med å bli så sur på meg? Han var ikke full eller noe sånt heller.. Anonymous poster hash: 550b0...0a0 Slitsomt å lese innlegg hvor og/å regelen er totalt fraværende. Det blir som å lese skolestilen til en 8-åring. Anonymous poster hash: 7c4e2...a65
Blondzilla Skrevet 5. august 2016 #8 Skrevet 5. august 2016 Han overreagerer. Jeg har en sånn venninne som reagerer sånn på alle mulige bagateller. Hun kan ringe dagen etterpå å ta det opp fordi hun er så jævla krenket. Helt sprø ting som at hun ikke likte tonefallet jeg sa hei til kompisen hennes på for eksempel. Hun er så ufattelig slitsom. Jeg prøver å fade ut det vennskapet, men vi har mange felles kjente så det er ikke så lett.
Yellow Brick Road Skrevet 5. august 2016 #9 Skrevet 5. august 2016 Jeg skjønner han godt. Jeg hadde vel ikke blitt direkte sur, men hadde nok reagert om jeg satt ute sammen med noen og så sa den andre plutselig "Jeg går inn". Jeg ville ha tenkt at den personen manglet noe sosial kompetanse eller normal omgangstone. Det er mange hyggelige måter å si det der på.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #10 Skrevet 5. august 2016 Haha. Så slitsomme liv folk må ha. Enn å bli sur for noe sånt. Anonymous poster hash: 2bbaa...1d3
SuperFries Skrevet 5. august 2016 #11 Skrevet 5. august 2016 Det er da helt vanlig å si sånt, er det ikke det da? Her jeg bor er der i alle fall helt vanlig. Ingen her ville blitt fornærmet for det.
Mummy79 Skrevet 5. august 2016 #12 Skrevet 5. august 2016 Overreagerer, når dere har vært sammen hele kvelden, er det gitt at du ønsker at han blir med, uten at du trenger å si det
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå