Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #1 Skrevet 4. august 2016 På Mandag er første dag igjen i barnehagen etter ferie. Og jeg gruer meg. Hun blir 3 år i November. De siste 3 månedene har vi slitt ekstremt med raseriutbrudd på henne. Hvis hun ikke får lukke igjen porten selv til barnehagen legger hun seg ned å skriker. (Det er bare sånne små unødvendige ting hun blir sint for). VELDIG sint. Får hun ikke DÈN leken ett annet barn allerede leker med er helvette løs. Nå nevnte jeg bare 2 ting, men lista er lang. Hjemme er hun en helt annen, sier takk for maten etter hun har spist, rydder etter seg, er aldri noe problem og få henne i seng. Men hun er et monster blitt i barnehagen! Hva tenker dere barnehageansatte om dette? Jeg spørr fordi når jeg henter henne - er det BARE hun som oppfører seg slik. Andre barn løper bort til foreldrene og blir med til bilen, sier hade til barna med ett smil. Mens vår hylskriker så fort hun må ta på seg sko. (Alle har jo sånne dager - men hver dag i flere uker!?) hun er som sagt blid og fornøyd hele dagen hjemme. Jeg føler at de ansatte tror hun ikke har det bra hjemme i og med hun er sånn HVER dag i barnehagen. (Skal nevnes at hun er snill i bhg ellers altså, men dette er kun når vi leverer/henter, noe som da kan se ut som at vi gjør en ekstremt dårlig jobb hjemme som foreldre). Det begynner å bli direkte flaut. Og jeg gruer meg ekstremt jeg Skjønner bare ikke hvorfor hun er så snill hjemme og SÅ trass der Ble litt langt innlegg dette her Anonymous poster hash: da7b1...81b
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #2 Skrevet 4. august 2016 Jobberbi bhg. Ser ofte dette. Det er seperasjons angsten. Når dere er ute av syne....ja da har ungen det finfint. Si rolig adjø, og GÅ....... DET ER NOK STILT FØR DERE NÅR PORTEN..... LYKKEVTIL. Anonymous poster hash: 92d76...26b
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #3 Skrevet 4. august 2016 Jeg kan love deg 100 % at det er ikke bare deres barn som gjør dette. Dette har de ansatte sett før, og jeg kan ikke tenke meg at de tror dere er dårlige foreldre bare ut i fra dette. Selv den søteste lille uskyldige tass kan bli et lite monster når de blir hentet Det betyr ikke at dere er dårlige foreldre. Ha dur ikke snakket med de ansatte om dette? Gjør det, hør om de har noen gode tips til dere Hilsen barnehageansatt Anonymous poster hash: e91f5...19e
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #4 Skrevet 4. august 2016 På Mandag er første dag igjen i barnehagen etter ferie. Og jeg gruer meg. Hun blir 3 år i November. De siste 3 månedene har vi slitt ekstremt med raseriutbrudd på henne. Hvis hun ikke får lukke igjen porten selv til barnehagen legger hun seg ned å skriker. (Det er bare sånne små unødvendige ting hun blir sint for). VELDIG sint. Får hun ikke DÈN leken ett annet barn allerede leker med er helvette løs. Nå nevnte jeg bare 2 ting, men lista er lang. Hjemme er hun en helt annen, sier takk for maten etter hun har spist, rydder etter seg, er aldri noe problem og få henne i seng. Men hun er et monster blitt i barnehagen! Hva tenker dere barnehageansatte om dette? Jeg spørr fordi når jeg henter henne - er det BARE hun som oppfører seg slik. Andre barn løper bort til foreldrene og blir med til bilen, sier hade til barna med ett smil. Mens vår hylskriker så fort hun må ta på seg sko. (Alle har jo sånne dager - men hver dag i flere uker!?) hun er som sagt blid og fornøyd hele dagen hjemme. Jeg føler at de ansatte tror hun ikke har det bra hjemme i og med hun er sånn HVER dag i barnehagen. (Skal nevnes at hun er snill i bhg ellers altså, men dette er kun når vi leverer/henter, noe som da kan se ut som at vi gjør en ekstremt dårlig jobb hjemme som foreldre). Det begynner å bli direkte flaut. Og jeg gruer meg ekstremt jeg Skjønner bare ikke hvorfor hun er så snill hjemme og SÅ trass der Ble litt langt innlegg dette her Anonymous poster hash: da7b1...81b Jobber også i bhg. Ser dette veldig ofte. Kan trøste deg med at barn tester de de føler seg trygg på og som vet at de blir elsket uansett hva de gjør. Det er et sunnhetstegn. Noen gjør det ikke, uten at det i seg selv er bekymringsverdig. Det går nok over. :-) Anonymous poster hash: 50757...2f9
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #5 Skrevet 4. august 2016 Tusen takk for svar, nå ble jeg litt lettere og kan sove godt, hehe Anonymous poster hash: da7b1...81b
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #6 Skrevet 4. august 2016 Jeg kan love deg 100 % at det er ikke bare deres barn som gjør dette. Dette har de ansatte sett før, og jeg kan ikke tenke meg at de tror dere er dårlige foreldre bare ut i fra dette. Selv den søteste lille uskyldige tass kan bli et lite monster når de blir hentet Det betyr ikke at dere er dårlige foreldre. Ha dur ikke snakket med de ansatte om dette? Gjør det, hør om de har noen gode tips til dere Hilsen barnehageansatt Anonymous poster hash: e91f5...19e Takk ❤ Har ikke snakket sånn ordentlig om det, nei.. Men er det vanlig dere ser barn som er slik nesten hver dag? Hadde bare skjedd en gang i ny og ned hadde jeg ikke bekymret meg. (4 dager i uken ca er hun slik ved henting og levering). Så hun har som regel EN dag i uka hun er blid da, haha 🙈 og dette har pågått i maaaaange uker Anonymous poster hash: da7b1...81b
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #7 Skrevet 4. august 2016 Takk ❤ Har ikke snakket sånn ordentlig om det, nei.. Men er det vanlig dere ser barn som er slik nesten hver dag? Hadde bare skjedd en gang i ny og ned hadde jeg ikke bekymret meg. (4 dager i uken ca er hun slik ved henting og levering). Så hun har som regel EN dag i uka hun er blid da, haha 🙈 og dette har pågått i maaaaange uker Anonymous poster hash: da7b1...81b Er en helt annen atferd på barn som ikke har det bra hjemme. Feks barn som gjør akkurat som foreldrene sier uten en eneste protest uansett hva, som sitter stille på stolen sin ol, det er mer bekymringsverdig vil jeg påstå. Er en del av barnets utvikling å teste foreldrene sine noe voldsomt (noen mer enn andre). Anonymous poster hash: 50757...2f9
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #8 Skrevet 4. august 2016 Er en helt annen atferd på barn som ikke har det bra hjemme. Feks barn som gjør akkurat som foreldrene sier uten en eneste protest uansett hva, som sitter stille på stolen sin ol, det er mer bekymringsverdig vil jeg påstå. Er en del av barnets utvikling å teste foreldrene sine noe voldsomt (noen mer enn andre). Anonymous poster hash: 50757...2f9 Godt å høre! :-) Men dere som jobber der og ser barna hver dag - når pleier denne perioden å gå over? 3 års alder kanskje? Anonymous poster hash: da7b1...81b
hms33 Skrevet 5. august 2016 #9 Skrevet 5. august 2016 Men har du snakket med henne om det?? En treåring kan du vel snakke med og spørre hvorfor hun gjør sånn? Og forklare at dette ikke er greit!! Lage avtaler om hvordan ting skal være ved levering og henting.
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #10 Skrevet 5. august 2016 Men har du snakket med henne om det?? En treåring kan du vel snakke med og spørre hvorfor hun gjør sånn? Og forklare at dette ikke er greit!! Lage avtaler om hvordan ting skal være ved levering og henting. Ja. Også blir det sånn. Du har nok ikke et barn med over gjennomsnittet sterk vilje. Hi: jeg ser dette nesten daglig når jeg leverer i bhg. Noen ganger er det meg. Ta ledelsen, vær tydelig og som hun over sier: gjør prosessene korte. Skriker hun og vil ikke ta på seg sko når dere skal hjem, ta henne under armen og gå uten dramatikk (fra din side, resten kan jo se dramatisk ut...). Ville hun lukke porten, så lukk den opp og si hun kan lukke den. Finner hun på masse tull av det, så si du går i forveien inn i bhg. Lettere sagt enn gjort.. Jeg vet.. Vi har hatt mange greier og er det slutt på en ting, dukker det opp noe annet. Men i det lange løp blir det bedre bare jeg forsøker å være rolig og tar ledelsen. Anonymous poster hash: 23cdd...e28
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #11 Skrevet 5. august 2016 Det kommer helt an på hvordan du tar det! Hvis du duller og daller så tenker jeg at du gjør en dårlig jobb og at det ville være lettere for deg og henne om du endret det. Dersom du takler det varmt men konsekvent så hadde jeg tenk uff så slitsomt, men bare fortsett som du gjør så blir det bedre. Anonymous poster hash: 44631...5e9
Anonym bruker Skrevet 5. august 2016 #12 Skrevet 5. august 2016 3 års alderen er en herlig tid Slapp av, det er ikke bare hos dere. Har måtte bære mine ut av bhg. skrikende mange ganger. De vi absolutt ikke hjem. Tenkte litt som deg i begynnelsen. Snakk med de ansatte. De har kanskje noen tips? Anonymous poster hash: 3dfe7...6d6
Mostly Harmless Skrevet 5. august 2016 #13 Skrevet 5. august 2016 Vår gutt hadde en periode da han enten ble rasende eller brøt ut i krampegråt når vi kom for å hente. Vi måtte dra ham frem fra under bord og tvinge fingrene løs fra dørhåndtak. Legg til at han løp jublende inn i avdelingen hver morgen, så har du oppskriften på å føle deg som en skikkelig dårlig forelder. Personalet i barnehagen så jo ikke protestene på å reise hjemmefra om morgenen. Han taklet rett og slett ikke så godt å avbryte det han holdt på med, selv ikke når han ble godt forberedt på hva som skulle skje. Nå er han fire, og han takler nå å avslutte leken med fatning, både hjemme og i barnehagen. Heldigvis.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå