Gå til innhold

Jerntilskudd til lite barn

Anbefalte innlegg

Skrevet

Datteren min er 22 mnd gammel og har fått påvist jernmangel. Jeg regna jo med det, for hun spiser omtrent ingenting.

Så hun skal altså ha en ganske stor mengde jern (3 ml) to ganger om dagen i 3 mnd!! Men hun skriker, vrir seg unna, spytter, brekker seg.... Vilt mareritt!!

Noen som har gitt noen form for jern til små barn som kanskje ikke er så vond på smak og vanskelig å gi??

Anonymous poster hash: ff8f4...466

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dessverre. Startet med jerntilskudd til min premature jente når hun var 5 dager gammel.

Brukte transprøyte og la det langt bak i kinnet, da kan de ikke bruke tunga like mye for å spytte ut.

Så må du velge. Jeg hadde bare holdt fast og gjort klart at noe må man enda det smaker vondt. Eller lokke med sjokkis, gave eller lignende om hun gjør det uten protester.

Skrevet

Begge mine premature barn har tatt neofer uten problemer. Jeg vet imidlertid at mange bruker niferex i stedet. Dette tror jeg må kjøpes i Sverige.

Anonymous poster hash: 5f217...7d3

Skrevet

Datteren min er 22 mnd gammel og har fått påvist jernmangel. Jeg regna jo med det, for hun spiser omtrent ingenting.

Så hun skal altså ha en ganske stor mengde jern (3 ml) to ganger om dagen i 3 mnd!! Men hun skriker, vrir seg unna, spytter, brekker seg.... Vilt mareritt!!

Noen som har gitt noen form for jern til små barn som kanskje ikke er så vond på smak og vanskelig å gi??

Anonymous poster hash: ff8f4...466

3 ml er 27 mg, så du kan bare kjøpe 27 mg-tabletter fra Nycoplus, knuse og blande i syltetøy eller noe liknende. (Helst ikke yoghurt mtp opptaket.)

(Du har selvfølgelig gitt henne den iskald og i små doser så langt bak i halsen som mulig mens du/hun holder for nesen?)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...