Gå til innhold

Dere med barnehagebarn som ikke går enda!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva skal de ha på bena når de nå har begynt/begynner i bhg.?

Min på 15 mnd. går ikke enda, bare langs med ting.

Finnes det noen tynnere varianter av stonz for eksempel? De er jo kjekke på vinteren (men regner med barnet går til da, innen 1 mnd. eller 2 kanskje..)

Anonymous poster hash: 91aeb...0ce

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sko?

Anonymous poster hash: 1e463...7f6

Skrevet

Tynnere skoposer, skinntøfler, sokketøfler, eller en behagelig støttende sko (de er ikke ute i timesvis likevel, foten skal bekyttes mot harde gjenstander, grus, glasskår og det som måtte være...

Anonymous poster hash: f48a8...c51

Skrevet

Men barn som ikke går burde jo ikke ha sko på bena?

Skrevet

Tynnere skoposer, skinntøfler, sokketøfler, eller en behagelig støttende sko (de er ikke ute i timesvis likevel, foten skal bekyttes mot harde gjenstander, grus, glasskår og det som måtte være...

Anonymous poster hash: f48a8...c51

Det er stor sjangs for at selv de minste er ute i timesvis i august hvis det er ok vær

Anonymous poster hash: 21791...df8

Skrevet

Men barn som ikke går burde jo ikke ha sko på bena?

Hvorfor ikke?

Anonymous poster hash: daad7...16a

Skrevet

Hvorfor ikke?

Pga motorikk og viktig utvikling av muskulatur

Anonymous poster hash: bf700...1c4

Skrevet

Hvorfor ikke?

Jeg mener, inne bør de jo gå mest mulig barbeint, men når barnet går litt langs vegger ol ute, er ikke et par gode sko med på å støtte foten?

Jeg vet ikke altså, jeg bare spør fordi jeg lurer:)

Skrevet

Begge mine brukte fotposer frem til de kunne gå selv.

Anonymous poster hash: db335...7a7

Skrevet

Fordi foten skal få utvikle seg uten sko på bena så lenge barnet ikke kan gå enda. Så lenge som mulig uten sko har jeg hørt og lest hvertfall.

Dessuten har jeg prøvd sko på barnet, å han blir jo bare hemmet av de klumpene på bena når han bare skal krabbe seg frem. Derfor tenkte jeg kanskje noen hadde noen tips til meg.

Skrevet

Fordi foten skal få utvikle seg uten sko på bena så lenge barnet ikke kan gå enda. Så lenge som mulig uten sko har jeg hørt og lest hvertfall.

Dessuten har jeg prøvd sko på barnet, å han blir jo bare hemmet av de klumpene på bena når han bare skal krabbe seg frem. Derfor tenkte jeg kanskje noen hadde noen tips til meg.

OK:)

Da mine var så små hadde de på strikkelabber når vi var ute og lekte. De er varme og slitesterke, så det funket for oss. De hadde eg stort lager med strikkelabber ;)

Skrevet

Jeg tror ikke det skaper store vanskeligheter for fotens utvikling å ha på sko i tre timer per dag. Det blir liksom ikke helt det samme som å snøre føttene på tradisjonelt vis.

Sko eller skoposer funker fint begge deler, bruk det dere har.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...