Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #1 Skrevet 4. august 2016 I hvilken livsfase var du i? (jobb, studie). Hva studerte du? Hvor gammel var du? Jeg er student, 28 år har 4 år igjen av studiet og er babysyyyyyyyyyyyyk! Men er redd jeg egentlig bør vente så jeg kommer meg lengere i studiet. Anonymous poster hash: b2bc7...e48
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #2 Skrevet 4. august 2016 Hm... Det holder ikke å være babysyk i hvert fall. Greit å huske på at babyer blir større og at de skal følges opp. Kan du se for deg familieliv med barn? Ja, da er du i alle fall nærmere Kjenner flere som har studert og fått barn. Det er absolutt ingen hindring bare man greier å være strukturert. Hvis du jobber ved siden av studier vil du få både foreldrepenger fra nav og foreldrestipend fra lånekassen. Anonymous poster hash: 1cbfc...74a
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #3 Skrevet 4. august 2016 Det kommer an på hva du studerer? Anonymous poster hash: 6653e...e55
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #4 Skrevet 4. august 2016 Jeg var nygift, vi hadde akkurat kjøpt hus og jeg hadde full jobb. Var 27 år da eldste ble født. Anonymous poster hash: d02e9...940
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #5 Skrevet 4. august 2016 Jeg ventet til jeg var ferdig med mastergraden. Da var jeg 27. Mannen ville vente til jeg hadde fått meg fast jobb også. Det klaffa uansett ikke med en gang, fikk barn da jeg var 29, da hadde jeg to års erfaring fra arbeidslivet og vi eide egen bolig. Fast jobb hadde jeg også. Vi fikk et kolikkbarn og en haug andre utfordringer, og da var jeg kjempeglad for at jeg hadde full lønn i permisjonstida, og en fast jobb å komme tilbake til. Jeg hadde aldri orka studier/jobbsøking mens jeg var i permisjon. Hadde ganske krevende baby. Var også deilig å ha god plass. Jeg var forsåvidt babysyk fra jeg var 22. Men hverdagen med baby er (som oftest) ikke så nusselig som man tror. Det er veldig slitsomt, ingen alenetid, lite søvn osv. Men det er verdt det, for all del Anonymous poster hash: 97368...269
Hjertefru Skrevet 4. august 2016 #6 Skrevet 4. august 2016 Var like gammel som deg og begge i fast jobb da jeg ble gravid. Men skal man vente til alt er på stell og "klart" blir det kanskje aldri. Syns ikke du skal vente så mye lenger jeg. Det kan jo ta litt tid også, å bli gravid. Er min erfaring. Mener at det finnes gode økonomiske ordninger for studentforeldre, uten å kjenne disse i detalj.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå