Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #1 Skrevet 4. august 2016 Og fortell litt om den! Ønsker oss katt, men vil vurdere nøye:) Anonymous poster hash: 77e06...bad
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #2 Skrevet 4. august 2016 Har britisk korthår. Ein roleg og barnevenleg katt. Vi henta vår hjå oppdrettar med tre barn, så folk vert forbausa over kor tålmodig og sosial han er med ungane. Vår katt er utekatt på sommaren, men er helst inne på vinterstid. God, mjuk og bamsete pus. Han er sosial, og legg seg gjerne ved sida av ungane når dei leikar, men vil helst ikkje ligge på fanget. Han røytar litt, noko som vert betre om vi børstar han, men ellers er det ikkje pelsstell. Anonymous poster hash: 583d4...2fc
Kanutten83 Skrevet 4. august 2016 #3 Skrevet 4. august 2016 (endret) Vi har Norsk Skogkatt. En veldig rolig og tålmodig katt, vi har 3 viltre barn og ingen har fått så mye som et klor eller bitt, men hun er vant til å bli håndert (vi klipper klør, dusjer osv uten problemer). Hun er ekstremt sosial, og følger etter oss overalt. Går barna på lekeplassen følger hun etter og blir der til barna kommer hjem. Er vi på hytta dilter hun etter når vi går tur. Egentlig kan man vel si at hun er en fantastisk familiehund forkledd som katt Krever litt pelstell når hun mister vinterpelsen, men vi grer henne ett par ganger i uka uansett da hun synes det er deilig Endret 4. august 2016 av Kanutten83
Ylva og Mathilde Skrevet 4. august 2016 #4 Skrevet 4. august 2016 Jeg har diverse lauskatter, både langhårete og korthårete, de er kosete, lekne, fantastisk selskap, renslige og trivelige. Jeg vil virkelig oppfordre deg til å revurdere tanken om rasekatt. Det er så mange katter der ute som behøver et hjem, og det er ikke riktig at det skal avles frem flere katter før alle har et godt hjem. Bare se på alle finingene her! http://www.dooa.no/omplassering/katt/
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #5 Skrevet 4. august 2016 2 siamesere. Vakre, sosiale, elsker unger, snill som dagen er lang, TÅLMODIG( den ene) pratsomme, ene er mere bedagelig og ikke så tøff til å klatre og har høydeskrekk, den andre er turbo og tror han er tøffere enn toget. Utrolig artige dyr. Anonymous poster hash: b8fa2...157
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #6 Skrevet 4. august 2016 Korat. Thailandsk rase. Bare et lag pels, stooore grønne øyne, veldig slank. Koraten er som en hund. Veldig knyttet til menneskene sine. Han følger oss over alt. Alltid på jakt etter et fang. Han har en helt særegen personlighet, om "snakker" mye. Vi har også en katt fra dyrebeskyttelsen, og den er en helt annen type.. mer typisk selvstendig katt som kommer og går etter eget forgodtbefinnende.. Anonymous poster hash: a5e8e...9a8
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #7 Skrevet 4. august 2016 Maine coon. Majestetisk katt med en utrolig morsom personlighet. Er ikke spesielt kosete, men det er mye selskap i han likevel Anonymous poster hash: 7fd6e...808
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #8 Skrevet 4. august 2016 Korat. Thailandsk rase. Bare et lag pels, stooore grønne øyne, veldig slank. Koraten er som en hund. Veldig knyttet til menneskene sine. Han følger oss over alt. Alltid på jakt etter et fang. Han har en helt særegen personlighet, om "snakker" mye. Vi har også en katt fra dyrebeskyttelsen, og den er en helt annen type.. mer typisk selvstendig katt som kommer og går etter eget forgodtbefinnende.. Anonymous poster hash: a5e8e...9a8 Han hater forøvrig kaldt vær, og har først nå begynt å knytte seg til barnet vårt som nå er 7. Vi hadde hatt katten et år når barnet ble født, og han var ikke overbegeistret for småbarnsavdeling.. Men ikke et problem utover at han har skygget banen litt når barnet har kommet 😊 Anonymous poster hash: a5e8e...9a8
Anonym bruker Skrevet 4. august 2016 #9 Skrevet 4. august 2016 Russisk blå😍 En fantastisk katt. Litt lengre hår enn normalen, men fantastisk flott. God lynne, snill, kosete og veldig hjemmekjær. Hun er en omplasseringskatt fra Dyrebeskyttelsen. Anonymous poster hash: f14c6...1f7
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #10 Skrevet 6. august 2016 Jeg har diverse lauskatter, både langhårete og korthårete, de er kosete, lekne, fantastisk selskap, renslige og trivelige. Jeg vil virkelig oppfordre deg til å revurdere tanken om rasekatt. Det er så mange katter der ute som behøver et hjem, og det er ikke riktig at det skal avles frem flere katter før alle har et godt hjem. Bare se på alle finingene her! http://www.dooa.no/omplassering/katt/ Seriøs katteoppdrett sprer gode holdninger om kattehold og er måten dette burde gjøres på, men i stedet er katt en forbruksvare for mange og det er veldig trist. Jeg er skeptisk til fremavling genfeil for å få et spesielt utseende, men ikke til å isolere eksisterende raser som har utviklet seg naturlig. Selv er jeg veldig skeptisk til dyrebeskyttelsen sine holdninger på flere måter. Jeg har observert pining av dyr for å "redde" dem, og klausuler i adopsjonskontrakten jeg ikke er villig til å signere på. Flere ganger har jeg opplevd løgn fra deres side om katter sin bakgrunn og helse. Jeg har også blitt mistenkeliggjort fordi jeg ønsket en kattunge som kunne sosialiseres inn i vår familie og bli vant til barn fremfor en voksen villkatt. De mente at voksne villkatter var best i familier med barn fordi disse var "trygge på seg selv". Barn fremstillte de som små psykopater som ville ødelegge et stakkars kattungesinn med sin uberegnelige oppførsel. Mistenker at det handler om at det ikke er vanskelig å finne hjem til kattunger, men de voksne kattene som ikke er sosialisert med mennesker er en utfordring. Mye fordi de ønsker at disse kattene skal holdes inne, noe jeg har forsøkt tidligere og opplevde at katten som hadde levd ute hele tiden trakk mot dørene og ville ut. Summen av dette har gjort at vi skaffer oss katt på annen måte. Vi er egoistiske nok til at vi primært vil ha katt for å ha et kjæledyr som passer inn i familien, de som formidler katter her stoler jeg ikke nok på til at jeg tar sjansen på å kjøpe fra dem. Anonymous poster hash: 77e06...bad
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #11 Skrevet 6. august 2016 Takk for svar og perspektiv til alle (Også Ylva), vil gjerne ha flere:) Anonymous poster hash: 77e06...bad
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #12 Skrevet 6. august 2016 Seriøs katteoppdrett sprer gode holdninger om kattehold og er måten dette burde gjøres på, men i stedet er katt en forbruksvare for mange og det er veldig trist. Jeg er skeptisk til fremavling genfeil for å få et spesielt utseende, men ikke til å isolere eksisterende raser som har utviklet seg naturlig. Selv er jeg veldig skeptisk til dyrebeskyttelsen sine holdninger på flere måter. Jeg har observert pining av dyr for å "redde" dem, og klausuler i adopsjonskontrakten jeg ikke er villig til å signere på. Flere ganger har jeg opplevd løgn fra deres side om katter sin bakgrunn og helse. Jeg har også blitt mistenkeliggjort fordi jeg ønsket en kattunge som kunne sosialiseres inn i vår familie og bli vant til barn fremfor en voksen villkatt. De mente at voksne villkatter var best i familier med barn fordi disse var "trygge på seg selv". Barn fremstillte de som små psykopater som ville ødelegge et stakkars kattungesinn med sin uberegnelige oppførsel. Mistenker at det handler om at det ikke er vanskelig å finne hjem til kattunger, men de voksne kattene som ikke er sosialisert med mennesker er en utfordring. Mye fordi de ønsker at disse kattene skal holdes inne, noe jeg har forsøkt tidligere og opplevde at katten som hadde levd ute hele tiden trakk mot dørene og ville ut. Summen av dette har gjort at vi skaffer oss katt på annen måte. Vi er egoistiske nok til at vi primært vil ha katt for å ha et kjæledyr som passer inn i familien, de som formidler katter her stoler jeg ikke nok på til at jeg tar sjansen på å kjøpe fra dem. Anonymous poster hash: 77e06...bad Så helt utrolig enig i dette! Har nøyaktig samme opplevelse og oppfatninger av dyrebeskyttelsen i Tromsø! Anonymous poster hash: cd517...b6e
Ylva og Mathilde Skrevet 6. august 2016 #13 Skrevet 6. august 2016 Seriøs katteoppdrett sprer gode holdninger om kattehold og er måten dette burde gjøres på, men i stedet er katt en forbruksvare for mange og det er veldig trist. Jeg er skeptisk til fremavling genfeil for å få et spesielt utseende, men ikke til å isolere eksisterende raser som har utviklet seg naturlig. Selv er jeg veldig skeptisk til dyrebeskyttelsen sine holdninger på flere måter. Jeg har observert pining av dyr for å "redde" dem, og klausuler i adopsjonskontrakten jeg ikke er villig til å signere på. Flere ganger har jeg opplevd løgn fra deres side om katter sin bakgrunn og helse. Jeg har også blitt mistenkeliggjort fordi jeg ønsket en kattunge som kunne sosialiseres inn i vår familie og bli vant til barn fremfor en voksen villkatt. De mente at voksne villkatter var best i familier med barn fordi disse var "trygge på seg selv". Barn fremstillte de som små psykopater som ville ødelegge et stakkars kattungesinn med sin uberegnelige oppførsel. Mistenker at det handler om at det ikke er vanskelig å finne hjem til kattunger, men de voksne kattene som ikke er sosialisert med mennesker er en utfordring. Mye fordi de ønsker at disse kattene skal holdes inne, noe jeg har forsøkt tidligere og opplevde at katten som hadde levd ute hele tiden trakk mot dørene og ville ut. Summen av dette har gjort at vi skaffer oss katt på annen måte. Vi er egoistiske nok til at vi primært vil ha katt for å ha et kjæledyr som passer inn i familien, de som formidler katter her stoler jeg ikke nok på til at jeg tar sjansen på å kjøpe fra dem. Anonymous poster hash: 77e06...bad Ja, det er ikke tvil om at de som har kjøpt en rasekatt til 4-10 000 kroner ikke er de som setter dem igjen på hytta eller dumper dem i skogen. Når det er sagt, metter disse avlede kattene et behov som de hjemløse burde ha fylt. Som den besatte kattedamen jeg er, blir jeg jo naturlig nok helt mo i knærne av abyssinere/siamesere/maine coon/skogkatter/korater/osv osv, men jeg kan ikke forsvare industrien så lenge de andre lider så veldig. (Tenk deg lidelsene under den voldsomme sprengkulden vinteren nå sist) Kjenner til at mange har blitt møtt av kjipe folk hos diverse Dyrebeskyttelse-avdelinger rundt om. Ble selv møtt med samme holdning, på tross av at jeg allerede har katter derifra, og har jobbet for dem, så jeg tok jo bare noen fra Finn i stedet. Poenget er, ikke avle frem flere katter før alle har det godt! (BEKLAGER for kupping HI. Jeg lover at det ikke blir mer utover dette)
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #14 Skrevet 6. august 2016 Ja, det er ikke tvil om at de som har kjøpt en rasekatt til 4-10 000 kroner ikke er de som setter dem igjen på hytta eller dumper dem i skogen. Når det er sagt, metter disse avlede kattene et behov som de hjemløse burde ha fylt. Som den besatte kattedamen jeg er, blir jeg jo naturlig nok helt mo i knærne av abyssinere/siamesere/maine coon/skogkatter/korater/osv osv, men jeg kan ikke forsvare industrien så lenge de andre lider så veldig. (Tenk deg lidelsene under den voldsomme sprengkulden vinteren nå sist) Kjenner til at mange har blitt møtt av kjipe folk hos diverse Dyrebeskyttelse-avdelinger rundt om. Ble selv møtt med samme holdning, på tross av at jeg allerede har katter derifra, og har jobbet for dem, så jeg tok jo bare noen fra Finn i stedet. Poenget er, ikke avle frem flere katter før alle har det godt! (BEKLAGER for kupping HI. Jeg lover at det ikke blir mer utover dette) Ingen grunn til å beklage, selv om jeg ikke er 100% enig med deg så skjønner jeg jo at det er kattevelferd du er opptatt av. Syns det er helt ok å ha dette viktige perspektivet i tråden. Anonymous poster hash: 77e06...bad
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #15 Skrevet 6. august 2016 Ja, det er ikke tvil om at de som har kjøpt en rasekatt til 4-10 000 kroner ikke er de som setter dem igjen på hytta eller dumper dem i skogen. Når det er sagt, metter disse avlede kattene et behov som de hjemløse burde ha fylt. Som den besatte kattedamen jeg er, blir jeg jo naturlig nok helt mo i knærne av abyssinere/siamesere/maine coon/skogkatter/korater/osv osv, men jeg kan ikke forsvare industrien så lenge de andre lider så veldig. (Tenk deg lidelsene under den voldsomme sprengkulden vinteren nå sist) Kjenner til at mange har blitt møtt av kjipe folk hos diverse Dyrebeskyttelse-avdelinger rundt om. Ble selv møtt med samme holdning, på tross av at jeg allerede har katter derifra, og har jobbet for dem, så jeg tok jo bare noen fra Finn i stedet. Poenget er, ikke avle frem flere katter før alle har det godt! (BEKLAGER for kupping HI. Jeg lover at det ikke blir mer utover dette) Valgte forøt fordi jeg øvrig ikke Finnkatt fordi jeg opplever at mange her lar huskatter få kull fordi det er så lett å bli kvitt dem. Syns det er vanskelig å handle "riktig", det beste hadde jo vært om alle ble formidlet gjennom få kanaler og ingen satte ut kattene sine når de ble lei. Anonymous poster hash: 77e06...bad
gresskar Skrevet 6. august 2016 #16 Skrevet 6. august 2016 Har Sibirkatt på grunn av allergi. Før vi fikk barn hadde vi to fra omplasseringa. Katten er som katter flest, ganske sær 😁
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #17 Skrevet 6. august 2016 Har Sibirkatt på grunn av allergi. Før vi fikk barn hadde vi to fra omplasseringa. Katten er som katter flest, ganske sær Jeg har hatt mange ulike huskatter, de fleste med mye personlighet. Sibirkatt er en av de vi vurderer fordi gemyttbeksrivelsen minner veldig om den mest spesielle vi hadde, en katt alle kommenterte at virket veldig intelligent og "hundeaktig". Vi har også et familiemedlem som er allergisk, hun er litt sur for at vi skal ha katt men tenkte at allergivennlig katt kunne blidgjøre henne. Hun er her ikke så ofte, så burde ikke være et stort problem. Anonymous poster hash: 77e06...bad
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #18 Skrevet 6. august 2016 Så helt utrolig enig i dette! Har nøyaktig samme opplevelse og oppfatninger av dyrebeskyttelsen i Tromsø! Anonymous poster hash: cd517...b6e Må dessverre signere jeg også. Anonymous poster hash: e2cb3...178
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #19 Skrevet 6. august 2016 50% Tyrkisk angora, 25% RaggDoll og 25% Norsk skogskatt. Ett resultat av to uhell hos en oppdretter 😜😄 (noen mikser raser selv og det er visst veldig fyfy, dette var oppdrett av Tyrkisk angora og en nabo med mix) og han er det mest fantastiske uhellet vi vet om. 💙 Nå kan jeg fint lite om rasene, men jeg ser jo han er helt lik Tyrkisk angora av utseende. Ellers er han veldig kosete, men på sine prinsipper. Han er veldig til å klatre og en fantastisk jeger, litt til vår fortvilelse 😜 hadde han holdt seg til mus hadde det vært fint, men dessverre går det med utallige fugl ekorn også... Han er tøffere enn toget og synes selv at han er ennå tøffere enn det også, samtidig er han utrolig mamma-dalt! Mellom alle slaga bare måååå han innom mamma og få trøst, sladdre, få skryt eller bare snakke og kose litt. Han er bare 2 år da, så håper turbo-jaktinnstingtet roer seg litt etterhvert. 😄😄 Han er stor (6 kg. nå), men tynn som en strek, ser nesten ikke ut som han får mat, enda han spiser over snittet. Utrolig lang og tykk hale. Halvlang pels som krever null stell. Vi grei litt innimellom fordi han må være vant med der. På vinteren kan han få litt snøklumper i pelsen om det er kram snø. Han er utrolig tålmodig når det gjelder det meste. Tannpuss, kloklipp osv. går som en lek. Han var bare inne første 10 månedene vi hadde han. Det var litt slitsomt siden han klatret overalt! Vinduskarmer osv er lissom greit, men her var det overalt. Toppen av bokhylla (går helt til taket), opp gardinene og ruslet rundt på gardinstanga før han la seg der og sov ett par timer osv. Men han har, utrolig nok, aldri ødelagt en eneste ting i alle sine kromspring. 😄😄 Som sagt kan jeg lite om raser, men hører fra oppdretter at han er en typisk Tyrkisk angora. Ungene digger han, han leker og er tålmodig, bare positivt å si om han bortsett fra én eneste ting. Det er klin hakk umulig å få han til å forstå at han IKKE kan være med i barnehagen! Så hver morgen må jeg lure han. Han får servert mat idet vi skal gå. Altså må minstemann og jeg være ferdig påkledd med sko og sekk og alt. Så står ungen ved døra, mens jeg går inn på kjøkkenet og gir katta mat og så LØPER vi halve veien til barnehagen. Finner ungen ut at han en krøll på sokken eller vil ha vanter i stedenfor votter eller noe, da rekker vi det ikke... Har ikke tall på hvor mange ganger vi har måttet snudd etter 100 meter, gått hjem og tatt bilen... Men det er bare meg han er sånn på. De store ungene går på skolen og til venner uten problemer. Gubben kan også gå. Med alle andre her hjemme sitter han på trappa og mjauer når de går. Med meg springer han hylende etter. Men setter jeg meg i bilen og kjører, da går det helt fint. 😂😂 Han er med meg på badet om kvelden, sover på utsiden dusjen, sitter på dolokket og ser jeg pusser tenna. Ligger på føttene mine når jeg går på do. Men kun den siste runden før jeg legger meg. Han går ut og inn som han vil. Er mye ute, men aldri borte fra hagen i mer enn max ett par tre timer i slengen. Artig type, med stor personlighet. 💙💙💙 Gubben kaller han for gaupa, for meg er han mamma's lille gull. 😂😂 Anonymous poster hash: f2bc8...16f
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #20 Skrevet 6. august 2016 Andre? Anonymous poster hash: 77e06...bad
Anonym bruker Skrevet 6. august 2016 #21 Skrevet 6. august 2016 Vi har main coon, den mest "familievennlige" katten vi noen gang har hatt. Hu er så kosete å tolmodig. Om natta går hu mellom sengene til unga å tilbringer noen timer i hver seng. hu er gjærne med å leker, lar unga kle på henne dukketøy, putte henne i dukkevogna ol. Eneste "problemet" er att hu er like tillitsfull og kosete mot alle. Vi har opplevd att folk har prøvd å stjele henne flere ganger. Anonymous poster hash: 3ec96...cab
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå