Gå til innhold

Er det ekkelt hvis stesøsken blir sammen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsker seriøse svar

Anonymous poster hash: b4165...a15

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei.

Anonymous poster hash: 35321...51e
Skrevet

Hvis de har vokst opp sammen, ja. Hvis de aldri har vært familie i annet enn navnet er det kanskje ok? Men litt sært uansett

Anonymous poster hash: a57a3...f7a

Skrevet

Da jeg var 9 år skilte foreldrene mine seg. Mamma giftet seg på nytt med en mann som hadde tre sønner innen jeg var 11 år.

Storesøsteren min var 18 år. Og hun forelsket seg i den ene stebroren vår som var på samme alder.

De giftet seg innen ett år. Og har vært gift siden. Mamma og stefaren min er også fremdeles gift.

Dette skjedde for 26 år siden.

Det har kommet mange rare kommentarer på dette. Men i vår familie var det riktig å akseptere at det var slik det var.

Anonymous poster hash: e1721...db4

Skrevet

De var såpass store når de ble stesøsken, så det synes jeg ikke er så rart. 

Vært mere rart hvis de har vokst opp sammen som søsken. 

Anonymous poster hash: 8829f...e85
Skrevet

Hadde syntes det var rart hvis de oppvokste sammen, men ikke ellers. Ubehagelig for de voksne kanskje.

Anonymous poster hash: a0822...20a
Skrevet

Hvis de vokser opp som søsken, ja.

Anonymous poster hash: 1d9ab...912

Skrevet

Da jeg var 9 år skilte foreldrene mine seg. Mamma giftet seg på nytt med en mann som hadde tre sønner innen jeg var 11 år.

Storesøsteren min var 18 år. Og hun forelsket seg i den ene stebroren vår som var på samme alder.

De giftet seg innen ett år. Og har vært gift siden. Mamma og stefaren min er også fremdeles gift.

Dette skjedde for 26 år siden.

Det har kommet mange rare kommentarer på dette. Men i vår familie var det riktig å akseptere at det var slik det var.

Anonymous poster hash: e1721...db4

Det er jo ikke familie av blod. Hun var 18 og ikke vokste de opp sammen. Synes i grunn det er en romantisk historie jeg 😉

Anonymous poster hash: 1d9ab...912

Skrevet

Vet om to "søsken" som ble sammen og de har barn og er gift. De har ingen kontakt med foreldrene. De er oppvokst i samme hus fra ung alder.

Synes ikke det er ekkelt. Rart, men ikke ekkelt

Anonymous poster hash: 82649...13c

Skrevet

Hvis de har vokst opp sammen er det spesielt. Det er jo mer oppvekst enn blodsbånd som gjør oss til søsken. Tilsvarende for adoptivsøsken. Men er det slik at man liker hverandre når man treffes og blir kjærester uten å ha vokst opp sammen er det jo greit. Er jo litt dumt om det blir forbudt kjærlighet fordi foreldrene fant hverandre først og man ble introdusert gjennom disse. Det er forøvrig eksempler andre veien også. Det er to unge mennesker treffer hverandre og blir et par og når foreldrene introduseres for hverandre oppstår det søt musikk også der.    

Anonymous poster hash: a81aa...a28
Skrevet

Nei, det synes jeg ikke.

Skrevet

Vet om to stesøsken som ble sammen.

Foreldrene deres ble sammen når disse barna var i tenårene.

Foreldrene skilte lag etter noen år og stesøsknene ble sammen etter dette så de var jo teknisk sett ikke stesøsken på tidspunktet de ble sammen. Tror ikke de er sammen nå lenger..

Anonymous poster hash: 1482f...d4c

Skrevet

Straffelovens §§ 197, 198 og 199 omhandler incest. Her slås det fast at det er straffbart med seksuell omgang med

* familiemedlemmer i rett nedadstigende linje (gjelder også adopterte)

* søsken

* foster-/pleie-/stebarn.

Incest mellom søsken har en strafferamme på 1 år.

Det er så ekkelt at det tilogmed er forbudt.

Anonymous poster hash: 705ad...81f

Skrevet

Straffelovens §§ 197, 198 og 199 omhandler incest. Her slås det fast at det er straffbart med seksuell omgang med

* søsken

Du leser feil. Det gjelder steBARN, ikke søsken.

Anonymous poster hash: a57a3...f7a

Skrevet

Selvfølgelig ikke. Litt rart om de har vokst opp sammen, men ikke nok til at jeg hadde stusset. Det er jo ikke blodsbånd. Halvsøsken derimot hadde vært litt ekkelt.

Men må innrømme at selv ikke det hadde brydd meg så lenge ikke hel/halvsøsken får barn sammen.

Anonymous poster hash: 13f0d...6f0

Skrevet

Jeg vet om to som ble stesøsken i tenårene som ble samboere og fikk et barn sammen.

Nå er både foreldre og (ste)barn skilt. Tenker det er noen interessante barneselskap der i familien.

Anonymous poster hash: 6a231...348

Skrevet

* søsken

Stebarn er ikke søsken . Og dette handler om steforeldre og overgrep mot stebarn.

Anonymous poster hash: 0866b...333

Skrevet

Ikke ekkelt så lenge de ikke er vokst opp sammen.

Men fy så upraktisk når det blir slutt! Snakker av erfaring fra svigerinne. Det er jo umulig å samles alle sammen. Som om det ikke var nok med mine og dine fra før..

Anonymous poster hash: 7c18a...d83

Skrevet

Ekkelt.

Anonymous poster hash: 0db3f...2a1

Skrevet

Nei synes ikke det, de er ikke i slekt i det hele tatt

Skrevet

Ikke ekkelt, men litt rart hvis de har vokst opp sammen.

Anonymous poster hash: 113f1...69c

Skrevet

Hvis de har vokst opp sammen synes jeg det er ugreit, på lik linje med halvsøsken. Hvis foreldrene finner sammen i voksen alder og barna så blir forelsket er det ikke like ille.

Anonymous poster hash: 08dd3...699

Skrevet

Jeg regner med at i de tilfellene hvor stesøsken blir sammen har de ikke søskenfølelse ovenfor hverandre og ikke er de i slekt heller. Så jeg tenker ikke at det er ekkelt, men uvanlig er det nok.

Skrevet

Nei syntes ikke det er ekkelt. De er jo ikke i slekt. Men veldig spesielt om de er vokst opp sammen som søsken fordi da får man jo et annet bånd. Om man er voksen eller langt opp i tenårene ser jeg ikke noe galt i det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...