Gå til innhold

Hjelp!! amming..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Babyen er 4 uker og har i noen dager hatt økedøgn. I kveld er det visst super-øke-dag, han har spist og spist nesten uten stopp og er fortsatt ikke fornøyd og puppene mine er blitt skikkelig ømme... det virker ikke som det er noe igjen, og det er jo ikke så rart siden han har tømt begge puppene opp til flere ganger. Skal jeg bare forsette til han ikke vil ha mer? Virker ikke som han har tenkt å sovne med det første....

Anonymous poster hash: 4d638...728

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bør vel få ei flaske mme i tillegg, kanskje. Sovner nok ikke så lenge han er sulten.

Anonymous poster hash: 631e2...ce2

Skrevet

Babyen er 4 uker og har i noen dager hatt økedøgn. I kveld er det visst super-øke-dag, han har spist og spist nesten uten stopp og er fortsatt ikke fornøyd og puppene mine er blitt skikkelig ømme... det virker ikke som det er noe igjen, og det er jo ikke så rart siden han har tømt begge puppene opp til flere ganger. Skal jeg bare forsette til han ikke vil ha mer? Virker ikke som han har tenkt å sovne med det første....

Hvis du vil fortsette å fortsette å fullamme, så er det lurest å holde ut. Det å få opp ammeproduksjonen er en 24-7 jobb for mange av oss de første ukene/månedene. Hvis du gir mme, så husk at 10-20 ml kan være nok, selv om mange babyer gjerne tar mer. Og sover da i timesvis slik at du ikke får ammet igjen og slik opprettholdt økning i produksjon. På den annen side, dersom du er veldig sliten og har sovet lite, kan det at du sover litt mer sammenhengende være det som trengs for at kroppen skal hente seg inn. Husk at det er amming om natten som er det mest gunstige for å øke melkeproduksjonen.

Alt dette hvis babyen går fint opp i vekt selvfølgelig og hvis du har lyst til å gi mme så er det et fullgodt alternativ. Det er mange som gir litt ekstra i starten og greier å fullamme etterhvert likevel, men det krever nok litt bevissthet rundt mengde og hyppighet av mm.

Anonymous poster hash: 160e2...ba6

Skrevet

Bør vel få ei flaske mme i tillegg, kanskje. Sovner nok ikke så lenge han er sulten.

Anonymous poster hash: 631e2...ce2

Ja det var ett veldig klokt råd for mødre som vil gi opp med en gang. Hi: dette er helt normalt. Noen dager syns jeg at jeg satt men puppene ute held tiden, men det går seg til. Hvis du vil fortsette å amme så hold ut, kjøp evt ammethe. Det syntes jeg hjalp ( sikkert fordi jeg drakk mer). Mm er det beste du kan gi barnet ditt, men det ER slitsomt i begynnelsen. Lykke til og gratulerer med baby.

Anonymous poster hash: 048e5...460

Skrevet

Husker at vi hadde det slik i den alderen. Ammet omtrent NON stop fra kl 18-01. Ble skikkelig sår, denne gangen prøvde jeg tidlig med ammeskjold og det gjorde at ammingen funket bra her.

Med førstemann ble jeg aldri kvitt sår og betennelser og måtte rett og slett gi meg. Hadde ikke fått med meg ammeskjold da, at d fantes.

Men bare hold ut, det blir bedre. Bytt stilling ofte og se om det hjelper.

Anonymous poster hash: 301a2...0c9

Skrevet

jeg holdt ut :) Kl 2 var han fornøyd og sovnet, hadde holdt på siden rundt kl 22.00, så fort jeg tok han vekk fra puppen ble han misfornøyd, lette etter puppen og virket nesten desperat. Forsøkte å skifte bleie, massere magen (tenkte han kanskje hadde vondt), kose, gå litt rundt, vugge forsiktig og legge på magen. Men det var bare en ting som roet han, og det var å bli lagt inntil puppen. Smokk tok han, men ble sint da han fant ut at det ikke kom noe melk fra den. :P Jeg vil gjerne fullamme så lenge jeg kan, og er klar over at det er dager med mer amming enn andre, men visste ikke at det kunne bli så mye og intenst som i natt.. Men jeg klarte det! :) Takk for svar alle sammen!

Hi

Skrevet

jeg holdt ut :) Kl 2 var han fornøyd og sovnet, hadde holdt på siden rundt kl 22.00, så fort jeg tok han vekk fra puppen ble han misfornøyd, lette etter puppen og virket nesten desperat. Forsøkte å skifte bleie, massere magen (tenkte han kanskje hadde vondt), kose, gå litt rundt, vugge forsiktig og legge på magen. Men det var bare en ting som roet han, og det var å bli lagt inntil puppen. Smokk tok han, men ble sint da han fant ut at det ikke kom noe melk fra den. :P Jeg vil gjerne fullamme så lenge jeg kan, og er klar over at det er dager med mer amming enn andre, men visste ikke at det kunne bli så mye og intenst som i natt.. Men jeg klarte det! :) Takk for svar alle sammen!

Hi

Veldig bra! Flott at du var klar over dette og var klar for å ofre en kveld for babyen din. Du har et heldig barn som har deg som mamma 😊

Anonymous poster hash: 94cd9...d46

Skrevet

Heier på deg :) Det kan også gi resultater å spise litt mer pluss passe på at du spiser spesielt næringsrik/tett mat. Og også ekstra drikke.

Hvis du kan, så ta helt fri fra andre gjøremål, og bare kos deg med baby og amming en dag eller to :)

Anonymous poster hash: 66ec8...589

Skrevet

Ammehjelpen har egen facebookgruppe jeg kan anbefale på det varmeste :) Der kan du og få hjelp med slike ting :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...