Gå til innhold

Hvor ofte...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Rydder du i håndkle/sengetøyskapet?

På tide å få rydda/kasta/gi bort til UFF

Det er helt stappa i skapet,så for å få lagt inn rent må noe ut.

Jeg har sagt i fra til slekta at vi ikke ønsker oss flere håndklær og sengetøy til jul.Vi har så mye uåpna.

Jeg sliter ! Hadde farmora mi vært her hadde ho klart og fått vekk halvparten.

Jeg går igjennom og tenker: Jammen dette rue håndkleet kan vi jo bruke hvis vi skal male, Dette gamle sengetøyet kan vi bruke hvis vi skal på hytta osv. Så da ender det med å brette alt pent og legge det inn igjen.sukk..

Vær så snill å si at det finnes flere som meg a

Anonymous poster hash: e6765...3d5

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hadde en opprydning for ikke lenge siden i både sengetøy og håndklær. Kasta tre søppelsekker. Var litt stressa etterpå om vi kanskje hadde for lite igjen og kom til å oppleve å gå tom, men her rullerer vasken så fort og ofte at det ikke er noe problem. Jeg kastet alt som ikke matcher eller var slitt. Hvis man skulle støte på situasjoner som du gir eksempel på får vi ta den utfordringen da, tenker jeg ;) jeg hater å ha for mye ting og rot. Overflod av alt utenom penger og mat er min fiende :P

Endret av Marriet
Skrevet

Hadde en opprydning for ikke lenge siden i både sengetøy og håndklær. Kasta tre søppelsekker. Var litt stressa etterpå om vi kanskje hadde for lite igjen og kom til å oppleve å gå tom, men her rullerer vasken så fort og ofte at det ikke er noe problem. Jeg kastet alt som ikke matcher eller var slitt. Hvis man skulle støte på situasjoner som du gir eksempel på får vi ta den utfordringen da, tenker jeg ;) jeg hater å ha for mye ting og rot. Overflod av alt utenom penger og mat er min fiende :P

Takk for svar 😊 Jeg er helt enig med deg. Kan ikke ta vare på ting itilfelle ett eller annet. 🍰

Jeg fikk kastet 3 hånd håndkler hehe

Jeg har egentlig bare et skap med doble dører. Så en rad til sengetøy,en rad til håndkler,en rad til gardiner,en rad til pledd. Det er bare til meg og mannen. Så jeg tror ikke jeg har sååå mye ting. Hvor mange sengesett har du? Vi har kanskje 7 ×2 og 5 laken.

Skrevet

Rydder det til bunns en gang i året, men hiver ikke noe med mindre det er helt utslitt. Da river vi det opp til filler.

Kan du ikke gi bort en del av det du har om det er helt ubrukt? Sørg i hvertfall for å ikke skaffe mer før nok er utslitt.

Anonymous poster hash: 6cb10...315

Skrevet

Takk for svar 😊 Jeg er helt enig med deg. Kan ikke ta vare på ting itilfelle ett eller annet. 🍰

Jeg fikk kastet 3 hånd håndkler hehe

Jeg har egentlig bare et skap med doble dører. Så en rad til sengetøy,en rad til håndkler,en rad til gardiner,en rad til pledd. Det er bare til meg og mannen. Så jeg tror ikke jeg har sååå mye ting. Hvor mange sengesett har du? Vi har kanskje 7 ×2 og 5 laken.

Vi har to dobbeltdyner i sengen (deilig!) Og har seks sett med sengeklær. Tre barn med vanlig dyner og de er har tre sett hver så totalen er 6 sett til dobbel og ni sett til enkel. Skifter på sengene hver 14.dag. minste barnet trenger noen ganger litt oftere hvis det har vært uhell ;)

Skrevet

Takk for svar 😊

Skrevet

Får sjelden sånt, så jeg skifter ikke ut så ofte. Men det er veldig fullt i sengetøyskapet nå, så tror jeg skal kaste ut noe. Er i skikkelig modus for å kvitte meg med ting for tiden 😀

Skrevet

Sånn egentlig trenger man bare et sett sengetøy hvis man har vaskemaskin og tørketrommel. Upraktisk, men fullt mulig. Ta av, vask og tørk og ta på. Hvis du har to sett (til alle familiemedlemmer) til hjemme og to til hytta (et som er på sengene på hytta og et sett som har blitt med hjem for å vaskes), så bør du klare deg med det. Og hvis du er usikker på om det er nok, kan du spare på et ekstra, sånn tilfelle.

Anonymous poster hash: 8e843...f79

Skrevet

Vi voksne har tre doble sett med sengetøy og tre laken til vår seng. Det ligger på øverste hylle i mannens klesskap. Bytter hver helg. Trenger egentlig bare to sett, det blir vasket og tørket i løpet av et par dager....

Barna (3 stk) har to sengesett hver, et på senga og et til vask, disse, og rundt ti enkle laken, ligger i en kommode utenfor barnas rom. De skifter hver fredag. Kjører et par maskiner med sengetøy i løpet av helga, tromler.

Trenger ikke mer. Kjøper nytt når noe er utslitt. Kaster da tilsvarende antall.

Gjør det samme med håndklær!

Anonymous poster hash: 7b4c2...f2b

Skrevet

Vi har sikkert 15 doble sett, så vi kan trygt kvitte oss med noe ser jeg.

Skrevet

Vi har 3 sengetøysett til vår seng, dobbeldyne.

Barna har kanskje 6-7 på deling, vanlig dyne.

Har 4-5 sett til campingvogna som mannen bor i når han er på jobb. Også dobbeldyne, men ikke samme str. som hjemme.

Har også 2-3 sett liggende til dyner med ekstra lengde som vi hadde før.

Jeg rydder alt for sjelden, men tømte alt som var feil str. og ødelagt i sommer. Det ble en svær søppelsekk. Det verste er laken som er for store til senga eller hvite!

Vi får både håndklær og laken hver jul. Jeg bytter lakenet, men ikke håndklærne. Bruker de alltids til noe.

Skrevet

Sender de jeg er lei av til Ukraina.

Anonymous poster hash: 94967...8f6

Skrevet

Klipper opp det som er gammelt, og bruker til kluter. Kastes etterpå.

Supert å bare hive fillene man vasker doen med, så slipper man en klesmaskin der. Har knapt brukt våtservietter til barna...samme der, bruk og kast...både til mating og ved bleieskift.

Anonymous poster hash: c9664...4af

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...