Gå til innhold

Jacoba eller Dorthea

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva tenker dere om de navnene?

Anonymous poster hash: 9daed...8aa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dritgrimme. Siden du spør.

Anonymous poster hash: 5481b...669

Skrevet

Jacoba høres ut som hjemmesnekret. Egentlig ville du hatt en Jacob, men ut kom en jente, så da ble det jacoba. Dorthea er ingen favoritt, men det er i hvert fall et navn.

Skrevet

Jacoba høres ut som hjemmesnekret. Egentlig ville du hatt en Jacob, men ut kom en jente, så da ble det jacoba. Dorthea er ingen favoritt, men det er i hvert fall et navn.

Jacoba har vært i bruk i Norge siden 1700-tallet..

Skrevet

Jeg synes at Jacoba er fint

Anonymous poster hash: 19fe5...b4d

Skrevet

Liker Dorthea, men ikke Jacoba..

Skrevet

Vanskelig, egentlig ikke så begeistret for noen av de. Dorthea synes jeg er litt hardt, Jacoba ble litt rart for min del. Hva med Jacobine? Det synes jeg er fint:)

Anonymous poster hash: 6a967...b16

Skrevet

Jacoba høres ut som det italienske guttenavnet Jacobo

Skrevet

Stygge begge to, men er jo ikke meg som skal bestemme.

Anonymous poster hash: 6e1dd...bb2
Skrevet

Whyyyyyy????

Anonymous poster hash: 09373...e54

Skrevet

Ville valgt Dorothea, altså med en ekstra o.

Anonymous poster hash: 40ee5...821

Skrevet

Liker godt Dorthea. Jacoba veit jeg ikke helt, har aldri hørt det før men kunne sikkert blitt vant med det

Anonymous poster hash: 43b51...5ff
Skrevet

Dere som reagerer på Jacoba, håper dere også reagerer på Andrea (feminin variant av Andreas, som faktisk betyr mann!!), Martine (fra Martin), og alle andre jentenavn som er avledet fra guttenavn.

Selv liker jeg ikke sånne navn generelt

Anonymous poster hash: 73612...16e

Skrevet

Jacoba var direkte stygt

Anonymous poster hash: 73ee8...f0d

Skrevet

Dere som reagerer på Jacoba, håper dere også reagerer på Andrea (feminin variant av Andreas, som faktisk betyr mann!!), Martine (fra Martin), og alle andre jentenavn som er avledet fra guttenavn.

For meg var det bare litt uvant, ingen ting med guttenavn å gjøre. Ser på slike navn som feminine og maskuline varianter av samme navn, som med ord i mange språk (f.eks. bambino og bambina).

Skrevet

Synes du selv at noen av disse navnene er pene eller vi du bare være annerledes og at ungen din skal ha et spesielt navn?

Ingen av de er fine navn.

Anonymous poster hash: 0a3a0...2d0

Skrevet

Hvorfor må vi reagere på Andrea fordi vi ikke liker Jacoba?? To fullstendig ulike navn uavhengig av opprinnelse.

Jacoba er fryktelig!!

Liker Dorthe!

Anonymous poster hash: 4012f...240

Skrevet

Jacobine er bedre

Anonymous poster hash: d47fa...c6e

Skrevet

Jacobine er bedre

Anonymous poster hash: d47fa...c6e

Hjelpes....

Anonymous poster hash: 4012f...240

Skrevet

Dersom jeg får jente neste gang, skal hun hete Dorthea. Det er slektsnavn i min familie. Jacoba har jeg ikke hørt før.

Med tanke på hvor mange nymotens prinsessenavn som florerer, så synes jeg det ville være rart om noen reagerte på disse to navnene. Det ble sagt at det var harde navn, men hva gjør det? Hun skal jo vokse opp og bli en tøff dame, ikke være søt baby for alltid.

Skrevet

Dorthea er fint. Har fleire av dei i slekta.

Anonymous poster hash: 876bf...8fb

Skrevet

Dersom jeg får jente neste gang, skal hun hete Dorthea. Det er slektsnavn i min familie. Jacoba har jeg ikke hørt før.

Med tanke på hvor mange nymotens prinsessenavn som florerer, så synes jeg det ville være rart om noen reagerte på disse to navnene. Det ble sagt at det var harde navn, men hva gjør det? Hun skal jo vokse opp og bli en tøff dame, ikke være søt baby for alltid.

Vel, jeg er snart 30 og synes navnet mitt er litt hardt. Det handler bare om smak og behag, er ingen ting galt med Dorthea ellers. Det har også mulighet for kallenavnet Thea, som kan myke det opp litt (savner mulighet for kallenavn/forkortelse selv).

Skrevet

Dorthea er fint. Jacoba var direkte stygt. Aldri hørt det før.

Anonymous poster hash: 0baec...d02

Skrevet

Aldri hørt noen av navnene. Hvordan uttales Dorthea? Uttaler man "dort" på samme måte som lort? Også "thea" til slutt? Høres ut som en (dårlig) sammenslåing av Dorthe og Thea.

Jacoba? Uttales det Jacooooba? Er det gutte- eller jentenavn?

Slutter aldri å bli forundret over "navnene" som dukker opp på DIB.

Anonymous poster hash: 0cf47...2d5

Skrevet

Hva tenker dere om de navnene?

Jacoba høres ut som en person med talefeil 😂😂😂

Anonymous poster hash: 1da1c...ad6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...