Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #1 Skrevet 3. august 2016 I går natt var jeg våken fra 3 til 6. I natt fra 2-7. Er helt ødelagt. Må jo på jobb. Våkner helt uten grunn og bare ligger og vrir meg. Klarer ikke å sove. Hva kan jeg gjøre? Anonymous poster hash: 7f233...da1
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #2 Skrevet 3. august 2016 Noen sier at det kan være lite magnesium som gjør at man våkner og ikke får sove igjen på natten. Ellers har jeg fått bedre søvn selv etter at jeg begynte med melatonin. Jeg tåler ikke den jeg fikk av legen, men har kjøpt en fra Iherb som også er depottablett (og uten melkesukker slik den norske er). Den sover jeg mye bedre av. Nå i sommer begynte jeg å slite igjen med å våkne - oppdaget at soverommet ikke var mørkt nok. Fikk dekket mer til foran vinduet, og nå sover jeg gjennom natten igjen Anonymous poster hash: efcab...edf
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #3 Skrevet 3. august 2016 Noen sier at det kan være lite magnesium som gjør at man våkner og ikke får sove igjen på natten. Ellers har jeg fått bedre søvn selv etter at jeg begynte med melatonin. Jeg tåler ikke den jeg fikk av legen, men har kjøpt en fra Iherb som også er depottablett (og uten melkesukker slik den norske er). Den sover jeg mye bedre av. Nå i sommer begynte jeg å slite igjen med å våkne - oppdaget at soverommet ikke var mørkt nok. Fikk dekket mer til foran vinduet, og nå sover jeg gjennom natten igjen Anonymous poster hash: efcab...edf Du tålte ikke circadin? Jeg tåler ikke Circadin (utslett) og fikk en annen som heter Douglas hos legen, den er ikke godkjent i Norge som legemiddel men man får den av legen om legen søker Helfo (el noe sånt) om det. Og begrunner det med allergi mot Circadin. Om det er billigere så ville jeg heller gjort det enn å kjøpe fra utlandet. En boks koster ca 170kr og er 60 på kapsler. Den er forresten på 3mg mens circadin er på 2mg. Bare et tips, du gjør jo som du vil Anonymous poster hash: 63126...f95
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #4 Skrevet 3. august 2016 I går natt var jeg våken fra 3 til 6. I natt fra 2-7. Er helt ødelagt. Må jo på jobb. Våkner helt uten grunn og bare ligger og vrir meg. Klarer ikke å sove. Hva kan jeg gjøre? Anonymous poster hash: 7f233...da1 Bare to nette? Da hadde jeg ikke bekymret meg og ikke gjort noe med det ennå. Vent og se om det vedvarer, vedvarer det så prøv f.eks reseptfrie Valerina forte eller Lifeline Care god søvn fra apoteket/helsekost. Å dra til legen og spørre etter noe på respet så tidlig er det ikke vits i. Slike reseptfrie piller finnes fordi de funker på en del som ikke har store langvarige søvnvansker så de er absolutt verd å prøve. Hjelper ikke de så prøv Magnesium Glycinate. Det finnes flere typer magnesium og denne skal gjøre oss mer trøtt men den funker ikke på meg. Jeg har prøvd forskjellige typer magnesium. Ikke prøv magnesium malate fordi den gir mye energi. Eller prøv annet fra helsekost eller kjerringråd, noe av det funker Men om det ikke funker så dra til legen men da burde du ha sovet dårlig i minst et par uker og ikke bare 2-3 dager. Og legen kommer nok til å spørre om hva du har prøvd. Også er det viktig å ha god søvnhygiene. Altså ha det mørkt, stille og kjørlig. Ikke ha tv på soverommet (senga er til kun for sex og søvn), ikke tast på mobilen minst de siste 30 min før du legger deg. Hvorfor du våkner så er umulig å vite men det kan være for lite melatonin men det er bare gjetting for det kan være andre grunner. Og to ganger er ikke noe p bekymre seg for Hilse ei med 21 års erfaring med søvnvansker. Anonymous poster hash: 63126...f95
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #5 Skrevet 3. august 2016 HI her Jeg har hatt søvnproblemer i veldig mange år. Men da i form av at jeg ikke klarer å sovne på kvelden. Kunne ligge våken til kl 4 om morgenen uten å få sove. Men da jeg først sovnet så sov jeg. Jeg har i flere år spist vallergan om kvelden for å sovne lettere, noe som har fungert godt. Men plutselig så våkner jeg lenge om natten i steden. Håpløst. Er så trøtt at jeg nesten griner! Takk for gode tips dere! Anonymous poster hash: 7f233...da1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå