Gå til innhold

Hvorfor har enkelte indiske gutter håret i en topp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Møtte på en mor og sønn på 2,5 år på lekeplassen i dag. De kom fra India. Gutten hennes hadde en slik frisyre som jeg har sett på flere små gutter, en topplingnende sak. Fikk meg ikke til å spørre, men lurer veldig på hvorfor. Noen som vet?

Anonymous poster hash: d9505...b7e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er en spesiell tradisjon hos noen få, men vet ikke om det handler om religion eller kultur. Det er slik at første gang håret til guttebarn skal klippes må det klippes av landsbylederen der de kommer fra. Usikker på hvorfor da.... så da har de håret i en slik topp før de får dratt dit å klipt det. Etterpå kan det klippes av hvem som helst :)

Anonymous poster hash: b0362...cbb
Skrevet

Mener det er sikher som har det. De har ikke lov å klippe hår. Godt voksne menn bruker også turban, men jeg har sett yngre som bare har en slags hette eller ingenting over håret.

Anonymous poster hash: c9f5b...67d
Skrevet

Møtte på en mor og sønn på 2,5 år på lekeplassen i dag. De kom fra India. Gutten hennes hadde en slik frisyre som jeg har sett på flere små gutter, en topplingnende sak. Fikk meg ikke til å spørre, men lurer veldig på hvorfor. Noen som vet?

Man bun? :P Det er i såfall ganske mange fler enn indiske gutter som har.

Anonymous poster hash: a1b3b...d62

Skrevet

Har ikke noe Med nasjonalitet å gjøre, men religion. Det er sikher som gjør dette, de har kun lov å klippe håret sitt to ganger iløpet av livet. Denne ene gangen til bryllupet sitt, og den andre husker jeg ikke. Jeg tror de fleste sikher er fra India, men er ikke sikker

Anonymous poster hash: 9a6ed...974

Skrevet

De er sikher. Skal ikke klippe håret.

Skrevet

Er en spesiell tradisjon hos noen få, men vet ikke om det handler om religion eller kultur. Det er slik at første gang håret til guttebarn skal klippes må det klippes av landsbylederen der de kommer fra. Usikker på hvorfor da.... så da har de håret i en slik topp før de får dratt dit å klipt det. Etterpå kan det klippes av hvem som helst :)

Eeeeh nei.
Skrevet

Skjønner. Men hvorfor skal de ikke klippe håret?

Skrevet

Eeeeh nei

Merkelig at en mor fra dette landet fortalte meg det om sin sønn da.......

Skrevet

En jeg vet om skulle ikke klippe det før han begynte på skolen. Som en slags takk til Gud.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...