Gå til innhold

For et skammelig beløp!! Fra NAV.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det slik at faren her er "fritatt" å betale 3500 i mnd grunnet Aap.. Og dårlig økonomi. Har for mange unger han ikke kan fø på mer. Uansett, ble innvilget at han skylle betale 1000 kr i mnd eller noe slikt, men at han fortsatt da blir skyldig nav gjeld. Så da trodde jeg at jeg fortsatt ville motta forskuddet på 1200 kr i tillegg til det han betaler. Denne mnd sto det 52 kr fra nav + 1000 fra han. 50 kr?!! De kunne spart seg for et så latterlig beløp :P

Anonymous poster hash: cd8e8...d43

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis jeg går fra min mann blir han fritatt fra å betale pga lav økonomi.. Han går på aap og blir snart ufør.. Pga helsen kan han ikke ha samvær alene..

Får heller ikke bidragsforskudd fordi jeg tjener for mye..

Anonymous poster hash: eeb70...f85

Skrevet

Det er faktisk ikke gøy å gå på AAP og du klager over 52 kr? For meg som dessverre ufrivillig ble syk, med en sykdom jeg aldri blir frisk fra, så er 52 kr faktisk "mye" penger. AAP er ikke noe å bli rik på (som noen tror), det er 66% av hva man tjente før. Tror ikke du hadde jubla om du fikk redusert inntekten din 66% samtidig som du er langvarig syk. De er to bekymringer, helsa og økonomi. Du skal være gla for at du i det hele tatt får noe når han går på AAP. Kanskje du skal gjøre eksen en tjeneste og si til NAV at du ikke vil ha de pengene? :)

Anonymous poster hash: ff43c...89b

Skrevet

*redusert inntekten TIL 66% skulle det stå

Skrevet

Spørs hva han sliter med. Han har nettopp kjørt Norge rundt i sommer. Festet, vært på badeland, spilt fotball. Hvor syk han er stiller jeg spørsmål ved. Han har lavterskel for å sykemelde seg, og det vet jeg. Tror du forresten pengene går til mitt eget forbruk? Regner med du selv er forelder og vet det ikke er gratis verken med SFO, klær eller andre ting? Har heldigvis samboer, og vi jobber begge to. Han har skaffet seg en ny dame som visstnok lever på nav hun også og har for mange unger han ikke kan ta vare på. Har null sympati for han. 52 kr er så latterlig å sette på en egen utbetaling på bidragsforskudd at jeg ikke har ord.

Skrevet

Det er faktisk ikke gøy å gå på AAP og du klager over 52 kr? For meg som dessverre ufrivillig ble syk, med en sykdom jeg aldri blir frisk fra, så er 52 kr faktisk "mye" penger. AAP er ikke noe å bli rik på (som noen tror), det er 66% av hva man tjente før. Tror ikke du hadde jubla om du fikk redusert inntekten din 66% samtidig som du er langvarig syk. De er to bekymringer, helsa og økonomi. Du skal være gla for at du i det hele tatt får noe når han går på AAP. Kanskje du skal gjøre eksen en tjeneste og si til NAV at du ikke vil ha de pengene? :)

Men det er jo ikke hi som skal ha bidrag, det er ungene hans! Unger som han har ansvar å fø på. Skjønner godt hi er frustrert.

Anonymous poster hash: d2d2c...842

Skrevet

Men det er jo ikke hi som skal ha bidrag, det er ungene hans! Unger som han har ansvar å fø på. Skjønner godt hi er frustrert.

Anonymous poster hash: d2d2c...842

De havner i lomma hennes uansett og hun skal forvalte de.

Skrevet

Spørs hva han sliter med. Han har nettopp kjørt Norge rundt i sommer. Festet, vært på badeland, spilt fotball. Hvor syk han er stiller jeg spørsmål ved. Han har lavterskel for å sykemelde seg, og det vet jeg. Tror du forresten pengene går til mitt eget forbruk? Regner med du selv er forelder og vet det ikke er gratis verken med SFO, klær eller andre ting? Har heldigvis samboer, og vi jobber begge to. Han har skaffet seg en ny dame som visstnok lever på nav hun også og har for mange unger han ikke kan ta vare på. Har null sympati for han. 52 kr er så latterlig å sette på en egen utbetaling på bidragsforskudd at jeg ikke har ord.

Vet div koster men han har dårlig økonomi, hvis ikke hadde du (barna dine) fått mer penger. Da AAP er lite penger. Sånn er det dessverre når den ene parten blir syk, så ikke la sinnet gå ut over han iallefall. Skal min samboer være sur på meg fordi jeg ble syk så økonomien vår er dårlig? Om du blir kronisk syk og ikke lengre kan jobbe over lang tid, skal din nåværende samboer bli sur på deg? Ingen velger å bli syk!

Hva vet du om hans sykdom? Kanskje han er psykisk syk, kanskje noe annet. Kanskje legen og nav har sagt at han bør prøve å leve normalt fordi det vil gjøre han godt? Om du ikke har vært med han til legen og de andre spesialistene han har vært hos så vet du ingenting om hans helse. Man får ikke AAP så enkelt som mange tror og man kan ikke "sykemelde seg", det er legen som sykemelder. At han har vært mye sykemeldt viser jo at han har dårlig helse og en lege som tar han seriøst. For å få AAP så holder det ikke bare med en legetime eller to, man skal være utredet og ha en diagnose. Hadde han valgt så hadde han nok vært frisk. Mange tror at alle på AAP er snyltere og late men sånn er det ikke, som sagt det er strengt for å få AAP. Ja klar dine barn fortjener mer penger, det er jeg enig i men din eks kan dessverre ikke bidra med så mye. Om du nå sliter økonomisk pga dette så kan du be familie eller nav om hjelp.

Livet er ikke svart-hvitt og enkelt :/

Skrevet

Og nav regner ut hva du skal få etter hans inntekt, ikke etter at han har brukt penger på ferie og reiser. Klart han burde nok brukt pengene sine annerledes men det har ingenting å si hva han bruker sine penger på med tanke på hva du får. Så du har ingenting med hva han bruker pengene sine på. Holder han seg bare hjemme så får du ikke mer penger. Klart han kunne valgt å få til en privat avtale og betalt deg mer men at han ikke gjør det, det er hans valg.

Skrevet

Men du fikk penger iallefall.

Anonymous poster hash: 569a7...3c5
Skrevet

Men du fikk penger iallefall.

Anonymous poster hash: 569a7...3c5

Joda. Synes bare det er bortkastet å betale 50 kr på en enkelt utbetaling

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...