Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #1 Skrevet 3. august 2016 Jeg har to barn som er ferdige i barnehagen. Tilvenning har vært tilbud om at vi kan være tilstede de tre første dagene. For begge barna har vi gått etter en time-to. Det har gått knirkefritt. Slik er det stortsett for de fleste 😀 Lykke til alle sammen Anonymous poster hash: 78fe7...204
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #2 Skrevet 3. august 2016 "Slik er det for de fleste"? Dette er ikke min erfaring(har jobbet i bhg i maaange år). Altså, ja det går bra med barna, MEN de fleste trenger mer tid til tilvenning. Hvis du leser deg litt opp vil du få vite at stressnivået til barna som ikke gråter i en slik prosess kan være like så høyt som til de som gråter de første mnd/ukene. Av den grunn er det viktig å bruke disse dagene godt uansett om barnet gråter eller ikke. Bare så du ikke misforstår; ja, det går bra med barna. Anonymous poster hash: b96f4...1cc
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #3 Skrevet 3. august 2016 Haha,funker ikke her 😭her må jeg bruke over en uke ihvertfall Anonymous poster hash: 28048...706
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #4 Skrevet 3. august 2016 Slik er det ikke for de fleste. Barn med en god og trygg tilknytning til foreldrene sine vil få reaksjoner på den store omveltningen det er å måtte bli igjen på et fremmed sted og med fremmede mennesker uten foreldrene sine. Hele livet har barne vært med foreldrene. Så blir de plutselig forlatt med mennesker de ikke kjenner. For de fleste barn går det greit etterhvert, men for de færreste går det knirkefritt. Barn er små mennesker med følelser og reaksjoner. Selvsagt reagerer de fleste barn på barnehagestart. Det betyr ikke at barnehage er dårlig for barna. Alle mine har gått i barnehage, men at man må forvente og forstå at barna får reaksjoner. Anonymous poster hash: 8a566...fd4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå