Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #1 Skrevet 3. august 2016 Lagde et klønete innlegg i går det var på ingen måte ment som å starte en innsamling her. Men vurdere å starte en kronerulling med vips for å få råd til å gå til tannlegen. Men hadde folk vært villige til å gi? Jeg gir selv litt penger når jeg hører om noen som trenger litt hjelp. Anonymous poster hash: 733a8...5ad
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #2 Skrevet 3. august 2016 Nei Anonymous poster hash: 6eeef...6d4
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #3 Skrevet 3. august 2016 Absolutt. Anonymous poster hash: 51fa6...0e9
Førstemann Skrevet 3. august 2016 #4 Skrevet 3. august 2016 Nei, hvis det er en fremmed Ja, hvis det er en jeg kjenner som jeg vet trenger det. Har vært med på innsamling for helsemessige ting til private før.
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #5 Skrevet 3. august 2016 Nei. Du får spare opp som andre må. Anonymous poster hash: 3827c...63a
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #6 Skrevet 3. august 2016 Nei, ikke for å fikse tenner. Heller ikke "for å redde mastiffen Jørn som bet en unge, men som ikke fortjener avliving" Anonymous poster hash: 601eb...7f3
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #7 Skrevet 3. august 2016 Hadde med glede hjulpet om det var noe du virkelig trengte. Hull i en tann, vaskemaskin, klær til barn osv. Tenk så fint dette hadde vært? Om noen trengte noe, kunne man ha satt inn 5-10kr, det har de fleste råd til Klart man hadde blitt lurt av og til, men en tier er ikke så mye å tape Ja til vips, til mennesker som trenger noe de ikke har råd til Anonymous poster hash: b916f...bf5
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #8 Skrevet 3. august 2016 Jeg har gitt litt til en småbarnsmor med kreft som har fått dødsdommen her i Norge men som de mener de kan redde eller ihvertfall gi flere år ekstra å leve i Tyskland Når man har små barn teller hvert år ekstra veldig mye, og når de i Tyskland også redder flere med en type behandling som ikke gis her skjønner jeg godt at de vil prøve og jeg er gjerne med på en kronerulling Fikse tenner er ikke like dramatisk og engasjerende dessverre, men en krone skulle du fått. Anonymous poster hash: a2223...16b
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #9 Skrevet 3. august 2016 Nei, ikke for å fikse tenner. Heller ikke "for å redde mastiffen Jørn som bet en unge, men som ikke fortjener avliving" Anonymous poster hash: 601eb...7f3 Du mente mastiffen Jørn var relevant i sammenhengen fordi.... ?? Fordi du var redd for at den personen som fikk fikset tennene skulle bite et barn også?? Anonymous poster hash: 6b230...f0d
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #10 Skrevet 3. august 2016 Jeg har dessverre ikke noe å gi bort. Er vel heller blant de som kunne trengt en kronerulling til annen behandling selv. Men kommer nok ikke til å starte noen kronerulling. Ellers synes jeg det er pussig at tannhelse står så utenfor det vanlige helsevesenet. Tann- og munnhelsen er så viktig for helsen generelt, da problemer i munnen kan gi andre tildels alvorlige helsetilstander som må behandles i helsevesenet. Jeg er for en mer likestilling av tann- og munnhelse med resten av kroppen! Slik som systemet fungerer i dag så blir det dessverre et klasseskille innen tann-/munnhelse (og dermed også annen helse). Anonymous poster hash: 6b230...f0d
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #11 Skrevet 3. august 2016 Du mente mastiffen Jørn var relevant i sammenhengen fordi.... ?? Fordi du var redd for at den personen som fikk fikset tennene skulle bite et barn også?? Anonymous poster hash: 6b230...f0d Fordi det er kronerulling om sånt hele tiden (om "store hunder" som skal avlives etc)! Folk misbruker det i stor grad. Tigging er en uting, spar opp selv.. Alle har råd til det, er bare å leve på havregryn de neste 6 mnd. Anonymous poster hash: 601eb...7f3
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #12 Skrevet 3. august 2016 Til en fremmed; nei. Til noen jeg kjente og visste trengte set sårt; ja. For all del, jeg kunne sikkert avsett en 100 lapp, samtidig trenger jeg den selv da jeg for tiden ikke har noen buffer og lever fra hånd til munn. Jeg er fattig selv (ifølge SIFO sine tall), men jeg har likevel over tid klart å bygge meg opp en buffer (som nå er brukt på å kjøpe hus). Jeg tenker at "alle" burde klare å spare seg opp en nogenlunde buffer til slike utgifter som tannlege Anonymous poster hash: cd739...5af
Syngensang Skrevet 3. august 2016 #13 Skrevet 3. august 2016 (endret) Fordi det er kronerulling om sånt hele tiden (om "store hunder" som skal avlives etc)! Folk misbruker det i stor grad. Tigging er en uting, spar opp selv.. Alle har råd til det, er bare å leve på havregryn de neste 6 mnd. Anonymous poster hash: 601eb...7f3 Vel, berre og berre fru Blom. Kva tror du barnevernet seier når ungane seier dei har ete havregryn og makaroni heime i eit halvt år? Eller ikkje barnevernet, dei har vel verre saker å ta seg av, men alle damene her inne (og i den verkeleg verda) som roper om barnevernet støtt og stadig. Men du meinar vel kanskje at ein skal ha ein million i buffer før ein får ungar, slik at ein greier seg godt om ein misser jobben, blir sjuk, mister partneren sin? Mastiffen Jørn kan dei berre avlive for min del. Han får ikkje ei krone. Endret 3. august 2016 av Syngensang
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #14 Skrevet 3. august 2016 Ikke til en fremmed som jeg ikke vet noe om, nei. Kanskje hvis du hadde startet en blogg som jeg hadde fulgt over tid og fått inntrykk av deg som en likandes person som virkelig trengte og fortjente hjelp. Anonymous poster hash: a7797...df4
Anonym bruker Skrevet 3. august 2016 #15 Skrevet 3. august 2016 Niks. Har nok med egne tannlegeregninger. Anonymous poster hash: 8ee0d...c73
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå