Gå til innhold

Første skoledag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva pleier å skje?

Oppmøte med noe felles? Så inn i klasserommet?

Og så? Er de på skolen en full dag? Sier vi ha det og går, og henter dem senere?

Anonymous poster hash: ae770...bb3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Opplegget er forskjellig fra skole til skole, har du ikke fått et velkomstbrev?

Her er det oppmøte, høytidelig opprop av rektor før de går til klasserommet. Der er det nytt opprop av lærer, de får navneskilt på og det synges noen sanger ol mens vi foreldre er tilstede

Så går foreldrene over til sfo mens barna blir igjen i klasserommet. Vi foreldre for litt kaffe og kjeks, det sendes rundt div skjemaer (kan barnet tas bilder av, sitte på i buss osv) pluss at klassseliste går rundt så søkes mail og telefonnr blir skrevet på. Litt mingling og "bli kjent" i foreldregruppa mens barna blir kjent med læreren og hverandre i klasserommet.

Så er dagen over og vi tar med barna hjem

Anonymous poster hash: dd105...a2a

Skrevet

Hadde skolestarter i fjor.

Her var det presentasjon av alle klassene i gymsalen, før hver klasse gikk til hvert sitt klasserom. 1. kl foreldre ble med til klasserom. Vi var i klasserommet en times tid, før vi dro hjem.

For klassen var det vanlig lengde på skoledag. Jeg møtte opp igjen på skolen når skoledagen var over for å følge gutten min på Sfo. Han var ny og kjente nesten ingen og sfo hadde ikke vært åpen før skolestart,så følte det var best å følge han. Var sammen med han en liten stund før jeg dro hjem en tur, hentet han etter 1 1/2 time.

Dert er nok individuelt opplegg på hver skole, så hvordan det er hos dere er ikke godt å si.

Anonymous poster hash: 9930f...8fb
Skrevet

På mine barns skole og der jeg jobber:

Elevene ropes opp og håndhilser på rektor og lærer.. Alle går inn.

Nytt opprop i klasserommet. Navnelapper på..vi synger en sang, foreldrene går til møterom og drar hjem. De er tilgjengelige hvis dagen skulle bli kjempevanskelig.

Elevene leker og synger litt til. Får hylle/skuff, kanskje kurv med skrivesaker, de får tegne før de spiser mat, ut til friminutt

Inn igjen for ny time med morsomme aktiviteter, omvisning. Faddertime er vanlig.

Oppsummering og Takk for i dag

Foreldrene henter eller overgang til SFO.

Anonymous poster hash: 1dc0d...6b7

Skrevet

Her starter dagen kl 10 med opprop i skolegården. Klassen går inn i klasserommet med foreldrene etter. Der får vi ta bilder og bli litt før vi går inn på sfo hvor det et beskjeder og kaffe og mingling til barna er ferdige kl12.

Anonymous poster hash: 81f02...153

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...